Vinkkejä vaatteita ostavilta äideiltä, kiitos.

  • Viestiketjun aloittaja Aati O.
  • Ensimmäinen viesti
Aati O.
Hei,

Olen juuri avannut uuden lastenvaatteiden verkkokaupan. Valmisteluvaiheessa kyselin teiltä äideiltä vinkkejä siitä, missä kannattaisi olla näkyvillä, jotta mahdollisimman moni äiti saisi tietää uuden liikkeen olemassaolosta. Hyviä ehdotuksia tulikin. Kiitos niistä.

Nyt mietimme uusia kohteita olla näkyvillä. Suuret tunnetut ulkomaiset ketjut ovat kaikkien tiedossa, monet pienet butiikit jäävät niiden varjoon. Kysymys kuuluu: mistä mielestäsi tavoittaa lastenvaatteita ostavan äidin?

Kaikista vastauksista kiittäen,
Aati O.
 
Messut tulee ensimmäisenä mieleen. Lisäksi fb...kun laitat riittävän hyvän kilpailun pystyyn verkkokauppasi fb-sivuilla, saat satoja jakoja. Some on siis melko hyvä siinä suhteessa. Ja halpa.

Itse en lähes koskaan tilaa mistään pikkuputiikeista, ellen ole saanut suosituksia sen suhteen. Mielestäni pikkuputiikilla tulee olla fb-sivut, joissa myös asiakkailla on mahdollisuus kirjoittaa viestejä ja antaa arvosteluja toiminnasta. Tätä kautta olen itse tehnyt viimeisimmän tilaukseni mulle ennalta tuntemattomasta nettiputiikista. Fb-sivuilla oli hiljattain jätettyjä palautteita, jotka olivat positiivisia. Ja positiivisen palautteen kävin itsekin ostosteni jälkeen sitten jättämässä.

Ja kunhan saat jalan ovenväliin, niin muista olla nopea toimituksissa ja antaa extrahyvää asiakaspalvelua. Sitä kautta saat puskaviestin kulkemaan niin hiekkalaatikon reunoilla, kun somessakin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nadalie
Aati O.
Messut tulee ensimmäisenä mieleen. Lisäksi fb...kun laitat riittävän hyvän kilpailun pystyyn verkkokauppasi fb-sivuilla, saat satoja jakoja. Some on siis melko hyvä siinä suhteessa. Ja halpa.

Itse en lähes koskaan tilaa mistään pikkuputiikeista, ellen ole saanut suosituksia sen suhteen. Mielestäni pikkuputiikilla tulee olla fb-sivut, joissa myös asiakkailla on mahdollisuus kirjoittaa viestejä ja antaa arvosteluja toiminnasta. Tätä kautta olen itse tehnyt viimeisimmän tilaukseni mulle ennalta tuntemattomasta nettiputiikista. Fb-sivuilla oli hiljattain jätettyjä palautteita, jotka olivat positiivisia. Ja positiivisen palautteen kävin itsekin ostosteni jälkeen sitten jättämässä.

Ja kunhan saat jalan ovenväliin, niin muista olla nopea toimituksissa ja antaa extrahyvää asiakaspalvelua. Sitä kautta saat puskaviestin kulkemaan niin hiekkalaatikon reunoilla, kun somessakin.
Kiitos loistavan kattavasta vastauksesta!

Fb-sivut on olemassa ja pieni arvonta on siellä tällä hetkellä menossa. Tykkäyksiä on kertynyt mukavasti huomioiden sen, että kauppa on ollut auki vasta reilun viikon. Isompaa kilpailua suunnitellaan toppakauden alettua. Se, mikä on jäänyt huomioimatta, on asiakkaiden mahdollisuus jättää palautetta toiminnasta facebookissa. Tämä täytyy tehdä mahdolliseksi asap.

Hyvän asiakaspalvelun merkitystä tuskin voi korostaa liikaa. Nopeat lähetykset ja hyvä palvelu kaikin puolin lienee ainut oikea tie siihen, että asiakkaita riittää pitkässä juoksussa.

Entä nuo mainitsemasi messut, löytyykö lapsimessujen lisäksi muita hyviä kohteita?

Vastauksista kiittäen,
Aati O.
 
"mie"
Pikku vinkkinä laitan vähän ohi aiheen, että olisi kiva, jos niissä vaatteissa olisi ilmoitettu mitat, siis esim. haara-lahje, vyötärö jne. Säästyt itse turhilta palautuksilta.
 
Aati O.
[QUOTE="mie";30205341]Pikku vinkkinä laitan vähän ohi aiheen, että olisi kiva, jos niissä vaatteissa olisi ilmoitettu mitat, siis esim. haara-lahje, vyötärö jne. Säästyt itse turhilta palautuksilta.[/QUOTE]

Ei yhtään ohi aiheen, sillä mittojen antaminen on hyvää asiakaspalvelua. Ongelmaksi muodostuu se, että pienelläkin valikoimalla tuotteita eri kokoisina voi olla helposti yli 1000. Niiden mittaamiseen menee aikaa ja tuotteet on laitettava verkkokauppaan ensin ja lisättävä mittoja sitten vähitellen.

Tilanne on helpompi esim. talvihaalareissa, joissa samaa mallia myydään useissa eri väreissä.

Joka tapauksessa olet oikeassa mittojen suhteen. Paljon helpompi tehdä valintoja, jos mitat on saatavissa. Meille mittojen kyselyitä on tullut jonkin verran ja olemme saaneet tuotteet mitattua tunnin sisässä kysymyksen tulosta.

