Työnantaja vaihtuu, irtisanominen

  • Viestiketjun aloittaja patti tilanne?
  • Ensimmäinen viesti
patti tilanne?
Meillä työnantaja vaihtuu ja työntekijät siirtyvät vanhoina työntekijöinä uuden työnantajan leipiin. Mun ongelma vaan on se, että olen kirjoilla siellä puolella, jotka siirtyy uuden työnantaja leipiin, mutta teen töitä sillä puolella, jotka jää vanhan työnantajan palvelukseen. Elikkä kun mun työnantaja muuttuu, niin joudun ilmeisesti irtisanomaan itseni, kun en voi noita töitä tehdä, mitä ton uuden työnantajan leivissä tehdään.
Vanhan työnantajan leivissä taas en välttämättä mitään vakituista työnsuhdetta saa, vaan ehkä pätkiä, mutta sielläkään mikään ei ole varmaa, kun sieltäkin on potkittu satoja työntekijöitä vastikään pois.

Mun ainoa toive nyt on se, että mut vakinaistettaisiin vanhan työnantaja puolelle ja siten saisin pitää työni, mutta kuten sanoin, mikään ei ole varmaa. Hieman ahdistaa, enhän mä ole ollut kuin reilu 10 vuotta töissä kyseisessä puljussa.
 
ap...
No ihan just en mitään ala tekemään, pitää tässä nyt odottaa mitä tapahtuu ton suhteen, että saanko jäädä vanhan työnantajan leipiin. Varmaa vaan on se, että noita uuden työnantajantehtäviä en tällä hetkellä pysty tekemään ja en pysty varmaan ainakaan 6 vuoteen, että uusi työnantaja minua niin kauaa katselisi.
 
"zxc"
Mä kyllä niin tipahdin :-D

Siis työnantajasi tulee vaihtumaan ja uudella työnantajallasi tekisit samaa kuin nykyiselläsikin, mutta et voi?

Nykyisellä työnantajallasi jatkaisit, mutta siis mitä hommaa jatkaisit?

Mitä siis haluasit?

Sorry, mutta näin perjantaina mä en kertakaikkiaan pysy perässä. Tai siis pysyn aivan liian kaukana perässä.
 
"tina"
Eli sulla on määräaikainen sopimus?
Eihän se jatku välttämättä sitten ollenkaan.
Kehoittaisin olemaan aktiivinen työnantajan suhteen ja kysellä löytyykö sinulle töitä.
Irtisanoutumaan ei kannata tuossa tilanteessa...
 
ap..
Olen siis postinjakaja ja teen tällä hetkellä päiväpuolta, mutta olen kirjoilla varhaisjakelussa ja nyt tuo varhaisjakelu on myyty toiselle osapuolelle. Olen tehnyt jo vuosia päiväpuolen hommia, mutta sillä puolella mulla ei ole vakinaista työsuhdetta vaan teen sitä yhteistekijänä.

Yötyöt on mulle silkka mahdottomuus tällä hetkellä.
 
"njaa"
Älä nyt missään tapauksessa itse irtisanoudu! Toivottavasti kuulut liittoon.Soita sinne ja kysy neuvoa.Sieltä pitäisi saada ihan ilmaiseksi lakimiehenkin neuvoja tai toki jonkun muunkin asiaa tuntevan.Toivottavasti tilanteesi ratkeaa onnellisesti!
 
ap..
Joo kuulun liittoon ja asiaa nyt tutkii meidän pääluottamusmies, että toivon totisesti homman hoituvan onnellisesti. Tässä vaan on pari vuotta oltu enempi ja vähempi sydän syrjällään, kun aina tulee jotain ja heti kun näyttää, että homma toimii, niin eikös sitä taas pamauteta joku negatiivinen uutinen ilmoille ja taas saa olla sydän syrjällään mitä tapahtuu. Tähän asti mulla on hommia riittänyt ja ovat puhuneet, että vuoden loppuun asti kyllä riittää ihan varmasti.
 

Yhteistyössä