Mitä mieltä 3-luokkalaisen sadepuvusta?

  • Viestiketjun aloittaja syksynsade
  • Ensimmäinen viesti
syksynsade
Meidän tytöllä on koti/metsäkäytössä tällainen puku. Lö
ysin kuvan etolan sivulta, eli ei ole meidän tyttö kuvassa! :)

http://www.etola.net/UserFiles/71e153ea-ebe9-4774-bb16-1a52808c972e/Shop/05008ANORAK45.79459286-c033-4f7b-9acd-5893b3c09b33.jpg



Sateen loputtua sai ottaa sadetakin pois ja oli vaan nuo tuollaiset kuvassa käyvät sadehousut loppuajan sitten, niin mietin, että onkohan tuollaiset jo liian "tarhamaiset", vaikka ihan vaan omalla pihalla ja takametsässä olisi?
nuohan on just hyvät
 
vierass
Meillä on vain ihan perus vaatteet vettäpitäviä, en usko että kumpikaan suostuisi tuollaista pukua päälleen laittamaan, toinen on kolmannella ja toinen ekalla. Kolmasluokkalainen oli oikein ulkoiluhousut laittanut jalkaan koulusta lähtiessään, kun oli satanut, tulee fillarilla. Ne on ihan ohkaset ja hengittävät tuulipukukangasta periaatteessa, mutta saumat teipatut japitävät vettä. Takki neitillä oli toki päällään jo aamulla lähtiessään.
 
"susu"
Ei meillä lapset ole koulussa enää kurahousuja suostuneet käyttämään. Onneksi vaatteet vedenpitäviä, niillä pärjää.
eihän ap:n lapsi ollutkaan kouluun menossa tuollaisilla!Mutta kurahousujen sijasta ottaisin sellaiset ihan housumalliset alaosat samasta materiaalista kun tuo takki.
 
Tätämieltä
No mun silmiini siinä ei olisi mitään kummallista tai tarhamaisuutta, jos näkisin kolmasluokkalaisen kotipihallaan tai mökillä kurakelillä kuvan malliset kurahousut jalassa, mutta kyllä minä kuulostelisin sitä, mitä lapsi itse on asiasta mieltä. Jos lapsi kiukuttelee ja vastustelee kurahousujen pukemista, niin en noin vanhalle niitä tosiaankaan pakottaisi. Mutta jos lapsi suhtautuu niihin kuten muihinkin ulkovaatteisiin, niin miksipä ei niitä voisi käyttää vapaa-ajalla. Lapset on niin erilaisia. Toiset tykkää leikkiä sadekelillä ulkona ja laittaa myös mielellään keliin sopivat vaatteet, toiset taas leikkii märällä säällä mieluummin sisällä.
 
vieraas
Niin valitettavaa kuin onkin niin meidän kolmosluokkalainen ei tuollaisia suostuisi kouluun laittamaan. Hänelle on hankittu partioaitasta sellainen ohut sadeasu. Sadehousuja ei tuossa iässä kyllä kouluun laiteta.
 
Meillä on kolmoselle tuon tapainen mökillä kun siellä on kivempi touhuta metsässä pysyen kuivana. Kyllähän 9-10 vee monesti vielä leikkii ja konttailee hiekassa ja möyrii mullassa ja vesilätäköissä.. Kaupungissa ei varmaan päälleen laittaisi :whistle:
 
Tätämieltä
Tuo henkseliasia on mun mielestä ihan makuasia ja kuuntelisin siinäkin isomman lapsen mielipidettä. Henkselihousut on vähän hitaampi pukea, mutta kun kaikki henkselit ja renksut saatu paikalleen, niin voi olla lapsestakin kivempi, kun ne pysyy paremmin jalassa ja suojaa vähän takkiakin ilman sadetakkia.
 

Yhteistyössä