Miksi ei saisi avioeron harkinta-aikana seurustella jo uuden kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Onnellinen parisuhteessaan
  • Ensimmäinen viesti
Onnellinen parisuhteessaan
Itse aloin loppuvuodesta seurustella miehen kanssa joka oli muuttanut vaimostaan erilleen neljä kuukautta sitten eli harkinta-aikaa oli jäljellä kaksi kuukautta. Juttumme muuttui hyvin nopeasti vakavaksi seurusteluksi eikä kyse ollut vain jostakin tapailusta.

Kun miehen tuleva ex-vaimo kuuli seurustelustamme vajaan kahden kuukauden päästä niin hän soitti miehelle hyvin kiivaan haukkumispuhelun ja laittoi sen jälkeen vielä pari tekstiviestiä.

Mun mielestä me emme ole tehneet mitään väärää koska he olivat muuttaneet erilleen ennen kuin me aloimme tapailla. Mun mielestä siinä vaiheessa ollaan jo erottu kun on muutettu erilleen ja samaa mieltä on mies. Mies oli eroa miettinyt jo yli vuoden ennen kuin teki sitten lopullisen päätöksen ja muutti pois. Miehellä ei ole ollut missään vaiheessa aikomus palata, ei edes ennen mua. Hän oli niin totaalisen loppu siihen vaimoon, että ei enää jaksanut sitä kontrollointia. Jopa miehen vanhemmat ja lapset edellisestä liitosta olivat helpottuneita ja iloisia eron tullessa. Itsekin tiesin tämän naisen ennen kuin miestä aloin tapailla ja tiesin hänen olevan vaikea tapaus, hänellä on vaikean ihmisen maine tällä paikkakunnalla.

Mun mielestä siis saa jo harkinta-aikana seurustella uuden kumppanin kanssa eikä siihen ole entisellä kumppanilla mitään sanottavaa.
 
"a p"
Ei se kiellettyä ole. Mut kontrolloivalle exälle se vaan ei ole helppo juttu. Toivotaan et jättää teidät rauhaan ja hyväksyy asioiden tilan!
Avioero on astunut voimaan helmikuussa eikä ole naisesta kuulunut mitään tuon lopullisen hakemuksen allekirjoittamisesta. Emme ole toki vielä kohdanneet toisiamme esim. kaupassa, baarissa tms. että saa nähdä mikä on tuon ihmisen reaktio asiaan.

Mietin vain tätä seurusteluasiaa ihan yleisestikin.
 
Öööhh
Omasta kokemuksesta voin kertoa..mä olin se joka aikanaan jätin mieheni ja silti tuntu pahalta kun hän alko seurustella jo eromme harkinta aikana. Kihloissa oli ennen eromme voimaan tuloa ja naimisiin meni heti kun eromme oli virallinen. Ja ainakaan silloin kun eron vireille pistin en tiennyt että hänellä ois ketään ollut. Eipähän tarvinnut käyttää harkinta-aikaa harkitsemiseen vaan homma oli selvä kerralla. :/
 
:::
No itse en näe siinä itsessään mitään pahaa, jos aloittaa uuden kanssa seurustelun avioeron harkinta-aikana, mikäli katsoo olevansa jo valmis uuteen suhteeseen.

Ongelmaksi voi muodostua, mikäli toinen avioliiton osapuolista on sitä mieltä, että lopullista avioeroa ei ole vielä päätetty, vaan on uskossa, että aika oikeasti käytetään harkintaan. Valitettavasti joskus toinen osapuoli jättää toisen siihen uskoon, että paluu yhteen on vielä mahdollista, vaikka todellisuudessa hänellä ei ole aikomustakaan enää palata yhteen. Ja ongelman tästä loppupeleissä tekee se, kuka huijaa toista. Tällöin kannattaa miettiä, millaisen ihmisen kanssa ryhtynyt suhteeseen.

Mutta jos mistään em:sta ei kyse, ei mielestäni ole ongelmaa ryhtyä suhteeseen jo harkinta-aikana.
 
"hmh"
Itsekin aloin seurustella jo harkinta-aikana, mutta eksäni kanssa oltiin kyllä jo muutettu erilleen ja osituskin oli jo tehty. Ihastukseni ja nykyinen elämäni suuri rakkaus oli itsekin harkinta-aikaansa elävä, erilleen muuttanut, mutta kun mulle selvis että heillä vielä ositus auki, niin kieltäydyin menemästä miehen mökille tai autoon tai mihinkään missä hänen vaimonsa mahdollisesti osallinen... (niin ehkä sitte sillai joudutin sitä ositusta, kun miehelle tuli siinä vaiheessa kiire hommailla nekin jutut).
 
