Kokoomusministeri ihmettelee voiko joku tienata kuukaudessa niinkin vähän kuin 2600€

  • Viestiketjun aloittaja 2600€
  • Ensimmäinen viesti
"minna"
Mä olen lähihoitaja ja koen tekeväni tärkeää työtä. Annan vanhuksille arvokkaan loppuelämän, kun he eivät pysty enää itseään hoitamaan. Monet sitä väheksyy, mutta mä koen tärkeäksi, että ihminen saa loppuun asti olla arvokas. Ei ole saamattomuutta, että olen tässä ammatissa. Palkka vain on niin pieni, että pakko opiskella lisää. Kuka nämä vanhuksetkin hoitaisi, tai lapsenne päiväkodissa, jos kaikkien pitäisi opiskella parempi ammatti?
 
Bbierass
[QUOTE="juuri";30205494]Tarkoitat varmaan ministeriämme?

Olen insinööri ja mieheni teknikko. Minulla brutto 2600 e/kk, eikä mitään työsuhde-etuja. Miehellä vielä pienemmät tulot.[/QUOTE]

Häm, ootko koskaan kysynyt palkankorotusta?
 
Onhan tuo osaksi omaa saamattomuutta tai laiskuutta koulujen käynnissä!
Ei se korkia koulutus takaa hyvää palkkaa vaan alle tuon 2800 euron voi helposti jäädä.

Ja mitä laiskuutta tai saamattomuutta se on jos kouluttautuu haluamalleen alalle? Miks jotkut ei tajua, että tämä maailma ei pyöri niin, että kaikki ihmiset kouluttautuu yliopistotasolla.
 
Vier
[QUOTE="minna";30205487]Mä olen lähihoitaja ja koen tekeväni tärkeää työtä. Annan vanhuksille arvokkaan loppuelämän, kun he eivät pysty enää itseään hoitamaan. Monet sitä väheksyy, mutta mä koen tärkeäksi, että ihminen saa loppuun asti olla arvokas. Ei ole saamattomuutta, että olen tässä ammatissa. Palkka vain on niin pieni, että pakko opiskella lisää. Kuka nämä vanhuksetkin hoitaisi, tai lapsenne päiväkodissa, jos kaikkien pitäisi opiskella parempi ammatti?[/QUOTE]

Minä ainakin arvostan hoitotyötä, kunhan se tehdään hyvin. Silläkin alalla on valitettavasti sopimattomia ihmisiä. Toki suurin osa ok.
 
"minna"
Tiedän kyllä että on paljon niitä, jotka tekevät vasemmalla kädellä hommat. Sitäkin tärkeämmäksi että saan tehdä osani vanhusten kanssa ja edes osalle antaa arvokkaat viimeiset vuodet. Mutta onhan Se ikävää, että tällä työllä wt rahan puolesta pitkälle pötki... Ja käsittämätöntä, että joku voi ihmetellä, ihmisten tienaavan tuota vävähemmän. Onpa hyvin perillä asioista.
 
[QUOTE="juuri";30205531]Palkat on ollut jäädytettyinä jo vuosikausien ajan, vain yleiskorotukset on saatu. Työnantajat ottavat kaiken irti näistä huonoista ajoista kyykyttääkseen työntekjöitä.[/QUOTE]

Juu mutta jollain lailla mä kannatan kriisiaikoina palkkojen jäädyttämistä. Vuosina 2002-2012 suomalaisten nimelliset palkat nousi 43 %, Saksassa vajaat 20 %. Matalien palkkojen ansiota on se että Saksassa vienti on lähtenyt kasvuun ja työllisyysluvut on hyvät.

Miinusta Saksan mallissa on tuloerojen kasvu (asia jota vastustan viimeiseen asti) ja työuran pirstoutuminen, osa-aikatyön lisääntyminen ym.

Pari vuotta vanha artikkeli, sori kun ei ole uudempaa. Ja tässä artikkelissa ei Saksan mallia suositella Suomeen.

Saksan tie toisi Suomeen köyhän kansan - Uutiset - Talouselämä
 
Viimeksi muokattu:
Jiippa
Tota. Lukekaahan (vähän sekava) juttu kuitenkin: http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/laura%20raty%20lapsivahennys-24599

Siinä ei sanota, että Räty ihmettelisi, kuinka joku voi niin vähän tienata. Toteaa, että ovat keskituloisia.
 
"juuri"
Juu mutta jollain lailla mä kannatan kriisiaikoina palkkojen jäädyttämistä. Vuosina 2002-2012 suomalaisten nimelliset palkat nousi 43 %, Saksassa vajaat 20 %. Matalien palkkojen ansiota on se että Saksassa vienti on lähtenyt kasvuun ja työllisyysluvut on hyvät.

Miinusta Saksan mallissa on tuloerojen kasvu (asia jota vastustan viimeiseen asti) ja työuran pirstoutuminen, osa-aikatyön lisääntyminen ym.

Pari vuotta vanha artikkeli, sori kun ei ole uudempaa. Ja tässä artikkelissa ei Saksan mallia suositella Suomeen.

Saksan tie toisi Suomeen köyhän kansan - Uutiset - Talouselämä
Minäkin voisin kannattaa, jos myös kaikilta pomoilta ja isotuloisilta jäädytettäisiin myös palkat.

Fakta on kuitenkin se, ettei meidän perheellä ole kohta enää yhtään ostovoimaa, jota tämä maa tarvitsisi kipeästi saadakseen talouden pyörimään. Tosiasiallisesti meille jää käteen huomattavasti vähemmän vuosi vuodelta, koska kaikki hinnat, maksut ja verot nousevat jatkuvasti.
 
fts
Nämä normaali duunarin elämästä vieraantuneet iilimadot sitten päättävät asioistamme.
Ei ole ihme että maamme asiat ovat perseellään.
Saisivat itse kokeilla raataa kahdeksasta neljään huomatakseen puolessa kuussa, että rahat on loppu ja tilipäivä kaukana ja tilipäivänä huomata ettei se 1400 euroa taaskaan riitä edes kaikkiin laskuihin kun syödäkin pitäisi.
 
[QUOTE="juuri";30205766]Minäkin voisin kannattaa, jos myös kaikilta pomoilta ja isotuloisilta jäädytettäisiin myös palkat.

Fakta on kuitenkin se, ettei meidän perheellä ole kohta enää yhtään ostovoimaa, jota tämä maa tarvitsisi kipeästi saadakseen talouden pyörimään. Tosiasiallisesti meille jää käteen huomattavasti vähemmän vuosi vuodelta, koska kaikki hinnat, maksut ja verot nousevat jatkuvasti.[/QUOTE]

No juu, mielellään aloitettaisiin palkka-ale sieltä johtoportaasta käsin. Mutta valuisiko ne pomot sitten ulkomaille?
 
"M33"
Moni kulttuurialalla työskentelevä maisteri ei tule koskaan yltämään noihin ansioihin.

Onneksi olin epäluuloinen yliopisto-opiskelija ja hankin pätevyyden ns. perinteiseen ammattiin.
 

Yhteistyössä