Muslimit; Voiko mennä naimisiin yh-äidin kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Ihavenoidea
  • Ensimmäinen viesti
Ihavenoidea
Onko muslimeilla jokin "sääntö" kenet he naivat? onko yksinhuoltaja äiti totally NO?
Olen tavannut miehen joka on muslimi,mutta en ole varma voiko suhde edetä uskonnon vuoksi. Itsehän olen ihan ateisti,joten ehkä sekin on ongelma??
 
Ihavenoidea
[QUOTE="susu";30144354]nehän menee naimisiin kenen kanssa vaan jos sillä saa suomen kansalaisuuden. jopa yh.n kanssa[/QUOTE]

haha..:D well..se on tietenkin hienoa..saadaan me yyhootkin miehiä. :D
 
hjrf
Muslimimies saa mennä naimisiin suurin piirtein kenen tahansa naisen kanssa (tosin korkeintaan neljän kanssa samaan aikaan). Musliminainen sen sijaan saa avioitua vain yhden miehen kanssa, jonka on oltava muslimi.
 
jhfik
[QUOTE="susu";30144381]no puolitotuutta tuossa... muslimimies voi mennä useamman kuin 1 naisen kanssa naimisiin jos sen maan LAKI SALLII.[/QUOTE]

No kyllähän Suomen laki teoriassa sallii myös musliminaisen menevän naimisiin "vääräuskoisen" supisuomalaisen miehen kanssa. Mutta käytännössä tällainen johtaa vainoon naisen perheen ja muun muslimiyhteisön taholta sekä jopa kunniamurhiin, joten käytännössä sen tyyppinen avioliitto on kielletty.
 
......
Yksinhuoltajuus ei ainakaan uskon kannalta ole ongelma, mutta jos harras muslimi, ateismi voi olla ongelma.

Suomen kansalaisuutta ei saa tuosta vain naimalla suomalaista, ihan vain tiedoksi jollekin tietämättömälle... ;)
 
"susu"
Yksinhuoltajuus ei ainakaan uskon kannalta ole ongelma, mutta jos harras muslimi, ateismi voi olla ongelma.

Suomen kansalaisuutta ei saa tuosta vain naimalla suomalaista, ihan vain tiedoksi jollekin tietämättömälle... ;)
mä tiedän usean "pariskunnan" jotka on menneet naimisiin rahasta ja että mies saa suomen kansalaisuuden. eipä ole kovin ongelmia ollut. kuulustelut ja muut kun menee putkeen niin siinäpä se.
 
.....
[QUOTE="susu";30144444]mä tiedän usean "pariskunnan" jotka on menneet naimisiin rahasta ja että mies saa suomen kansalaisuuden. eipä ole kovin ongelmia ollut. kuulustelut ja muut kun menee putkeen niin siinäpä se.[/QUOTE]

Ei sitä noin vain saa. Ensin tarvitaan pysyvä oleskelulupa eli vähintään 4v Suomessa. Säännölliset tulot, koti, vaadittava suomen kielen taso jne. Ei sitä millään "kuulusteluilla" saa! :D
 
"susu"
Ei sitä noin vain saa. Ensin tarvitaan pysyvä oleskelulupa eli vähintään 4v Suomessa. Säännölliset tulot, koti, vaadittava suomen kielen taso jne. Ei sitä millään "kuulusteluilla" saa! :D
kuule yks mun tuttu aloitti viime kesänä hengailun yhden ko ihmisen kanssa, joka oli ylittänyt maassaolo-ajan jo 5 kk... syksyllä menivät naimisiin ja vuodenvaihteen jälkeen mies muutti pysyvästi suomeen. että näin..
 
.....
[QUOTE="susu";30144465]kuule yks mun tuttu aloitti viime kesänä hengailun yhden ko ihmisen kanssa, joka oli ylittänyt maassaolo-ajan jo 5 kk... syksyllä menivät naimisiin ja vuodenvaihteen jälkeen mies muutti pysyvästi suomeen. että näin..[/QUOTE]

Äly hoi, faktat haltuun nyt! :D Suomeen muuttaminen ei tarkoita Suomen kansalaisuuden saamista! :D Ensimmäinen oleskelulupa ei ole pysyvä! Lupaa haetaan uudestaan vuoden välein, kunnes saa hakea pysyvää oleskelulupaa.
 
"voivoi"
[QUOTE="susu";30144381]no puolitotuutta tuossa... muslimimies voi mennä useamman kuin 1 naisen kanssa naimisiin jos sen maan LAKI SALLII.[/QUOTE]

Lakia kierretään niin, että jos miehellä on varallisuutta huolehtia enemmästä kuin yhdestä vaimosta niin esimerkiksi Suomessa muslimi voi erota ensimmäisestä vaimostaan ja mennä naimisiin kakkosvaimon kanssa, elättää molemmat "vaimonsa" ja elää kuitenkin kahden naisen välissä vaikka asuisivat eri osoitteissa.
 
Näitä on nähty
Ei siinä kauaa mene, kun ateistimammallakin on uskonto vaihdettu islamiin ja poikalapset ympärileikattu islamin oppien mukaan. Samaahan on tapahtunut monelle feministillekin, joka aikaisemmista emansiopaatiopuheista huolimatta yhtäkkiä pukeutuukin kaapuun ja alkaa elää kovin toisenlaista elämää, jonka puolesta on vuosia sitä ennen saarnannut.
 
io/io
Alkuperäinen kirjoittaja Näitä on nähty;30144752:
Ei siinä kauaa mene, kun ateistimammallakin on uskonto vaihdettu islamiin ja poikalapset ympärileikattu islamin oppien mukaan. Samaahan on tapahtunut monelle feministillekin, joka aikaisemmista emansiopaatiopuheista huolimatta yhtäkkiä pukeutuukin kaapuun ja alkaa elää kovin toisenlaista elämää, jonka puolesta on vuosia sitä ennen saarnannut.
Eiväthän ne feministit koskaan saarnaa mamumiehiä ja niiden sukupuoliroolikäsityksiä vastaan. Sehän olisi rasismia.

Siksi onkin avioliiton jälkeen kovin helppo muuntautua siksi kaavutetuksi synnytyskoneeksi, jolle ei sallita työssäkäyntiä tai itsenäistä elämää ja jolle miehen sana on laki.
 

Yhteistyössä