Tapaanko miehen vai en?

  • Viestiketjun aloittaja vanhapiika
  • Ensimmäinen viesti
vanhapiika
Olen ollut sinkku pian 5 vuotta. Nyt minuun otti yhteyttä fb:n kautta eräs vanha ihastus, jonka kanssa oli pieni suhteenpoikanen joskus toistakymmentä vuotta sitten. Olimme molemmat varattuja silloin, joten juttu jäi lyhyeksi. Nyt myös hän on vapautunut, ja olisi kiinnostunut tapaamaan. Hän on tuonut melko voimakkaasti esille mitä hän haluaa, eli suhteen ja seksiä kanssani. Itseäni epäilyttää. Pidin kyllä miehestä silloin todella paljon, mutta siitä on kauan ja koska kyseessä oli salasuhde, oli siinä ihan erilaista jännitystä, kuin mitä nyt olisi. Pelkään/tiedän, että mies nyt on vain ihastunut siihen minuun, joka olin vuosia sitten. Olen henkisesti muuttunut paljon niistä ajoista. Lisäksi minua nyt edellisen, vaikean parisuhteen takia ahdistaa parisuhde- ja seksiasiat erittäin paljon ja olen siksi viihtynyt sinkkuna näin kauan. Olen eron jälkeen keskittynyt vain itseeni ja tehnyt vain asioita jotka tuntuvat hyvältä/oikealta. Deittailu ei ole tuntunut hyvältä. Ärsyttää nyt jo se, että en voi käydä facebookissa ilman, että pitäisi chattailla miehen kanssa. Emme asu samassa kaupungissa, mutta mies suunnittelee reissua tänne. Eli tapaanko hänet epäilyksistäni huolimatta, vai sanonko, että kiitos, mutta ei kiitos?
 
no jaa
Älä flirttichattaile, jos ei huvita, ei semmooinen ole mitenkään pakollista.

Voit selittää ihan suoraan, että et ole kiinnostunut suhteesta. Jos mies on tunkeileva, voit antaa ymmärtää, että sinulla on vähän nyt viritystä jossain muualla (sen verran on ihan sallittua valehdella). Toki jos itse haluat käydä vaikka kahvilla vaihtamassa kuulumisia naamakkain, niin mikä siinä... mutta älä annan signaaleja että suhteenne olisi lämmiteltävissä, jos et kerran ajattele sen olevan.
 
Miuski harmailee
Voithan sanoa miehelle, että et ole valmis mihinkään suhteeseen, mutta kahvilla voit käydä ja tavata vanhojen aikojen kunniaksi. Jos miestä ei tämä kiinnosta, niin sitten ei. Jos taas mies on tähän valmis, niin sitten voit katsella, mihin suuntaan mies on muuttunut.
 
vanhapiika
Olen vaihtanut puheenaihetta, jos mies on alkanut kirjoitella flirttailevasti. Mitä enemmän mietin tätä, sitä enemmän tulee fiilis, että haluaisin käpertyä sikiöasentoon ja itkeä, ahdistaa niin lujaa ajatuskin seksistä ja läheisyydestä. Mies on tehnyt selväksi, että haluaa tavata muutenkin kuin kaverina.
 
voi huoh
Olen vaihtanut puheenaihetta, jos mies on alkanut kirjoitella flirttailevasti. Mitä enemmän mietin tätä, sitä enemmän tulee fiilis, että haluaisin käpertyä sikiöasentoon ja itkeä, ahdistaa niin lujaa ajatuskin seksistä ja läheisyydestä. Mies on tehnyt selväksi, että haluaa tavata muutenkin kuin kaverina.
No haloo. Tee sinä selväksi että et halua tavata erityisesti lainkaan, etkä missään tapauksessa ja olosuhteissa ainakaan seksin ja läheisyyden merkeissä, vaikkapa tämä mies olisi viimeinen mies maan päällä.

Ei ol ain pakko olla kiva.
 
vihje ilmaiseksi
sano sille jätkälle että nyt aiot poistaa hänet fb-kavereista ja chattailu loppuu tähän, koska olet just tavannut ihanan miehen ja aloittanut orastavan suhteen etkä halua loukata uutta miesystävääsi chattailemalla jonkun vanhan panon kanssa. Toivotat hyvää loppuelämää ja että ei ikinä tavata.
 
vanhapiika
En nyt tarkoittanut, että mikään olisi kyseisen miehen vika. Minulla on selkeästi ongelma seksin ja läheisyyden kanssa. Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että minun ei varmaankaan kannata tavata miestä, koska tunnen näin ja tiedän mitä hän haluaa -> en voi sitä hänelle tarjota.
 
feminh
Ole rehellinen. Kerro, että et ole valmis tuollaiseen, etkä tahdo tavata.

Lisäksi suosittelen terapiaan hakeutumista, niin saat apua erosta ja huonosta parisuhteesta toipumiseen ja saattaisit joskus kyetä vielä rakastamaan. :) Tsemppiä!
 

Yhteistyössä