Lastensuojeluilmoitus etävanhemmasta

  • Viestiketjun aloittaja asia1
  • Ensimmäinen viesti
asia1
Jos lastensuojeluilmoitus tehdään etävanhemmasta, niin otetaanko myös häneen ensisijaisesti yhteyttä asian tiimoilta vai tuleeko ilmoitus ensisijaisesti lapsen lähivanhemmalle? Vastatkaa asiasta oikeasti tietävät.
 
asia1
Eli jos ilmoituksen sisältönä on etävanhemmasta johtuvat asiat niin ilmoituksesta ollaan kuitenkin ensisijaisesti lähivanhempaan yhteydessä ja jää lähivanhemman vastuulle vastata ilmoituksesta?
 
asia1
Mutta entä toisinpäin, jos lapsesta tehdään ilmoitus, jonka aiheena on etävanhempaan liittyvät ongelmat, niin kuinka paljon lähivanhempi joutuu puimaan asiaa lastensuojelun kanssa varsinkin, jos etävanhempi ei suostu yhteydenpitoon lastensuojelun kanssa ts. vastaa ilmoitukseen millään tavalla tai tule tapaamisiin?
 
Meidän tapauksessa
Meillä ainakin kun etästä tehtiin lastensuojeluilmoitus otettiin asiassa yhteyttä pelkästään minuun (minulla on yksinhuoltajuus) Sinänsä ihmeellistä hommaa että kysyivät vaan että tiedänkö tämmösestä ja sanoin että en niin asia jäi siihen eikä sitä selvitetty millään tavalla. Jotenki meni luotto tuohon lastensuojelun hommaan, sillä tuon ilmoituksen perusteella huolestuin itse niin etten suostunut antamaan lasta enää hänelle.
 
aijaaha
[QUOTE="Lotta";30200536]Lastensuojeluilmoitusta ei tehdä lapsen vanhemmasta.
(ei ole merkitystä ovatko vanhemmat eronneet vai ei)
Vaan ls-ilmo tehdään aina lapsesta.[/QUOTE]

Kyllä musta tehtiin lastensuojelu ilmoitus (ja olen siis lapsen lähivanhempi) kun jäin näpistelystä kiinni. :(
 
äläsnyt
[QUOTE="nono";30204065]Apinayhteisöissä muut lauman jäsenet näyttävät hyvinkin kovakouraisesti etävanhemalle tämän paikan hierarkiassa, jos tämä menee astumaan toisen varpaille.[/QUOTE]

Ottaako koville? Unohtuiko aamulääkkeet? Näppäisikö joku sinua nenulle tuolla lausahduksella, kun nyt viljelet sitä joka paikassa?
 
shuiuyu
Alkuperäinen kirjoittaja Meidän tapauksessa;30201804:
Meillä ainakin kun etästä tehtiin lastensuojeluilmoitus otettiin asiassa yhteyttä pelkästään minuun (minulla on yksinhuoltajuus) Sinänsä ihmeellistä hommaa että kysyivät vaan että tiedänkö tämmösestä ja sanoin että en niin asia jäi siihen eikä sitä selvitetty millään tavalla. Jotenki meni luotto tuohon lastensuojelun hommaan, sillä tuon ilmoituksen perusteella huolestuin itse niin etten suostunut antamaan lasta enää hänelle.

eihän ne henkilöhohtaisesti välitä lpsestasi, se on heidän työtään. Jos ei enempää asia vaatinut, ei enempää tehty. Hyvä että osaat itse.
 
vieraskin.
Kyllä musta tehtiin lastensuojelu ilmoitus (ja olen siis lapsen lähivanhempi) kun jäin näpistelystä kiinni. :(
Eihän tuo nyt noin mene, että tehdään lastensuojeluun ilmoitus vanhemman näpistelystä. Poliisille tehdään ilmoitus, jos aikuinen näpistelee. Siis en nyt ymmärrä, että jos sinä näpistät niin lapsi olisi joteinkin vaarassa. Eihän lastensuojeluun oteta yhteyttä silloinkaan, jos ajaa autolla ylinopeutta ja saa sakot. Ei edes silloin vaikka lapsi olisi kyydissä ja vaarassa.
 
"..."
Meillä tehtiin lapsista ls-ilmoitus etävanhemman toilailujen takia. Koska minä olen lastemme yksinhuoltaja, ls otti minuun yhteyttä ja halusi tavata. Tapaamisessa keskusteltiin minun näkökulmastani asiaan ja kysyttiin lupaa olla yhteydessä etävanhempaan. Jos en olisi antanut sitä, eivät he olisi ottaneet etään yhteyttä. Minua ei kuitenkaan mitenkään moitittu tai syytetty etän töppäilyistä. Käskettiin vain huolehtimaan entistä tarkemmin lapsista.
 
minmin
Lastensuojeluilmoitus tehdään aina lapsesta. Ilmoituksen saa tietoonsa lapsen huoltajat. Jos etä ei ole huoltaja eikä hänelle ole erikseen sovittu tiedonsaantioikeutta, ilman huoltajan lupaa etälle ei ilmoituksesta kerrota viranomaisten toimesta.
 

Yhteistyössä