Naapuri kerjää rahaa

  • Viestiketjun aloittaja Miten eroon
  • Ensimmäinen viesti
Miten eroon
Naapurin eläkeikäinen mies käy ruinaamassa jatkuvasti rahaa. On käynyt nyt jo 4 kertaa ovella. Ensimmäisen kerran halusi rahaa lääkkeisiin kun sosiaalitoimisto ei muka anna riittävästi rahaa. Toisella kerralla pyysi rahaa muuten vaan, kolmannella kerralla pyysi maitoon ja neljännellä kerralla rahaa ruokaostoksiin. Kaikki ruinaukset kahden viikon sisällä. Mies sanoo ettei sosiaalitoimisto välitä hänestä ja vaimostaan, ja ettei ole rahaa. Tosin lipsautti ensimmäisellä kerralla että on kova tupakkamies. Näyttää ulkoisesti alkoholiongelmaiselta.

Miten pääsen ruinaajasta eroon? Meilläkin on todella tiukkaa, ja vauvakin tulossa. Olen yrittänyt olla asiallinen, mutta hermo alkaa mennä. En ole siis antanut rahaa yhtenäkään kertana. Miten kerjäämisen saa loppumaan? Huomasin myös ettei soita naapurien ovikelloa, vaan aina vaan meidän.
 
"Sirkkeli"
Sun pitää sanoa niin suoraan kuin vain mahdollista, että rahaa ei tipu ikinä ja milloinkaan, olipa tilanne mikä tahansa. Ja sanot, että yks kerta vielä teidän ovelle, niin syytät häntä kotirauhan rikkomisesta tjs.
 
Sano suoraan ettei rahaa tipu ja teet valituksen isännöitsijälle jos ei rahan kerjääminen lopu.

Meillä kävi Yks naapuri jatkuvasti kerjäämässä rahaa lainaksi, puhelinta, pummaamassa tupakkaa. Loppu siihen kun, suoraan ja jämäkästi sanottiin ei tipu, turha tulla enää pummaamaan.
 
suoraan vaan
Miksei voi sanoa ihan suoraan että minä en anna rahaa enkä voi edes lainata kun on omakin talous tässä pyöritettävänä ? Ei se kerjääjä täällä ole lukemassa viestiä että sinua harmittaa, sano se hänelle suoraan.
 
Ap........
Joo, tämä naapuri pyysi myös autokyytiä kauppaan. Olen sanonut suoraan että meillä on tiukkaa ja vauva tulossa, ja etten anna rahaa. Ei mene jakeluun. Onko viinan himo niin kova vai miksi kaksi aikuista ihmistä, jotka asuvat halvassa kaupungin asunnossa, ei ole muka varaa pariin maitopurkkiin ja tarpeellisiin lääkkeisiin?

En ole koskaan kuullut että valtio jättää kaksi vanhaa ihmistä niin vähiin varoihin etteivät saa sydänlääkkeitään. Voiko tuollainen muka olla mahdollista? Ja eikö ihmistä siis yhtään hävetä soitella raskaana olevan naisen ovikelloa ja ruinata sieltä apua? Viimeksi olin kuuntelemassa musiikkia korvalapuilla, ja naapuri soitti kelloa todella pitkään koska lopulta kuulin sen korvalappujenkin läpi. Luulin sitä ensin taustahälyksi, eli todella sitkeästi kyllä jaksoi vaivata. Oliko ikkunasta kyylännyt että olen kotona.
 
Vier
Helpostikin voi käydä niin ettei rahat riitä ruokaan ja lääkkeisiin. Miksei sukulaiset auta? Tietääköhän vaimo miehen kerjäysreissuista? Ohjaisin vanhus sosiaalityön pariin.
 
Ap........
Helpostikin voi käydä niin ettei rahat riitä ruokaan ja lääkkeisiin. Miksei sukulaiset auta? Tietääköhän vaimo miehen kerjäysreissuista? Ohjaisin vanhus sosiaalityön pariin.
Ei sitten varmasti kannata mainostaa olevansa kova tupakkamies, jos ei rahat riitä edes ruokaan ja lääkkeisiin... :/ Ja jos on sairautta niin luulisi että sen tupakan voisi jättää pois. Eikö ihmiset osaa itse pitää terveydestään huolta, valtionko on kaikkia paapottava.

Ja ulkomuoto näyttää tosiaan siltä että se raha ei mene maitoon vaan olisi pakko saada edes pari kaljapulloa. Muutoin kai lainaisikin vähistäni, jos tietäisin oikeasti että hätä on.
 
neuvo
Älä ole yhtään myötätuntoisen näköinenkään, olet varmaan näyttänyt jotain ymmärtäväisen näköistä naamaa jossain kohdassa. Paiskaa ovi kiinni tai ilmoita kylmästi että soitat isännöitsijälle ja teet valituksen kotirauhan häirinnästä.
 
vierailija
Itse yritän pitää mahdollisimman etäiset välit naapureiden kanssa. Sanon päivää ja huomenta jos tulee joku porraskäytävässä vastaan, mutta joka kerrostaloslummissa missä olen asunut on piripäitä ja känniääliöitä, jotka sotkevat paikat. Ja jos ei näitä ole niin sitten on joku käsi pitkänä vinkumassa "Olisko sulla röökiä heittää" tai "Pääsiskö sun kyydillä Alkoon/Prismaan".

Jumalauta.
 

Yhteistyössä