Yksinhuoltajille, joilla uusi miesystävä eron jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja lastenehdoilla
  • Ensimmäinen viesti
lastenehdoilla
Minkä ikäiset lapset sinulla on, kauanko olette seurustelleet uuden miehen kanssa ja miten mies suhtautuu lapsiperhearkeen? Miten olette saaneet homman toimimaan, kuinka usein tapaatte jne? Onko joskus haaveissa yhteenmuutto ja minkälaisilla ehdoilla/suunnitelmilla?

Minun miesystäväni tuli elämääni lapsirakkaana ja halusi luoda läheistä suhdetta lapsiini. Se ei kuitenkaan ollut pyyteetöntä, vaan siitä vastapalveluksena hän haluaa asioita minulta: minäkin olen tehnyt sitä ja tätä sinun lastesi kanssa (eikä tämä edes ole ollut paljon). Vähitellen, noin vuoden jälkeen hän alkoi myös valittaa jatkuvasti sitä, kuinka meillä on kahdenkeskistä aikaa niin vähän. Hän ei minun kotiini juuri ole tullut arjen kiireisyyden ja epäorganisaation vuoksi. Hän haluaisi olla pääsääntöisesti naisensa kanssa kahden.
Kyllä minä ensisijaisesti kaipaisin mieheltä sitä,että hän hyväksyy koko paketin. Yhdessä lasten kanssa ei tarvitse olla, mutta hyväksyä se, että minulla on vain vähän lapsivapaata. Jos sitä ei ymmärrä, eikä ymmärrä lapsiarjen haasteita, ei mistään mitään voi tulla. Tosin hän sanoo kyllä ymmärtävänsä, onhan hänelläkin pieniä lapsia ollut (nyt 17 ja 11). Hänen vahvoja näkemyksiään ovat mm.että lapset tottelevat kerrasta, eivät tee koskaan mitään typerää, eivät hajota ikinä mitän, eivät sotke, eivät uhittele...
Onko edes olemassa miehiä, jotka jaksaisivat lapsiperhepalettia? Minusta ihan ymmärrettävää, jollei.
 

Yhteistyössä