Laittakaahan lisää kommentteja tulemaan. Kiitos!
 
Kiitos loistavan kattavasta vastauksesta!

Fb-sivut on olemassa ja pieni arvonta on siellä tällä hetkellä menossa. Tykkäyksiä on kertynyt mukavasti huomioiden sen, että kauppa on ollut auki vasta reilun viikon. Isompaa kilpailua suunnitellaan toppakauden alettua. Se, mikä on jäänyt huomioimatta, on asiakkaiden mahdollisuus jättää palautetta toiminnasta facebookissa. Tämä täytyy tehdä mahdolliseksi asap.

Hyvän asiakaspalvelun merkitystä tuskin voi korostaa liikaa. Nopeat lähetykset ja hyvä palvelu kaikin puolin lienee ainut oikea tie siihen, että asiakkaita riittää pitkässä juoksussa.

Entä nuo mainitsemasi messut, löytyykö lapsimessujen lisäksi muita hyviä kohteita?

Vastauksista kiittäen,
Aati O.
Ei ainakaan nyt heti tule mieleen muita.
 
Vieras s
No mä en esim. oo fb:ssa, vaatetan 4 lasta ja tilaan tosi paljon netistä. (80-90% lasten vaatteist)
Mainoksia esim. kakdplussalla, neuvolan seinältä!!(vanhanaikaista joo. Mut toimii mulla). Yleensä uudet jutut löytyy, kun haen Googlesta lastenvaatteet hakusanalla.
 
"Veera"
Jos jossain haluaa mainostaa rahalla niin varmaan googlessa se vois kannattaa, en tosin yhtään tiedä minkähontaosta se on.
Tarkoitan siis sellaista mainontaa et esim jos hakee ' molokids nettikauppa' tms niin siihen ponkaa maksettuna sisältönä zlandoa, babyshoppia yms. Mut ehkä tuo on liian kallista?

Tietysti kannattaa itse tehdä google hakuaj sellaisilla hakusanoilla millä kuvittelee että asiakas voisi teidän myymiä tuotteita etsiä ja katsoa miten korkealla se oma kauppa on ja miettiä miks ne muut on korkeamalla(mitä hakusanoja niillä on sivuillaaan). Tää kannattaa tehdä vaikka kaverin/kirjaston koneelta koska google tuntuu muistavan millä sivuilla sä oot viimeaikoina käynyt.
 
Aktiivisuus somessa
Fb tuolla tulikin jo mainittua, siellä kannattaa olla aktiivisena. Päivityksiä, uutisia sekä kuvia uutuuksista, mainoksia alesta jne. kannattaa päivittää ahkeraan sinne fb:hen. Kilpailut myös tosi hyvä keino saada näkyvyyttä, varsinkin jos osallistuminen tykkää ja jaa -toiminnolla.
 
"12345"
Hei!

Ehdottomasti toimiva kanava on odotus- ja äitiysblogit. Ehdota yhteistyötä heidän kanssaan (he saavat vaatteita lapsilleen nettikaupastasi ja sinä puolestasi näkyvyyttä heidän blogeissaan, joissa lukijoita tuhansia päivittäin). Blogit nykyään uusi ja hyvin tehokas markkinointipaikka!
 
Vierasssssssssss
Facebook ja blogit. Varsinkin blogiyhteistyöt ja niissä olevat sovituskuvat saa käymään nettikauppojen sivuilla.

Varmaan alussa olisi hyvä olla paljon erilaisia kampanjoita ( esim postikuluton vkl, alekoodilla -10%,jne). Itse ostan paljon netistä kahdelle lapselle. Suosikkikauppoja tällä hetkellä www.polarnopyret.fi, www.skidi.fi, www.ticket2heaven.com, www.punavuorenpeikko.fi,jne....

Kannattaa myös panostaa nettikaupan ulkoasuun ja siihen asiakas että sieltä löytää hakemansa. :)
 
Nettikaupan käytettävyys on ihan ehdoton. Helppoa ja kätevää. Pikakatselu ettei joudu avaamaan hirveästi välilehtiä, jäljellä olevat koot selvästi esille, helppo hakutoiminto jne. Hankalakäyttöiseltä sivustolta jää hyvin herkästi tilaamatta.

Lapsimessujen lisäksi kannattaa olla ainakin paikallisilla messuilla, täälläpäin viimeksi Turun messuilta löysin yhden mulle aiemmin tuntemattoman vaatemerkin. Ostin pari kivaa vaatetta ja olin erittäin tyytyväinen. Olen sen jälkeen maininnut ko. merkin usein kun on kysytty vinkkejä muista kuin näistä ihan valtamerkeistä.

Jos myytte pääasiassa samoja merkkejä kuin monet muut nettikaupat, teillä täytyy olla jotain mikä saa minut tilaamaan juuri teiltä. Oli se sitten hyvä tarjous tms, mutta jos mä saan samaa mekkoa viidestä paikasta niin ihan varmasti ostan sieltä mistä halvimmalla saa. Poikkeuksena jos olen lukenut useita huonoja kokemuksia, sellaisilta en tilaa koskaan. Itse luen arvioita pääasiassa facebookin eri ryhmistä ja näiltä keskustelupalstoilta. Blogeja en seuraa juuri siksi kun ne tuntuvat olevan vain mainospaikkoja ja todellinen kriittisyys puuttuu. Kukapa nyt sanoisi huonoksi vaatetta jonka on saanut ilmaiseksi ja jonka mainostamisesta maksetaan.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä