mies lähteen istuun noin vuodeksi...

  • Viestiketjun aloittaja linnaleski
  • Ensimmäinen viesti
linnaleski
ja ei tarvitse kenenkään tulla moralisoimaan....oletteko saaneet samassa tilanteessa olevat esim asumistukea? entäs kenekään mies tai tuttu ollut turussa? j tai kuinka nopeasti ovat saaneet siirrron avotaloon?
 
palkkakuopassa
"Ihan VAAN talousrikos" :O

Täällä toiset painaa hommia pää punasena ja välillä kaksissakin töissä että pärjäis ja toiset tekee puol huolimattomasti ihan vaan talousrikoksia... Rikollisen toimintaa ei tarvii verovaroilla (joista asumistuetkin maksetaan) tukea, kun ap olet varmasti miehen touhuista ollut tietoinen, niin oot tavallaan vastuussa säkin, vaikka et itse oo rikosta tehnytkään. Ja koska aiot pysyä ilmeisesti liitossa jatkossakin niin ei sympatiaa, mene töihin että saat vuokras maksettua!!!
 
V.ieras
Kuinka pitkä tuomio tuli?

Mun silloinen avopuoliso sai ehdottoman tuomion petoksista. "Selvisi" avovankilakäynnillä.
Asumistukeen tuo ei silloin vaikuttanut, koska miehen kirjat oli silti mun luona. Katsoivat, että mies siellä asuu vaikka onkin vankilassa.

Ja tuolla avovankilassa oli ihan siistiä väkeä, iso osa talousrikollisia. Aika prameilla autoilla heidän vaimonsa tapaamisissa kävivät.. Eikä muutenkaan köyhältä näyttänyt.
 
V.ieras
Miten niin enemmän?
Tuo asenne vaan... on aika mielenkiintoinen.
Tää on kanssa mielipidejuttuja.

Mielestäni pedofiilin tai tappajan pitäisi joutua olemaan vankilassa pidempään kuin ihmisen joka on kikkaillut rahoilla.
Ja kyllä, mielestäni se rahoilla kikkailukin on pirun väärin, mutta siinä harvemmin kukaan kärsii, saa elinikäisiä traumoja tai menettää henkensä.

Pedofiilit ja raiskaajat selviää usein ehdollisilla tuomioilla. Ja sitten näille raharötöstelijöille häkki heilahtaa lähes automaattisesti.

Mun mielestä se on nurinkurista.
Että rahaa arvostetaan enemmän kuin ihmisen henkeä ja elämää.
 
vieras*
Kuinka pitkä tuomio tuli?

Mun silloinen avopuoliso sai ehdottoman tuomion petoksista. "Selvisi" avovankilakäynnillä.
Asumistukeen tuo ei silloin vaikuttanut, koska miehen kirjat oli silti mun luona. Katsoivat, että mies siellä asuu vaikka onkin vankilassa.

Ja tuolla avovankilassa oli ihan siistiä väkeä, iso osa talousrikollisia. Aika prameilla autoilla heidän vaimonsa tapaamisissa kävivät.. Eikä muutenkaan köyhältä näyttänyt.
Mistä lähtien vankilassa istujat ovat olleet siistiä väkeä?
Raha ja hieno auto yhdistettynä vankilaan on siistiä, tekee jo melkein syyttömäksi?
 
V.ieras
Kuinka pitkä tuomio tuli?

Mun silloinen avopuoliso sai ehdottoman tuomion petoksista. "Selvisi" avovankilakäynnillä.
Asumistukeen tuo ei silloin vaikuttanut, koska miehen kirjat oli silti mun luona. Katsoivat, että mies siellä asuu vaikka onkin vankilassa.

