Noloa kysellä täältä neuvoa miesasioissa, mutta...

  • Viestiketjun aloittaja joo-o
  • Ensimmäinen viesti
joo-o
En kehtaa alkaa kavereiltakaan kyselemään. Voisikohan joku antaa puolueettoman näkemyksen tilanteessa?

Niin, olen siis tapaillut hetken aikaa miestä, joka oli alkuun todella todella innostunut musta ja ilmaisi asiaa eleillä ja sanoilla hyvin suoraan. Kun minä sitten itse ihastuin, ja toin puolestani asiaa esiin hempeällä käytöksellä ja sanoilla, kylmeni mies aika nopeasti. Hän ei kosketa enää samalla tavalla innostuneesti, ja vaikutti viimeksi nähtäessä jotenkin vaivaantuneelta. Ei pussannut kun tavattiin jne. Yhteydenpitokin on viime tapaamisen jälkeen ollut hyvin niukkaa ja vähäsanaista.

En tiedä, onko tällaisesta järkeä yrittää keskustella miehen kanssa? Vai katsella vaan tilanteen kehittymistä... Mietin tietty sitäkin, sekoittiko mies alussa seksin tunteisiin, ja hempeili siksi niin paljon. Jos mies vain luuli tuntevansa mua kohtaan jotain, ja huomasi erehtyneensä, tuntuisi hänen kannaltaan aika vaivaannuttavalta pakottaa sanomaan se ääneen. Voihan tietty olla, että muutoinkin kaikessa oli motiivina seksi, jota nyt on sitten (riittävästi) saatu.
 
alkuperäinen
[QUOTE="miku";30201145]Mies on saalistaja. Vaihda taktiikkaa. Älä ehdota tapaamisia, älä paljasta tunteitasi ja näyttele heman vastahakoista. Laita hanttiin miehen yrittäessä seksiä.[/QUOTE]

En taida jaksaa alkaa pelaamaan mitään pelejä:/
 
Oma näkemykseni on se, ettei miehet mene tunteiden perässä. Leikki oli kiva, mutta hän ehkä päätti leikkiä.

Nyt joku ymmärtää väärin..silläkin riskillä. Oma elämäni on opettanut että (ainakin omaa miestäni) ohjaa pitkälti päätökset. Hän on periaatteelinen. Joskus kun oli tarpeeksi vaikeaa, ei hän sanonut rakastan sua niin paljon että selvitetään tämä, hän sanoi: olen valinnut sinua ja päättänyt olla sun kanssa. Selvitetään tämä.


En ehkä osannut arvostaa silloin..nyt osaan.

Eli veikkaan että hänellä on toinen, se jonka kanssa hän on päättänyt onnistua.
(päätös toisen kanssa olemisesta on miehistä tosirakkautta)
 
dddd
Olet jo selvästi huomannut, mihin suuntaan tilanne on kehittymässä. Mies ei ole sinusta enää selvästikään kiinnostunut. Kun hiiri on kiikissä, niin leikki on ohi. Rakastunut tai ihastunut mies ei toimi noin.
 
alkuperäinen
Olet jo selvästi huomannut, mihin suuntaan tilanne on kehittymässä. Mies ei ole sinusta enää selvästikään kiinnostunut. Kun hiiri on kiikissä, niin leikki on ohi. Rakastunut tai ihastunut mies ei toimi noin.
Niinpä. Pitää vaan nyt pyyhkiä mielestä koko ihminen. Olisin muutoin voinut jatkaa hauskanpitoa hänen kanssaan, mutta tuo tunteista ja tulevaisuudesta puhuminen ilman, että sitä mies tosissaan tarkoitti, loukkaa pahasti. Vissiin piti mua aivan idioottina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30201778:
Niinpä. Pitää vaan nyt pyyhkiä mielestä koko ihminen. Olisin muutoin voinut jatkaa hauskanpitoa hänen kanssaan, mutta tuo tunteista ja tulevaisuudesta puhuminen ilman, että sitä mies tosissaan tarkoitti, loukkaa pahasti. Vissiin piti mua aivan idioottina.
Älä turhaan loukkaannu.
Mä uskon, että se saattoi olla ihastunut ja luuli itsekkin, että haluaa tulevaisuudessa jotain sun kanssa, kunnes se ahdistus ja tuska hiipi sen rintaan kertoen, että sä et olekkaan se.
Turhaan tuollaisia mietit.
Uutta matoa koukkuun ja menoksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30201478:
Oma näkemykseni on se, ettei miehet mene tunteiden perässä. Leikki oli kiva, mutta hän ehkä päätti leikkiä.

