Jumppa tekee kipeeks rinnat...

  • Viestiketjun aloittaja "mamma vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma vaan"
Olen synnyttänyt kuukausi sitten ja laps on täysimetyksellä.Nyt on iskenyt jumppakärpänen,teen kotona pallojumppaa sekä käsipainoilla ja käyn lenkillä päivittäin."Ongelmaksi" on tullut kipeytyvät rinnat.Etuvarustus kipeytyy siihen malliin,että jopa imetys koskee.Nyt päätin psitää muutaman päivän tauolle ainakin rintalihaksistoon liittyvät jumpat..
Kuitenkaan kokonaan en viittiis jumppiakaan jäihin laittaa.

Onko ttä nyt normaalia vai ei?Johtuneeko imetyksestä,maidon keräytymisestä?Jumpannut oon kuitenkin myös raskausaikana.
 
"Helmi"
[QUOTE="Helmi";30201388]Voi hyvä ihme!!
Anna nyt kroppasi palautua synnytyksestä ihan rauhassa!

Vaunulenkillä toki voit käydä, mutta jätä muu nyt vielä hetkeksi.[/QUOTE]

Ja se lenkkeilykin rauhalliseen tahtiin!
 
"hei"
Mullakin tuli rinnat aroiksi liikunnasta imetyksen aikana, varsinkin ensimmäisten kuukausien ajan. Tuli rintatulehduskin, tuskin siis jumpasta mutta jumppa kyllä pahensi niitä kovia klönttejä rinnoissa. Jätin suosiolla yläkropan jumpaamisen vähemmälle, tein kunnon jumpan sijaan kevyitä hartoiden pyörittelejä jne. kevyitä tanssillisia, pilates- ja joogaliikkeitä ilman painoja ja paljon venyttelyä. Imetys oli mielestäni tärkeää kun se kerran muuten sujui hyvin ja se on lyhyt aika elämästä, aika aikaansa kutakin. Tuossa elämäntilanteessa keskittyisin alaraaja- ja pikku hiljaa keskivartalojumppaan. Kyllä tässä elämässä ehtii jumpata yläkroppaa myöhemminkin ja mulla lapsen kantelu ja nostelu päivittäisessä elämässä piti voimapuolen kehittymisestä hyvin huolen. Kehonhuolto on sen sijaan tärkeää, ettei tule jumeja ja ryhti pysyy hyvänä:)
 

Yhteistyössä