Auttakaas vähän. Kuka maksaa kuoleman jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti
"tietämätön"
Eli tilanne se, että minulla kuoli isä. Hänen kotipaikan tila piti arvioittaa. Laitoin isän sisaruksille viestin että tila pitää arvioittaa perunkirjoitusta varten. he olivat arvioinnin tilanneet ja lasku tuli minulle. Kuuluuko minun yksin maksaa tuo iso lasku? Eikö osakkaiden porukalla pitäisi? Jos isän tilin rahat eivät riitä? Minun lisäksi on 1 perillinen, joka alaikäinen.
 
[QUOTE="tietämätön";30204229]Eli tilanne se, että minulla kuoli isä. Hänen kotipaikan tila piti arvioittaa. Laitoin isän sisaruksille viestin että tila pitää arvioittaa perunkirjoitusta varten. he olivat arvioinnin tilanneet ja lasku tuli minulle. Kuuluuko minun yksin maksaa tuo iso lasku? Eikö osakkaiden porukalla pitäisi? Jos isän tilin rahat eivät riitä? Minun lisäksi on 1 perillinen, joka alaikäinen.[/QUOTE]

kyllä se lasku sulle ja sille toiselle perilliselle kuuluu koska arviointi piti tehdä sun tarpeisiin

isävainajan sisaruksethan eivät sitä tähän saumaan olisi tarvinneet
 
vieruus
jäikö isältäsi rahaa tilille josta sen voi maksaa? Meillä äidin jälkeen perikunnan tililtä maksettiin kaikki menot, mm. hautajaiset ja menojen jälkeen jaettiin mitä jäi
 
[QUOTE="tietämätön";30204272]Ok, aivan. Kiitos avusta.[/QUOTE]

jemmaa kummiski tulokset vain itsellesi siltä varalta että tarpeesta tulee yhteinen

pääset siinä vaiheessa pyytämään osan kustannuksista takaisin
 
vieras-
Eikö se tila kuulu kuolinpesälle ja kaikki kulut maksetaan sieltä? Eli toki kaikki perillisethän sen siinä maksavat, mutta vasta sitten, kun tilan myynnistä on saatu rahat.
 
Ei toisen
Eihän toisen nimiin voi mitään tilata. Kyllä sinun olisi etukäteen pitänyt saada tieto, että mistä ja millä hinnalla tilataan ja tilata sitten vaikka itse jostain edullisemmasta paikasta. Tosiaan ei kukaan voi vaatia maksamaan laskua jota et ole itse tilannut. Käsitykseni mukaan on pesän velka ja sieltä se maksetaan jos se joudutaan maksamaan ennen kuin on saatu rahat niin se joka sen on maksanut säästää kuitin ja saa rahansa, mutta mikään automaatti se ei ole että sinä maksaisit toisten tekemiä laskuja. Asia olisi pitänyt sopia ennen tilaamista ja kysyä sinulta että maksatko.
 
vierass
Isäsi kuolinpesän maksettavaksi kuuluu. Jos mitään ei ole, niin jätä maksamatta ja ilmoitat perunkirjoituksessa pesän olevan velkainen. Tai sitten vaadit sen tilan myytäväksi ja katatte sillä kulut.
 

Yhteistyössä