Onko huonossa fyysisessa kunnossa oleva ravitsemusterapeutti uskottava?

  • Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti
"qwerty"
Kävin eilen sellaisella koska kaipaisin neuvoja miten laihtua tervellisesti/muuttaa omat syömistottumukset pysyvästi.
Sain neuvoksi syödä enemmän rasvaa ja hiilareita ja pienempiä annoksia. Aion ilman muuta kokeilla, MUTTA nyt rupesin miettimään, miksi, jos hän "osaa tän homman", niin miksi hän itse on melko huonossa kunnossa? Hän oli ehkä n 30-35v, ja lihavampi kuin minä ja mulla on normipainoon vielä 10 kg....
Mitä tässä nyt mättää?
 
hopps
Kyllä. Voi hänellä olla kaikki tarvittava teoriatieto asiasta. Hän voi olla hyvinkin ammattitaitoinen, vaikkei itse tällä hetkellä pystykään elämään oppien mukaan. Sä et tiedä hänestä, hänen elämäntilanteestaan tai esim,sairauksistaan mitään. Ulkonäkö ei tee kenestäkään ammattitaidotonta.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
"qwerty"
Kyllä. Voi hänellä olla kaikki tarvittava teoriatieto asiasta. Hän voi olla hyvinkin ammattitaitoinen, vaikkei itse tällä hetkellä pystykään elämään oppien mukaan. Sä et tiedä hänestä, hänen elämäntilanteestaan tai esim,sairauksistaan mitään. Ulkonäkö ei tee kenestäkään ammattitaidotonta.
Joo, en tiedäkään, ja jokaisella on oikeus elää niin kuin hän itse halua, jos se olisikin vaikka halusta kii.

Mietin va sitä ravitsemusterapeutia joka on siinä olet mitä syöt ohjelmassa, hän ei ole mikään nuori enää mutta sopusuhtainen kaiken puolin, ja rehellisesti sanottuna uskoisin häntä enemmän kuin sitä mun eilistä....
 
Vierras
Kyllä. Voi hänellä olla kaikki tarvittava teoriatieto asiasta. Hän voi olla hyvinkin ammattitaitoinen, vaikkei itse tällä hetkellä pystykään elämään oppien mukaan. Sä et tiedä hänestä, hänen elämäntilanteestaan tai esim,sairauksistaan mitään. Ulkonäkö ei tee kenestäkään ammattitaidotonta.
Samaa mieltä. Toki ravintoasioissa voi olla eriäviä mielipiteitä paljonkin. On vaan vaikea tietää kenen neuvot on ne parhaat ennenkuin kokeilee.
 
Vierass
Voihan sen ajatella niinkin päin, että lihavalla terapeutilla on asiasta omakohtaista kokemusta ja hän tietää kompastuskivet. Mieluummin kävisin lihavalla terapeutilla kuin alipainoisella.
 
vvirtu
Se on kuitenkin vaan duuni. Ei kaikki lääkärit ja hoitajatkaan elä lähellekään niin kuin ohjaa potilaita ja hyväksi olisi terveydelle. Tiedän tämän koska itse olen alalla...
 
Peyote
Kyllä se vaan on niin että parhaiten yleensä tietää se jolta puuttuu. Hyviä ravitsemusvinkkejä ja kuntosaliohjeita antaa lihavat, lastenkasvatuksesta tietää parhaiten lapsettomat, neuvot raskausarpien välttämiseen tulee lapsettomilta miehiltä, allergioita ymmärtää parhaiten ne, joilla ei niitä ole koskaan ollut.
 
Kyllä se vaan on niin että parhaiten yleensä tietää se jolta puuttuu. Hyviä ravitsemusvinkkejä ja kuntosaliohjeita antaa lihavat, lastenkasvatuksesta tietää parhaiten lapsettomat, neuvot raskausarpien välttämiseen tulee lapsettomilta miehiltä, allergioita ymmärtää parhaiten ne, joilla ei niitä ole koskaan ollut.
Parhaiten ravintoasioista tietää siihen koulutettu ihminen.
 
"zxc"
Tästä muistin mieleeni 90-luvun kokeiluni akunastoista, jotka laitetaan korvaan ja niitten piti auttaa laihtumisessa. Lääkäri, joka ne laittoi, oli itse tosi lihava. Mutta ei ne nastat mullekaan auttaneet :-DDD

(Nyt olisin ikionnellinen, jos painaisin sen verran kuin nastoja hakiessani)
 
No sanotaanko niin, että ravitsemusterapeutilta, liikunnanohjaajalta yms. sitä kyllä tulee odotettua tietynlaista fyysistä olemusta ja ulkonäköä.

Mikäli ammattinsa edustaja ei ole viimeisen päälle kuosissa, hän voi kuitenkin silti olla rautainen ammattilainen. Mutta fakta on kuitenkin se, että mikäli ravitsemusterapeutilla on 20 kg ylipainoa, niin kyllähän siinä se uskottavuus saattaa vähän kärsiä. Ei toki kaikkien mielestä, mutta joidenkin mielestä.