Nyt joku ymmärtää väärin..silläkin riskillä. Oma elämäni on opettanut että (ainakin omaa miestäni) ohjaa pitkälti päätökset. Hän on periaatteelinen. Joskus kun oli tarpeeksi vaikeaa, ei hän sanonut rakastan sua niin paljon että selvitetään tämä, hän sanoi: olen valinnut sinua ja päättänyt olla sun kanssa. Selvitetään tämä.


En ehkä osannut arvostaa silloin..nyt osaan.

Eli veikkaan että hänellä on toinen, se jonka kanssa hän on päättänyt onnistua.
(päätös toisen kanssa olemisesta on miehistä tosirakkautta)
Tarkoitatko, että miehet päättää kenen kanssa ne jakaa elämänsä välittämättä tunteistaan?
Minun elämäni on opettanut, että rakastuneena miehet ja naiset eivät juurikaan poikkea toisistaan. Periaatteet unohtuu ja päätökset on yhdentekeviä.

Sori, mutta mun mielestä sä puhut miehistä aika sikamaisesti, jos oletat heidän sekoittavan päätöksenteon rakkauteen.

Mä en vaan tajua sua.
 
"Susu"
Kyl mä kysyisin suoraan että mikä nyt on tilanne hä. hirveen monelle tulee ennen pitkää se "apua tää on muuttumassa vakavaksi haluunko mä sittenkään tätä" -kriisi jossa sisällä käydään kauheeta köydenvetoa suuremman sitoutumisen ja sinkkuuden välillä. Sit on semmosessa välitilassa kun ei uskalla heittäytyä eikä erotakaan. Mun miehellä tuli just samanlainen ekan vuoden aikana mut en jääny odottamaan mitään mielentiloja, odottamalla se ero tulee varmasti, vaan pakotin nk. kissan pöydälle. Saatii hyvät keskustelut aikaseks ja parisuhteesta tuli miten sen nyt sanois, parempi, todellisempi. Ja mulle itelle tuli aikoinaan tällainen kriisi kanssa ekan kihlatun kanssa... yhtäkkii oli kauhea vaikeaa näyttää tunteita koska toinen sydämenpuolikas halus lähteä karkuun, toinen taas jäädä. Olin ihan sekasin ja sillonen bf ihan ymmällään, raukka. Ehkä siks jotenkin ymmärränki tätä paremmin. Joskus täytyy vähän tapella ja estää toista liukumasta kauemmas.
 
Tarkoitatko, että miehet päättää kenen kanssa ne jakaa elämänsä välittämättä tunteistaan?
Minun elämäni on opettanut, että rakastuneena miehet ja naiset eivät juurikaan poikkea toisistaan. Periaatteet unohtuu ja päätökset on yhdentekeviä.

Sori, mutta mun mielestä sä puhut miehistä aika sikamaisesti, jos oletat heidän sekoittavan päätöksenteon rakkauteen.

Mä en vaan tajua sua.

Joo tarkotan. Ne ei vispaa ja vatkaa..kysele jokaiselta ystävältään mitä nyt tekisin apua.


*Tai siis en. Vaan että kun he huomaavat jonkun olevan muuta kuin yhdentekevä, päätös kumppanista on syntynyt.

Miehet tietävät naisia paremmin omat ratkaisunsa. On varmasti poikkeuksia..tässäkin.
Mun kokemus miehistä on se, että he tietävät kenet haluavat ja ketä ei, se on hei hei.
* kokemukseni mukaan , miehet eivät niin helposti ihastu, vaan ehkä pelaavat enempi, kuin olisivat ihan tosissaan vaihtamassa kumppania.

