Reimatec, hyvä haalari?

  • Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti
.......
Elän käsityksessä että tuo on merkkihaalari, laadukas ja erinomainen. Ainakin hinnan perusteella pitäisi olla.

Tänään löytyi kirpparilta hyväkuntoisen näköinen haalari, kyseistä merkkiä. Kunnes paljastui että oli saumat ratkennut. Ei kovin hyvälaatuinen kun saumat on rikki. Muuten ei kuitenkaan ollut kuluneen näköinen joten ei varmasti ikäloppu haalari ollut kyseessä.

Pöh.. ja hintako muka ratkaisee onko haalari hyvä..?
 
Blue
Mä en nyt ymmärrä miksi sinä vaatteen laatua kirpparilla arvioit? Ethän sinä tiedä mitä haalarille on tapahtunut tai kuinka vanha se on tms.

Osta uusi haalari ja sitten niiden käytöstä tulleiden huomioden mukaan tee uusi arvio ko merkin laadusta.

(Kuinka uusiavuttomia ihmiset nykyään onkaan.....)
 
noup
Eivät ole koskaan saaneet rikki. Tykkään reimatecistä, varsinkin hanskat on ylivetoja. Toki 30euroa on hanskoista paljon, mutta muuta en osta. Pitävät kuivana ja lämpimänä.
 
suojeltu
Voi olla paljon käytetty,jos on pidetty kurahousuja päällä niin ei ole niin paljon kulumisjälkiä vaikka olis vanhakin. Tai saumat voi heikentyä jos esim huolletaan väärin,eli pestään väärin tai käytetään kuivauskaappia (siis jos se ohjeissa kielletty).
Laadukkaatkin vaatteet on helppo pilata. Saumojen ym näkyvän lisäks "näkymättömät" kalvot,esim goretex,voi vaurioitua väärällä käsittelyllä. Tämä on yksi syy miksi en tykkää ostaa ulkovaatteita käytettynä. Kokemusta on miten "vedenpitävä" haalari ei todellakaan pitäny kesäsadetta..
 
"a.p"
Mä en nyt ymmärrä miksi sinä vaatteen laatua kirpparilla arvioit? Ethän sinä tiedä mitä haalarille on tapahtunut tai kuinka vanha se on tms.

Osta uusi haalari ja sitten niiden käytöstä tulleiden huomioden mukaan tee uusi arvio ko merkin laadusta.

(Kuinka uusiavuttomia ihmiset nykyään onkaan.....)
Millä perusteella luokittelet mut uusavuttomaksi? Sen perusteella että tyrmään ajatuksen huippuhyvästä haalarista?

Ja kai mä saan arvioida laatua kun etsin lapselleni haalaria. Uutta en osta koska ovat ylihinnoiteltuja.

Taisi taas Reimatecin suosija vetää hernepussin nenäänsä kun joku uskalsi kommentoida negatiivisempaan sävyyn ;) En mäkään usko että jokaisen puvun saumat sanoo poks, mutta kun jotkut automaattisesti väittää halvempien olevan surkeita ja kalliiden hyviä.. Eikä se mun huomioiden mukaan niin ole.
 
Blue
[QUOTE="a.p";30205733]Millä perusteella luokittelet mut uusavuttomaksi? Sen perusteella että tyrmään ajatuksen huippuhyvästä haalarista?

Ja kai mä saan arvioida laatua kun etsin lapselleni haalaria. Uutta en osta koska ovat ylihinnoiteltuja.

Taisi taas Reimatecin suosija vetää hernepussin nenäänsä kun joku uskalsi kommentoida negatiivisempaan sävyyn ;) En mäkään usko että jokaisen puvun saumat sanoo poks, mutta kun jotkut automaattisesti väittää halvempien olevan surkeita ja kalliiden hyviä.. Eikä se mun huomioiden mukaan niin ole.[/QUOTE]

Ihan sillä että oletat että voit arvioida laatua yhdestä kirpparilla roikkuvasta haalarista jonka mnneisyydestä et tiedä yhtään mitään. :) Kyllä sä melkoisia johtopäätöksiä vedit ihan sillä perusteella että saumat olivat pettäneet jonkun vanhasta kirpparihaalarista.

Ja ei, tänä vuonna ei lapsilla ole yhtään Reimateckiä. Mutta mun todella monen vuoden kokemuksen perusteella yksi paras laadunmittari on se paljonko haalari maksaa. Toki merkki maksaa myös jonkin verran. Ja laatumittareita on toki muitakin kuin vain se hinta.

