Ei oo opiskelijat köyhiä ei!

  • Viestiketjun aloittaja juppisuku
  • Ensimmäinen viesti
juppisuku
Huvittaa toisaalta, toisaalta ärsyttää miten joillakin tuo elämä on niin siloiteltua ja rikasta etteivät varmaan ymmärrä mitenkään sellaisia joiden elämään kuuluu kituuttelu ja realiteetit että rahaa ei ole ostaa monen sadan euron kännyköitä kun vaan sattuu huvittamaan vaihtelu.

Kai nää juppitenavat on saaneet vauvasta asti lapsilisät tililleen, iskä ja äiskä kustantaa kaiken, kalliit harrastukset, vaatteita enemmän kuin kerkee pitämään, pyörät, mopot, autot jne.

Olisi mun mielestä ihan terveellistä edes joskus kokea ihan oikeasti mitä on kun rahat on tiukilla ja silti pitää pärjätä. Semmosista tulee kunnon ihmisiä, ei niistä joille kaikki tulee kuin manulle illallinen.

Ei mulla muuta.
 
juppisuku
Mietin, miten mä tekisi jos mulla olis rahaa kuin roskaa. Kyllä mä varmaan tykkäisin reissata ja ostaakin kaikkea kivaa mutta luulen että osaisin kuitenkin tuon rahankäytön myös opettaa niin että kaikkea ei tarvitse saada eikä mikään ole ilmaista eikä välttämättä aina helppoa. Raha ei kasva puissa ja aina ei ole järkevää ostaa sitä kalleinta kännykkää noin niinkuin esimerkkinä vain siksi että se nyt on markkinoiden upein ja uusin kun vähemmälläkin pärjää.
Mut se johtuiskin varmaan siitä että tiedän mitä on köyhyys. Jos ei sitä ole kokenut niin sitä elää jossain toisessa sfäärissä ja näkee sen kaikesta millaisia sellaset ihmiset on. Pinnallisia, valitettavasti ;(
 
senkin edestä sitten
Minä jouduin kituuttamaan opiskeluaikana, rahaa ei ollut välillä ollenkaan ja jouduin olemaan jopa syömättä kotona, mutta ei musta sen parempaa tullut. Nyt olen senkin edestä materian ja nautintojen perään.
 
juppisuku
Onko se aina kateutta jos ei katso hyvällä aivan turhanpäiväistä kulutusta, biletystä, huolimattomasta elämästä kun on tottunut siihen että kaiken saa rahalla, jopa terveyden? Kai sitä saa kritisoida ja olla mielipiteitä ilman iänikuista kateuskorttia. Mulla ei ole muutenkaan tapana olla kateellinen muille vaikka itellä menis kuinka huonosti. Pistää vaan joskus silmään tyypit joille elämä on kevyttä kuin setelien lento taivaalla....
 
....
Harmi juttu!! Miks pitää elää köyhästi jos ei halua? Jos on rikkaat vanhemmat tai tajuaa itse tehdä rahan eteen jotakin niin miks niitä pitää heti tuomita? Köyhät on köyhiä ja rikkaat on rikkaita!
 
"Sirkkeli"
Niin, jos mulla olisi rahaa, niin kyllä minä sitä mukavasti saisin menemään. Mitäs sitä kituuttelemaan. Kannattaa nauttia elämästä silloin kun pystyy. Rikkaus ei välttämättä ole pysyvä olotila.

Jotkut varakkaammat varmaan ymmärtää joidenkin köyhyyden, toiset ei. Ihan on yksilöllistä varmaankin.

Mun lapsella on rahaa käytössä enempi kuin miulla(isänsä rahakkaampi kuin minä), ja tyttö on tosi pihi. Ei mielellään ostais mitään omilla rahoillaan. Toivottavasti raaskii kotoa opiskelemaan muuttaessa edes ruokaa ostaa. Tilin saldosta kun se ei tule olemaan kiinni.
 

Yhteistyössä