Kuinka moni joutuu kuskaamaan lapsia useampaan hoitopaikkaan?

  • Viestiketjun aloittaja 1 päiväkoti 2 osoitetta
  • Ensimmäinen viesti
1 päiväkoti 2 osoitetta
Mulla lapset on samassa päiväkodissa, mutta kuitenkin eri paikoissa, kun viskarit ja eskarit on parin eritiloissa kuin nuoremmat. Joka aamu ensin vien nuoremman tohon lähempänä olevaan toimipisteeseen ja sitten ajan parin korttelin päähän viemään vanhemman, joka on siis eskarilainen.
 
vierass
Ei enää, mutta aikaisemmin kuskattiin ja ihan omasta halusta. Toinen kävi intergroidussa erityisryhmässä ja sitä ei ollut tarjolla "lähipäiväkodissa", missä toinen oli eskarissa tulevien koulukaverien kanssa.
 
Vierrass
Tossa meidän hoitopaikassa ei oo eskaria joten jokatapauksessa sitten joutuu kuljettamaan pariin osoitteeseen kun toinen menee eskariin. Sitä seuraavana vuonna sitten yks kouluun, yls eskariin ja yks päikkyyn. Esikoinen sentän voi itse tuon koulumatkan mennä.
 
vieraskin.
Lapset jo koululaisia, mutta kun lähtivä hoitoon niin esikoinen oli eskari joka oli päiväkodissa ja keskimmäinen tuolloin 3v ja kuopus 1v kuskattiin perhepäivähoitajalle. Olihan siinä homma. Nyt kun jälkeen päin ajattelee niin olihan se homma. Usein vielä kävellen ja pph:lle piti tehdä mutka eri suuntaan ja siitä sitten vielä kävellä 3 km kouluun. Usein rattailla vein. Onneksi kesti 6kk ja sitten pienemmät pääsi ihan kodin lähelle hoitoon.
 
Hvvhjjj
Meillä oli aiemmin tällainen kahden päivähoidon tilanne. Kumpikaan lapsista ei päässyt lähipäiväkotiin (matkaa 1,2 km) vaan toinen meni perhepäivähoitoon kodilta 3,5 km päähän sitten ajettiin takaisin kodin ohi ja toiseen suuntaan 5 km toisen lapsen päiväkotiin ja täältä taas kodin ohi ja kolmanteen suuntaan (lähipäiväkodin ohi) 15 km töihin. Vuoden tätä kesti ja sitten helpotti sen verran, että vanhempi lapsi siirtyi eskariin lähipäiväkotiin, mutta pienempi oli vielä perhepäivähoidossa.
 
ap...
Mulla on vielä se, että päiväkoti aukeaa 6.30 ja mun pitäisi olla töissä 6.45, joten ilman autoa tuo ei onnistuisi ja siltikin on hiukka tiukka aikataulu. Onneksi tuon nuoremman paikassa monesti hoitaja tulee hieman aiemmin töihin, niin saa pari minuuttia lisäaikaa tuohon siirtymisiin.
 
"mii"
Mulla on vielä se, että päiväkoti aukeaa 6.30 ja mun pitäisi olla töissä 6.45, joten ilman autoa tuo ei onnistuisi ja siltikin on hiukka tiukka aikataulu. Onneksi tuon nuoremman paikassa monesti hoitaja tulee hieman aiemmin töihin, niin saa pari minuuttia lisäaikaa tuohon siirtymisiin.
jos on kunnallinen päiväkoti, niin pitäisi tarvittaessa aueta klo 6.15 vaikka normaali aukeamisaika olisikin jotain muuta.. esim. meillä päiväkoti on auki virallisesti klo 7-17, mutta tarvittaessa ollaan auki klo 6.15- 17.30 välillä..
Oletko kysynyt mahdollisuutta että avaavat aiemmin?
 
"Lissu"
Meillä jäi pienempi perhepäivähoitajalle isomman siirtyessä eskariin. Näin mentiin vuosi ihan omasta halusta. :) Sitten isompi aloitti koulun, aamulla kuskasin hänet aina mummulaan mistä lähti kouluun ja pienemmän vein hoitoon. Pari vuotta mentiin näin. Nykyisin ei tarvitse kuskata enää kuin pienempää eskariin ja koen totisesti pääseväni helpolla. :D
 
Joo, on jouduttu kuskaamaan milloin mihinkin suuntaan. Nyt tyttö kulkee kaupungin toisella puolella eskarissa, vaikka tuossa 600 metrin päässä on koulu, jonka yhteydessä on myöskin eskari, mutta siellä ei ole ollenkaan päivähoitotoimintaa. :rolleyes:
 

Yhteistyössä