Mitä olette mieltä? (Cipralex)

  • Viestiketjun aloittaja ärrikkä
  • Ensimmäinen viesti
ärrikkä
Eli mulla paha ja pitkäaikainen ahdistuneisuus ja masennus. Sepramilla alettiin hoitaa+terapiakäynnit. Olo ei oikein korjaantunut. Tai olin kamalan väsynyt ja aloitekyvytön Sepramin kanssa. Vähän semmoinen völipitämätön olo. Ja pää pöpperöinen. Lääke vaihdettiin cipralexiin kun on kuulemma enemmän aktivoiva.
NO nyt viikko takana cipraa ja heti ekana päivänä huomasin persoonassani oudon muutoksen. Mulla on pinna hemmetin kireellä. Ja kokoajan tarve naljailla ja rääpiä päätä. Mikään ei ole hyvin ja olen ilkeä suustani etenkin puolisolleni. Yhtäkkiä tuntuu että hänessä ei ole mitää hyvää ja tunteetkin on kadonnut parissa päivässä. Joudun näyttelemään että osaan puhua ystävällisesti.
Puhelimitse tiedustelin lääkäriltä että onko tää nyt ihan normaalia niin sanoi vain ettei cipralex tuollaista tee ja kehoitti jatkamaan lääkettä.
Hieman kyllä hirvittää.... ei sepram mitään tällaista tehnyt. Mitä ajatuksia herättää?
 
-vieras
Laitan tähän oman vastaukseni yhdestä vanhasta cipralexin sivuvaikutuksia koskevasta ketjusta:

[QUOTE="vieras";26128384]Söin vuosia sit Cipralexia (20 mg) reilun vuoden ajan, mitään muuta ku toinen toistaan pahempia sivuvaikutuksia koko ajan. Olin ku zombie ja sit taas toisaalta ihan hemmetin aggressiivinen koko ajan :( Noin vuoden jaksoin sitä paskaa, sit sanoin lääkärille (joka muuten sanoi, että katsotaan vielä, ei anna lupaa jättää lääkettä pois) että nyt riitti. Olo kirkastui aika pian lopettamisen jälkeen. Niin ja lopetusoireet oli aika kettumaisen hankalia... Että ei ne aina ohi mene.[/QUOTE]
 
ärrikkä
Linkeistä. Osa kirjoittajista kertoi että ärtyisyys ei mennyt ohi...toiset kertoi että käytön aloitukseen liittyvä oire.
Hitto en kyllä tiedä uskaltaako tätä lääkettä jatkaa....
 
endis
Parhaan tuloksen saat jos lopetat lääkityksen, vedät hiilarit alas vuodeksi ja käyt terapiassa. Lääkkeet tuppaavat aiheuttamaan masennuskierteen, eli olet koko loppuelämäsi lääkekoukussa. Pahimmillaan aivojesi tilavuudesta jopa 10% häviää (etenkin antipsykootteja käytettäessä, joihin ärtyneisyytesi seuraavaksi johtaa).
 
"hmmm"

Yhteistyössä