homeinen työpaikka vie terveyteni

Täysin turha urputus, sorry, mutta ottaa päähän.
Nyt lomien jälkeen oireet ovat vielä pahemmat kuin aiemmin.
Talo jossa olen töissä on tutkitusti umpihomeessa, jossain päin taloa on täysin suljettuja osia (terveydellisiistä syistä), ja nyt käydään kilpajuoksua ajan kanssa.
Muutto edessä, mutta se ei käy käden käänteessä, ja työkavereita sairastuu astmaan jatkuvasti. Itselläni ja vähintään puolella muista henkilökunnasta on silmä-, kurkku- ja nenän limakalvoärsytystä, 3 tuntia työvuoron alusta tuntuu kuin silmissä ja poskionteloissa olisi pieniä lasinsiruja, päätä alkaa särkemään jne.
Tuntuu kamalalta, ettei asialle mahda mitään, kaikki eivät voi kuitenkaan jäädä sairaslomallekaan, eikä virkapaalle tms.
Työ itsessään on juuri se työ mitä haluan tehdä, eikä Suomessa ole toista täysin vastaavaa.
Varaan työterveyteen ajan juu, mutta jonoa riittää, kun koko talon väki siellä ravaa...
 
endis
Homeet, MVOC-ongelmat, ftalaatit (alkaalisen kosteuden käynnistämä muovin hajoamisreaktio) jne ovat monessa ongelmana, mutta koska kenelläkään ei ole vastuuta, mitään ei tehdä! Astma tarkoittaa sitä, että keuhkot ovat pysyvästi vaurioituneet. Se on myös ainoa diagnostinen kriteeri homeongelmista. Muuten asia hoidetaan mielialalääkkeillä. Minun mielestäni ne, jotka tietoisesti pistää ihmiset sairastumaan homerakennuksiin, pitäisi saada linnaan tai joku voisi palkata venäläisen mafian hakkaamaan päättäjiltä polvet paskaksi, miksei vaikka selänkin.

Homepakolaiset r.y. antaa hyvää tietoa aiheesta http://homepakolaiset.fi/
 
Homeet, MVOC-ongelmat, ftalaatit (alkaalisen kosteuden käynnistämä muovin hajoamisreaktio) jne ovat monessa ongelmana, mutta koska kenelläkään ei ole vastuuta, mitään ei tehdä! Astma tarkoittaa sitä, että keuhkot ovat pysyvästi vaurioituneet. Se on myös ainoa diagnostinen kriteeri homeongelmista. Muuten asia hoidetaan mielialalääkkeillä. Minun mielestäni ne, jotka tietoisesti pistää ihmiset sairastumaan homerakennuksiin, pitäisi saada linnaan tai joku voisi palkata venäläisen mafian hakkaamaan päättäjiltä polvet paskaksi, miksei vaikka selänkin.

Homepakolaiset r.y. antaa hyvää tietoa aiheesta HOMEPAKOLAISET ry SUOMI, MEILLÄ ON ONGELMA.
Kiitos, terveystietoa meillä asiasta on, ironista kyllä, koska olemme kaikki terveysalan ihmisiä.
 
Asja
Menkää lakkoon, kunnes työnantaja hommaa työturvalliset tilat?

Jotenkin kummalta tuntuu, etteivät työsuojeluviranomaiset pysäytä työskentelyä tuollaisissa tiloissa.
 
faktumi
Menkää lakkoon, kunnes työnantaja hommaa työturvalliset tilat?

Jotenkin kummalta tuntuu, etteivät työsuojeluviranomaiset pysäytä työskentelyä tuollaisissa tiloissa.
Vaikka olisi työterveyslaitoksen oirekysely, sata astmaatikkoa ja sata mielialalääkkeitä syövää, ei työsuojeluviranomainen tee yhtään mitään! Miksi? Siksi, että jos tekisi, tarkoittaisi se sitä, että he ottaisivat vastuuta jostain.

"Näytä minulle virkamies joka ottaa vastuuta ja minä näytän sinulle Jari Sillanpään vaimon".
 
Vaihda työpaikkaa? Kukaan ei korvaa menetettyä työkykyä homeen vuoksi. Terveys ja työkyky menee vaan.
Tämä on se mikä on puntarin alla.
Toisaalta vaakakupissa painaa se, että olen juuri siinä työpaikassa missä haluankin olla (enkä heti keksi edes puoliksi yhtä kiinnostavaa), ja toisaalta se, että uuden tyntekijän perehdyttäminen vie vuoden. kumminkin tuolla on pakko olla se x määrää päteviä ihmisiä, ja aika moni on jo lähtenyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;30205343:
Tämä on se mikä on puntarin alla.
Toisaalta vaakakupissa painaa se, että olen juuri siinä työpaikassa missä haluankin olla (enkä heti keksi edes puoliksi yhtä kiinnostavaa), ja toisaalta se, että uuden tyntekijän perehdyttäminen vie vuoden. kumminkin tuolla on pakko olla se x määrää päteviä ihmisiä, ja aika moni on jo lähtenyt.
Olen seurannut erään ystäväni vakavaa sairastumista. Hän menetti työnsä, terveytensä ja kyvyn olla suuressa osissa sisätiloista homeen vuoksi. Kela, valuutusyhtiö kaikki todistivat luulosairaaksi. Hänen todellakin kannatti useamman vuoden ajaa asiaansa työnantajaa vastaan ja pitää kynsin hampain työpaikasta kiinni. Hän hävisi kaiken.

Homepotilaita syrjitään pahemman kerran, kukaan ei välitä.
 
Olen seurannut erään ystäväni vakavaa sairastumista. Hän menetti työnsä, terveytensä ja kyvyn olla suuressa osissa sisätiloista homeen vuoksi. Kela, valuutusyhtiö kaikki todistivat luulosairaaksi. Hänen todellakin kannatti useamman vuoden ajaa asiaansa työnantajaa vastaan ja pitää kynsin hampain työpaikasta kiinni. Hän hävisi kaiken.

Homepotilaita syrjitään pahemman kerran, kukaan ei välitä.
Niin ja kerran kun joku kunnolla altistuu, niin hän kestää jatkossa huonommin hometta, eli seuraavan puljun on oltava lähes homeeton. : / Mutta tietty homelajikin vaikuttaa eli eniten reagoi jatkossa sille homeelle, jolle on aikaisemmin altistunut.
 

Yhteistyössä