Kun valitsen itselleni kampaajaa, valitsen sellaisen henkilön, jolla on mielestäni upea tukka. Tietenkin. Hän varmasti osaa ja on hyvä. Tai ainakin todennäköisesti tilanne on tämä, sillä ainakin omat hiuksensa hän osaa laittaa kauniisti.
Kun sitten taas kampaaja, jonka oma tukka on jotain aivan muuta, kuin siisti ja viimeistelty...hänkin saattaa olla hyvä. Ehkä. Mutta miksi hän ei tuo omaa ammattitaitoaan esiin laittamalla omia hiuksiaan...sen kun luulisi olevan tuolla alalla melkoinen käyntikortti. Ja olen siis todella törmännyt tällaiseen parturi-kampaajaan. Eikä minusta tullut hälle asiakasta. Todellakaan.
 
"qwerty"
Kun joku epäili sitä rasvaa ja hiilareita...voihan siinä olla järkeä, koska kyse on kuitenkin melko pienistä määristä tietynlaisia rasvoja. Ja kysehän on enemmän elämätapamuutoksrsta kuin lahdutuksesta(nopeasti ja vääriin)
 
vieraas
Kyllä se vaan on niin että parhaiten yleensä tietää se jolta puuttuu. Hyviä ravitsemusvinkkejä ja kuntosaliohjeita antaa lihavat, lastenkasvatuksesta tietää parhaiten lapsettomat, neuvot raskausarpien välttämiseen tulee lapsettomilta miehiltä, allergioita ymmärtää parhaiten ne, joilla ei niitä ole koskaan ollut.
Mies gynekologi tai kätilö voi olla tuhannesti parempi kuin synnyttänyt naispuolinen versio vaikka häneltä puuttuukin ne naisten sukuelimet ja synnytyskokemus. Koulutus ja asiantuntijuus vaikuttavat siihen osaako henkilö asiansa vai ei.

Tietysti se voi viedä uskottavuutta jos ravitsemusterapeutti on kovin ylipainoinen. Samoin kuin vaikkapa ylipainoinen personal trainer. Kyseisillä aloilla sillä ulkonäöllä kun on enemmän merkitystä kuin monilla muilla aloilla. Mutta en nyt ihan suoralta kädeltä väittäisi että hän ei ammattiaan osaisi vaan kokeilisin neuvojen mukaan. Kyllähän moni lääkärikin polttaa ja syö liikaa punaista lihaa vaikka ei ohjeista potilaitaan tekemään näin.
 
Juu ja jaa
No sanotaanko niin, että ravitsemusterapeutilta, liikunnanohjaajalta yms. sitä kyllä tulee odotettua tietynlaista fyysistä olemusta ja ulkonäköä.

Mikäli ammattinsa edustaja ei ole viimeisen päälle kuosissa, hän voi kuitenkin silti olla rautainen ammattilainen. Mutta fakta on kuitenkin se, että mikäli ravitsemusterapeutilla on 20 kg ylipainoa, niin kyllähän siinä se uskottavuus saattaa vähän kärsiä. Ei toki kaikkien mielestä, mutta joidenkin mielestä.

Kun valitsen itselleni kampaajaa, valitsen sellaisen henkilön, jolla on mielestäni upea tukka. Tietenkin. Hän varmasti osaa ja on hyvä. Tai ainakin todennäköisesti tilanne on tämä, sillä ainakin omat hiuksensa hän osaa laittaa kauniisti.
Kun sitten taas kampaaja, jonka oma tukka on jotain aivan muuta, kuin siisti ja viimeistelty...hänkin saattaa olla hyvä. Ehkä. Mutta miksi hän ei tuo omaa ammattitaitoaan esiin laittamalla omia hiuksiaan...sen kun luulisi olevan tuolla alalla melkoinen käyntikortti. Ja olen siis todella törmännyt tällaiseen parturi-kampaajaan. Eikä minusta tullut hälle asiakasta. Todellakaan.
Tämä on periaatteessa totta, mutta eikö kannattaisi mennä sille kampaajalle joka on tämän upeahiuksisen kampaajan hiukset leikannut ja värjännyt. Ei hän välttämättä ole niitä (mallia yms) itse tehnyt. Jos hiuksissa on hyvä malli on ne myös helppo laittaa upeaksi! :)
 
Tämä on periaatteessa totta, mutta eikö kannattaisi mennä sille kampaajalle joka on tämän upeahiuksisen kampaajan hiukset leikannut ja värjännyt. Ei hän välttämättä ole niitä (mallia yms) itse tehnyt. Jos hiuksissa on hyvä malli on ne myös helppo laittaa upeaksi! :)
Kyllä...olet oikeassa :)

Mutta mulla oli nyt mielessä juuri erään tietyn kampaajan hiukset, joissa ihastuin nimenomaan siihen, miten ne oltiin laitettu. Kyseessä oli pitkät, vaaleat, laineilevat hiukset. Ja niissä hiuksissa ihastuin nimenomaan siihen, miten ne oltiin (aamulla) laitettu. Toki sillä leikkauksellakin on merkitystä, mutta otaksun, että hän alan ammattilaisena on kuitenkin itse kertonyt, miten haluaa hiuksensa kerrostettavan ja hän on myös hyvin todennäköisesti itse valinnut värin. Tai näin ainakin mun tuntemat parturi-kampaajat toimii :)
 

Yhteistyössä