Nainen miettii enemmän valintojaan.

Mies on mustavalkoisempi.

Ei sun tartte ymmärtää, meidän molempien onneksi.
 
Viimeksi muokattu:
vier essä
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30202011:
Joo tarkotan. Ne ei vispaa ja vatkaa..kysele jokaiselta ystävältään mitä nyt tekisin apua.


*Tai siis en. Vaan että kun he huomaavat jonkun olevan muuta kuin yhdentekevä, päätös kumppanista on syntynyt.

Miehet tietävät naisia paremmin omat ratkaisunsa. On varmasti poikkeuksia..tässäkin.
Mun kokemus miehistä on se, että he tietävät kenet haluavat ja ketä ei, se on hei hei.
* kokemukseni mukaan , miehet eivät niin helposti ihastu, vaan ehkä pelaavat enempi, kuin olisivat ihan tosissaan vaihtamassa kumppania.

Nainen miettii enemmän valintojaan.

Mies on mustavalkoisempi.

Ei sun tartte ymmärtää, meidän molempien onneksi.[/





Ei jumalauta, ei sun tekstistä saa mitään tolkkua. Skarppaa nyt VÄHÄN kun kirjoitat tänne.
 
Naiset ehkä
Pohtivat enemmän tunnetasolla..
Rakastuvat ja ihastuvat helpommin..

Tiedän että (omassa lähipiirissä) miehet joiden kanssa he aikoinaan tekivät pesää ja erosivat syystä, että nainen tahtoi erota, eivät oikein ole päässeet eteenpäin.

Tätä on vaikea pukea sanoiksi..nämä miehet joita tunnen ovat tehneet ja tietenkin rakastaneet, niin varmasti näitä naisia, että kun ero on tullut se on jollakin lailla vienyt myös pohjan, sillä ainakin he ovat olleet sitoutuneita päätökseeni niin vahvasti.

En aliarvioi miehiä, ihailen tuota periaattellisuutta. Ja ymmärrän näitä miehiä jotka ovat osoittaneet rakkauttaan elättämällä naisia, jotka sitten ovat irtosuhteissa. Kyllä ymmärrän jos mies pohtii: eikö mikään riitä.

En osaa avata enempää mitä tarkoitan. Ehkä joku mies sanoo minun puhuvan päättömiä ja korjaa miten asia on. Toivottavasti näin käy.

Miehen rakkaus ja sen osoittaminen voi olla aika arkista. Minusta se on tosi arvokasta, se että joku esim. antaa asua luonaan ilma vuokraa ja minusta se on rakkautta, tai että mies korjaa naisensa pyörän, tai että illalla on sauna päällä ja pesee toisen selän.

Oon takuulla yksinkertainen, mutta ei kuule haittaa.
 
Viimeksi muokattu:
"huoh"
Neuvon kysyminen tällä palstalla asioissa jotka vaativat miehen ajatusmaailman arvailua ja käytöksen tulkitsemista on ihan yhtä hyödyllistä kuin kysyä täältä auton jarrulevyjen vaihtamisohjeita. Ei sinänsä haittaa kysyä, mutta jos täältä saatuja neuvoja uskoo, puhumattakaan niiden noudattamisesta tai päätöksien tekemisestä niiden perusteella, niin on aivan sama ampua itseään jalkaan ja mennä nurkkaan häpeämään.

Nainen osaa vetää johtopäätökset vaikka miten pienistä ja merkityksettömistä asioista. Ongelmana on se, että täällä palstalla anonyymi aloittaja kertoo oman, usein vääristyneen, väärän tai vähintäänkin värittyneen näkökulmansa asioista ja tämän perusteella toiset anonyymit arvailevat sitten täysin päin honkia. Trolleista ja mielenhäiriöisistä puhumattakaan, molempia tämä palsta myös kuhisee.
 

Yhteistyössä