Kreikka vai Turkki

  • Viestiketjun aloittaja "Turisti"
  • Ensimmäinen viesti
"Turisti"
Lomakuumetta pukkaa ja olen tässä etsiskellyt kivoja äkkilähtöjä. Olen ollut aika vannoutunut Kreikka fani eikä Turkkiin matkustaminen ole koskaan oikeen houkutellut. Ajatuksenani on ollut päällekäyvä kaupustelu, yli innokkaat Turkkilaiset miehet ja ehkä myös hieman epävakaa sisäpoliittinen tilanne.
Kuitenkin Turkissa jatkuvasti paljon turisteja käy ja useat palaavat sinne uudestaan ja uudestaan. Eli kertokaa mulle millaista siellä oikeasti on :) Olenko ollut ajatuksineni ihan väärässä.

Nopeasti silmäiltynä samalla rahalla näyttäisi Turkista saavan enemmän. Turkissa lomailet 4-5 tähden hotellissa ja Kreikassa samalla rahalla pääsee vain 3 tähden hotelliin. Lisäksi jos vertailee Kreikkalaista 4 tähden hotellia Turkkilaiseen samanlaiseen niin tasoeroa tuntuu olevan. Turkissa on iiisot allasalueet sisällä ja ulkona, spa ja tenniskenttä, hotellin oma lääkäri ja ties mitä..

Tämän tutkimuksen tein siis melko nopeasti äkkilähtöjä silmäilemällä joten korjatkaa minua jos olen väärässä :)

Kannattaako siis Turkkiin lähteä vain edullisempien hintojen vuoksi? 9 vuotiaan lapsen kanssa oltaisiin lähdössä.
 
matkailu avartaa
Kreikassa olen minäkin käynyt useammalla saarella, ja Turkkiin suhtauduin epäluuloisesti, mutta tein saman havainnon kuin sinäkin, eli rahalla saa siellä enemmän. Kaksi kertaa olen sittemmin käynyt myös Turkissa, enkä pahemmin ole pettynyt.

Viiden tähden hotellit siellä eivät ihan kansainvälstä viittä tähteä vastaa, mutta allasalueet ovat isoja jne ja ruokakin on hyvää (viinit taas eivät oikein...) Nuo isot hotellit isoine altaineen ovat aikalailla omia resrvaattejaan, joten siellä ei tietenkään kaupustelijat pyöri, eikä se meno muutenkaan niin päällekäyvää ole, joskin vähemmän pidättyvää kuin Kreikassa.

Sisäpolittisia levottumuuksiakaan ei jossain Antalya-Alania - turistialueila tarvitse pelätä.

Omat kokemukseni ovat siis voittopuolisesiti positiivisia, että siitä vaan katsomaan Turkkiakin.
 
"Turisti"
Kreikassa olen minäkin käynyt useammalla saarella, ja Turkkiin suhtauduin epäluuloisesti, mutta tein saman havainnon kuin sinäkin, eli rahalla saa siellä enemmän. Kaksi kertaa olen sittemmin käynyt myös Turkissa, enkä pahemmin ole pettynyt.

Viiden tähden hotellit siellä eivät ihan kansainvälstä viittä tähteä vastaa, mutta allasalueet ovat isoja jne ja ruokakin on hyvää (viinit taas eivät oikein...) Nuo isot hotellit isoine altaineen ovat aikalailla omia resrvaattejaan, joten siellä ei tietenkään kaupustelijat pyöri, eikä se meno muutenkaan niin päällekäyvää ole, joskin vähemmän pidättyvää kuin Kreikassa.

Sisäpolittisia levottumuuksiakaan ei jossain Antalya-Alania - turistialueila tarvitse pelätä.

Omat kokemukseni ovat siis voittopuolisesiti positiivisia, että siitä vaan katsomaan Turkkiakin.
Kiitos vastauksesta :)
Itse nautin jos lomallani voin poistua myös hotellialueen ulkopuolelle. Haluaisin kierrellä ympäristöä, erillaisia ravintoloita ja tutustua sillä tavalla paikalliseen kulttuuriinkin. Onnistuuko tämä Turkissa isoissa turistikaupungeissa ilman, että tuntee olonsa kovin ahdistelluksi? Ja onko näissä isoissa kaupungeissa jäljellä sellaista aitoa "alkuperäistä tunnelmaa" vai onko kaupungit rakennettu vain turisteja varten kuin elokuvan kulissit?
 
minäkin
Molemmissa olen käynnyt ja Turkki on kyl mun juttu. Jotenkin vieraan varaisempi ja ilosempi. Yli innokkaat kaupustelijat voi ohittaa jämäkästi vaikka kohteliaasti.
 
"Veiras"
Turkki saa myös mun äänen. Mä olin myös aika ennakkoluuloinen, mutta turhaan. Ei siellä nyt ihan rauhassa saanut olla, mutta vähemmän sitä tuputusta ja perään huutelua oli kuin pelkäsin.
 
faktoja
Turkissa tehdään yhä kunniamurhia. Arviolta 5000 naista kuolee vuosittain miespuolisen sukulaisensa käden kautta, koska tämä on menettänyt 'kunniansa'. Minä en tällaista kulttuuria menisi tukemaan eli veisin lomarahani jonnekin muualle.
 

Yhteistyössä