Jos/kun ostat pelkkiä kirpparihaalareita niin käy kuitenkin ensin ikkunashoppailemassa uusia. Tutustu niiden ominaisuuksiin ja siihen mitä milläkin merkillä on tarjota. Sen jälkeen tiedät mikä merkki on teille hyvä ja mitä merkkiä haluat lähteä lapsellesi metsästämään käytettynä. Silloin tulee vähän muutakin perspektiiviä siihen vertailuun kuin se että "ai, tossa on se monen sadan haalari mutta sehän onkin ihan perseestä kun tää yksi kappale täällä kirpparilla on rikki".
 
"nike"
Itsellä pelkästään huonoja kokemuksia uutena ostetuista reimatecin toppahaalareista. Polviin tullut yhden lapsen käytössä kulumaa siten, että tarvittiin kuriksia märemmillä keleillä. Eikä mikään rymyäjä kyseessä! Pakkasella ihan ok haalari. Tähti Jonathan ja Lassie ainakin yhtä hyviä, joskin huokeampia:)
 
äiti vain
Ei oo kyllä meillä ainakaan saumat ratkennu reimateceistä :D enkä tekis päätelmiä merkin laadukkuudesta yhden kirpparirytkyn perusteella.

En silti sano etteikö huokeammatkin voisi olla hyviä, on meillä niitäkin ollut. Mutta mielestäni reimatec on ollut selvästi laadukkaampi kuin esim. cirafin tai lassien haalarit, jotka on semmoisia perushyviä, yhden kauden haalareita.
 
Laatu heittelee
Kyllä meillä hihojen saumat on menny huonoks nimenomaan tietyissä Reimateceissä. Meillä 4 pojalla ollut paljon haalareita ja joissakin Reimateceissä on selvästi heikompi saumaus.
Ei nyt oo sanonu poks eikä läpi reikää mutta muualta haalarit olleet täysin kunnossa, hihasaumat sen näköset ku olis asfalttia pitkin raavittu.
 
"a.p"
Ihan sillä että oletat että voit arvioida laatua yhdestä kirpparilla roikkuvasta haalarista jonka mnneisyydestä et tiedä yhtään mitään. :) Kyllä sä melkoisia johtopäätöksiä vedit ihan sillä perusteella että saumat olivat pettäneet jonkun vanhasta kirpparihaalarista.

Ja ei, tänä vuonna ei lapsilla ole yhtään Reimateckiä. Mutta mun todella monen vuoden kokemuksen perusteella yksi paras laadunmittari on se paljonko haalari maksaa. Toki merkki maksaa myös jonkin verran. Ja laatumittareita on toki muitakin kuin vain se hinta.

Jos/kun ostat pelkkiä kirpparihaalareita niin käy kuitenkin ensin ikkunashoppailemassa uusia. Tutustu niiden ominaisuuksiin ja siihen mitä milläkin merkillä on tarjota. Sen jälkeen tiedät mikä merkki on teille hyvä ja mitä merkkiä haluat lähteä lapsellesi metsästämään käytettynä. Silloin tulee vähän muutakin perspektiiviä siihen vertailuun kuin se että "ai, tossa on se monen sadan haalari mutta sehän onkin ihan perseestä kun tää yksi kappale täällä kirpparilla on rikki".
Voi kuule, olen käynyt paljonkin kaupoissa kiertelemässä ja tutustumassa.

Aloituksen teinkin lähinnä sen perusteella, kun joka paikassa on hehkutettu esim. juuri reimatecin jälleenmyyntiarvoa ja täydellisyyttä. Mutta kuinkas ollakaan, ei täydellisiä nekään ;)

Kuten pari muutakin tässä todennut, hinta ei AINA takaa täydellistä kestävyyttä ja laatua.
Sen toteaminen ei todellakaan tee minusta uusavutonta :)
 
viera.s
Reimatecit välikausihousut meni sisäsaumoista rikki yhden syksyn aikana. Muuten housut ei ole ollenkaan kuluneet, onhan ne olleet tosi vähän käytössä. Olisi pitänyt tuosta jo valittaa, mutta ei tullut ajallaan sitä tehtyä ja nyt olisi jo varmaan liian myöhäistä. Samaan aikaan ostettu Reimatecin takki taas on nyt jo kolmatta kautta käytössä ja edelleen ihan uudenveroinen.
 

Yhteistyössä