Onko tällainen ihan normaalia toimintaa nykyään?

  • Viestiketjun aloittaja "Bibi"
  • Ensimmäinen viesti
"Bibi"
Kävin maanantaina työhaastattelussa. Kysyin haastattelun päätteeksi, miten prosessi etenee nyt.

Haastattelija( yrityksen toimitusjohtaja) vastasi, että muut minua ennen haastatellut henkilöt ovat olleet pettymyksiä ja hänellä oli kaikki luotto suhteeni. Sanoi että tämän haastattelun jälkeen tehdään vielä soveltuvuustesti. Sanoi vielä että joko hän tai toinen rekrytoija soittavat minulle aivan lähipäivinä oli lopputulos sitten mikä tahansa. Rekrytoinnilla oli kiire, ja hän painotti että "Jos ei huomenna kuulu, niin sitten keskiviikkona viimeistään". Nyt on perjantai. Mitään en ole mistään kuullut. En aio ottaa työtä vastaan, vaikka saisin sen, aion luottaa intuitooni siitä että tuo ei ollut kiva työpaikka, mutta eikö nykyään enää soiteta edes haastattelussa käyville tuloksesta?
 
Riippuu
Riippuu niin yrityksestä ja toki osoittaa huonoa käytöstä että ei jakseta ilmoittaa edes sähköpostilla haastattelussa käyneille lopputulosta. Itselleni on käynyt ihan samoin ja olen vaan mielessäni todennut että jos on tuollainen henkilöstöpolitiikka talossa niin ihan hyvä, että en päässyt kyseiseen paikkaan.
 
HR-Päällikkö
Siinä kun sanot ettet tahdo tuollaiseen yritykseen töihin. Itse rekrytoin ihmisiä työkseni ja soita todellakin jokaiselle haastattelussa olleelle, oli tulos sitten mikä tahansa. Tässä tapauksesas kannattaa vaan luottaa omaan intuitioon ja skipata suosiolla koko paska.
 
vie ras
On valitettavan yleistä ja kertoo mun mielestä ko. yrityksestä ja siitä tavasta, miten siellä hoidetaan muutkin asiat. Jos sulla on varaa valita, niin kehottaisin skippaamaan ko. työpaikan.
 

Yhteistyössä