Kokoomusministeri ihmettelee voiko joku tienata kuukaudessa niinkin vähän kuin 2600€

  • Viestiketjun aloittaja 2600€
  • Ensimmäinen viesti
"minna"
Mä olen lähihoitaja ja koen tekeväni tärkeää työtä. Annan vanhuksille arvokkaan loppuelämän, kun he eivät pysty enää itseään hoitamaan. Monet sitä väheksyy, mutta mä koen tärkeäksi, että ihminen saa loppuun asti olla arvokas. Ei ole saamattomuutta, että olen tässä ammatissa. Palkka vain on niin pieni, että pakko opiskella lisää. Kuka nämä vanhuksetkin hoitaisi, tai lapsenne päiväkodissa, jos kaikkien pitäisi opiskella parempi ammatti?
 
Bbierass
[QUOTE="juuri";30205494]Tarkoitat varmaan ministeriämme?

Olen insinööri ja mieheni teknikko. Minulla brutto 2600 e/kk, eikä mitään työsuhde-etuja. Miehellä vielä pienemmät tulot.[/QUOTE]

Häm, ootko koskaan kysynyt palkankorotusta?
 
Onhan tuo osaksi omaa saamattomuutta tai laiskuutta koulujen käynnissä!
Ei se korkia koulutus takaa hyvää palkkaa vaan alle tuon 2800 euron voi helposti jäädä.

Ja mitä laiskuutta tai saamattomuutta se on jos kouluttautuu haluamalleen alalle? Miks jotkut ei tajua, että tämä maailma ei pyöri niin, että kaikki ihmiset kouluttautuu yliopistotasolla.
 
Vier
[QUOTE="minna";30205487]Mä olen lähihoitaja ja koen tekeväni tärkeää työtä. Annan vanhuksille arvokkaan loppuelämän, kun he eivät pysty enää itseään hoitamaan. Monet sitä väheksyy, mutta mä koen tärkeäksi, että ihminen saa loppuun asti olla arvokas. Ei ole saamattomuutta, että olen tässä ammatissa. Palkka vain on niin pieni, että pakko opiskella lisää. Kuka nämä vanhuksetkin hoitaisi, tai lapsenne päiväkodissa, jos kaikkien pitäisi opiskella parempi ammatti?[/QUOTE]

Minä ainakin arvostan hoitotyötä, kunhan se tehdään hyvin. Silläkin alalla on valitettavasti sopimattomia ihmisiä. Toki suurin osa ok.
 
"minna"