"Mirella"
Alkuperäinen kirjoittaja Öööhh;30198405:
Omasta kokemuksesta voin kertoa..mä olin se joka aikanaan jätin mieheni ja silti tuntu pahalta kun hän alko seurustella jo eromme harkinta aikana. Kihloissa oli ennen eromme voimaan tuloa ja naimisiin meni heti kun eromme oli virallinen. Ja ainakaan silloin kun eron vireille pistin en tiennyt että hänellä ois ketään ollut. Eipähän tarvinnut käyttää harkinta-aikaa harkitsemiseen vaan homma oli selvä kerralla. :/
:D Siinä oikein elämisen malliesimerkki. Naimisiin heti kun ero oli virallinen. Et sitten ajatellut oppia virheestä ja ainakin nyt hetken odottanut. Tervetuloa hei länsimaiselle 2010 luvulle, täällä nainen saa olla ilman avioliittoakin, niin ettei turuilla ja toreilla kivitetä hengiltä, kuten arabimaissa.
 
kjkhkhkh
Lapsille ahdistavaa eli voisi antaa heidänkin soputua uuteen tilanteeseen vaikka kuinka olisivat "helpottuneita erosta", mutta niin....mitä väliä lapsista, kunhan isiä ja uusi äiti saavat kuherrella onnellisesti. Nämä kuviot ovat 90% helveti itsekkäitä juttuja. Toivottavasti tulevaisuudessa on lapsistaan enempi välittäviä ihmisiä. :)
 
"hmh"
[QUOTE="Mirella";30200033]:D Siinä oikein elämisen malliesimerkki. Naimisiin heti kun ero oli virallinen. Et sitten ajatellut oppia virheestä ja ainakin nyt hetken odottanut. Tervetuloa hei länsimaiselle 2010 luvulle, täällä nainen saa olla ilman avioliittoakin, niin ettei turuilla ja toreilla kivitetä hengiltä, kuten arabimaissa.[/QUOTE]

Luit väärin. Tuo nainen jätti siis miehensä, ja harkinta-aikana se jätetty mies alkoi seurustella ja meni heti naimisiin.

Nainen ei maininnut omasta tilanteestaan mitään, jos satut huomaamaan.
 
"hmh"
Itsehän olin jo reilusti yli puolenvälin raskaana uudelle miehelle kun odoteltiin toisen vaiheen tuomiota exän kanssa. Mutta joo, joskus exät on syvältä.
Niin... jos olin itsekin nopea aloittaessani seurustelun ennen harkinta-ajan loppumista, niin eksä oli vielä nopeampi, koska hän oli aloittanut seurustelun noin puoli vuotta ennen eropäätöstä ja harkinta-ajan alkamista. Ja eropäätöksen tein siis minä kun sain tästä seurustelusta tietää (ja olisin tehnyt aiemmin, jos olisin tiennyt...)
 
Lapsille ahdistavaa eli voisi antaa heidänkin soputua uuteen tilanteeseen vaikka kuinka olisivat "helpottuneita erosta", mutta niin....mitä väliä lapsista, kunhan isiä ja uusi äiti saavat kuherrella onnellisesti. Nämä kuviot ovat 90% helveti itsekkäitä juttuja. Toivottavasti tulevaisuudessa on lapsistaan enempi välittäviä ihmisiä. :)
Miten lapset aikusiten seurusteluun liittyy? Eihän silti tarvitse heti lapsille esitellä...
 
Ap tässä
Lapsille ahdistavaa eli voisi antaa heidänkin soputua uuteen tilanteeseen vaikka kuinka olisivat "helpottuneita erosta", mutta niin....mitä väliä lapsista, kunhan isiä ja uusi äiti saavat kuherrella onnellisesti. Nämä kuviot ovat 90% helveti itsekkäitä juttuja. Toivottavasti tulevaisuudessa on lapsistaan enempi välittäviä ihmisiä. :)
Lapset ovat kaikki täysi-ikäisiä ja vain nuorin asuu meidän kanssa. Kyllä, olemme muuttaneet yhteen, olemme kihloissa ja naimisiin menemme joskus. Tällä hetkellä etsimme sopivaa taloa jonka ostaisimme.
 
sdsfafdasfads
[QUOTE="hmh";30200043]Luit väärin. Tuo nainen jätti siis miehensä, ja harkinta-aikana se jätetty mies alkoi seurustella ja meni heti naimisiin.

Nainen ei maininnut omasta tilanteestaan mitään, jos satut huomaamaan.[/QUOTE]

Ihmettelin samaa, mutta hei, tervetuloa mitäsnyt-palstalle. Täällä porukka lukee viestit juuri niinkuin ne haluaa, vaikka päin helvetteiä, kunhan pääsee loukkaamaan toisia.
 

Yhteistyössä