Ja tuolla avovankilassa oli ihan siistiä väkeä, iso osa talousrikollisia. Aika prameilla autoilla heidän vaimonsa tapaamisissa kävivät.. Eikä muutenkaan köyhältä näyttänyt.
Ja tarkemmin voisi lukea.. Tuomio oli siis noin vuosi.
Veikkaan että istuu siitä puolet. Mikäli on ensikertalainen.
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30144301:
No kyllä minuakin vituttaa, että tässä maassa on arvotettu henkilön fyysinen koskemattomuus rahan alapuolelle - eli että vaikkapa raiskaaja tai pedofiili saa pienemmän tuomion kuin talousrikollinen.
Itselläni ei ole mitään hajua talous- tai raiskaus/pedofiilituomioiden keskimääräisistä pituuksista. Tällä paikkakunnalla tuomittu pedofiili sai 4 vuoden ehdottoman tuomion.
 
viejas
Mielestäni perusajatus mättää tässä. Tekojen sovitusta ei ymmärretä täysin. Se kertoo moraalin tasosta. Rivien välistä voi lukea, että muita ihmisiä voi viilata linssiin ja aiheuttaa heille taloudellista vahinkoa. Sitten asiasta pitäisi päästä kuin koira veräjästä. Kun on tyrinyt, pitää kantaa tekonsa seuraukset!!!
 
V.ieras
Itselläni ei ole mitään hajua talous- tai raiskaus/pedofiilituomioiden keskimääräisistä pituuksista. Tällä paikkakunnalla tuomittu pedofiili sai 4 vuoden ehdottoman tuomion.
Esim. Se mun silloinen avopuoliso saama rahallinen rikoshyöty oli alle 10.000€. Tuomio oli 8kk ehdotonta.
Samaan aikaan naapurustossa perheenisä raiskasi ala-asteikäisen lapsen, tuomio oli 1v4kk ehdollista.

Oli oikein, että avopuolisoni sai tuomion, ei siinä mitään. Mutta mielestäni tuo perheenisä olisi ansainnut sen linnareissun.

Ja kyllähän kun tuota uutisointia raiskaus- ja pedofiilijutuista katselee, niin usein se tuomio on ehdollista ja sakkoja. Toki niistä ihan räikeimmistä jutuista joutuu vankilaan.
 
ex-vaimo
ai niin,ja jos sinulla taloudellisesti tiukkaa,saat sosiaalitoimistosta apua ja mielestäni saat asumistukea jos voi "todistaa" että toinen ei asu hetkeen saman katon alla.
 
Criminal Mind harmaana
Ekakertalainen saattais päästä helpommin avotaloon. Käyttäytyy hyvin ja pysyy omissa oloissaan ja hoitaa vaan kakun pois. Sinä keskustelet raha asiat soskun ja kelan kanssa
 
uek
Järjettömiä nuo avovankilat, jotka ovat pikemminkin kesäleirejä eivätkä ole rangaistuslaitosta suurin piirtein nähneetkään.

Jonkin todella pitkään istuneen kohdalla avovankilan ehkä ymmärtäisi aivan rangaistuksen loppuvaiheessa jotta sopeutuu yhteiskuntaan, mutta muuten kyllä ei.

Joku lyhyehköä tuomiota istuva talousrikollinen ei varsinkaan mitään avovankilaa kaipaa, vaan pitäisi pikemminkin pitää koko ajan eristyssellissä jotta kärsisi ja katuisi rikostaan.
 
V.ieras
ai niin,ja jos sinulla taloudellisesti tiukkaa,saat sosiaalitoimistosta apua ja mielestäni saat asumistukea jos voi "todistaa" että toinen ei asu hetkeen saman katon alla.
Meillä ei auttanut tuo todistelukaan, että toinen on poissa kuvioista jonkin aikaa.
Kelaan toimitettiin päätös tuomiosta, päätös "sijoituspaikasta" ja tuomion kesto. Silti katsottiin, että mies asuu mun kanssa yhdessä.

Eli miehen olisi pitänyt siirtää kirjansa pois mun luota, että tukea olisi tippunut. Mutta tähän ei lähdetty.
 
"joopa"
Tottahan se on, ettei tuomiot ole ihan maalaisjärjen mukaisia: suhteellisesti ajatellen esim. raiskaustuomio on ihan naurettava verrattuna talousrikoksen tuomioihin. Toisessa sentään suoraan pilataan ihmiselämä, toisessa kyse vain -kyllä, VAIN- rahasta. Ihmishenki ja elämänlaatu, niitä ei voi rahalla ostaa, siksi tuo määre "vain".
 

Yhteistyössä