Ällövaroitus: Miten bakteerivaginoosi on teillä oireillu? Millä hoidettu?

  • Viestiketjun aloittaja "haisuli"
  • Ensimmäinen viesti
"haisuli"
Siinä kysymys. Itsellä vuoto kellertävää ja joskus lorahtelee. Haisee pahalle, mutta ei kalalle niin kuin noissa on kuvauksena. Kirvelyä on. En oikein muutakaan keksi mitä voisi olla. Onko ollut kotikonsteista apua kenellekään? Gynelle menossa huomenna.
 
eräs.
Ei kuulosta bakteerivaginoosille, mulla oli ja se vuoot on harmahtavaa ja haisee tosiaan kalamaiselle, siihen sai kuurin jolla parantui. Sulla lienee jotain muuta, olisko klamydia?
 
"haisuli"
Se on vasta testattu joten ei pitäisi olla. Raskaana kyllä olen. Hiivaakaan ei ole kun vuoto on todella nestemäistä eikä yhtään pakkua. Ei myöskään kutise. Haju on välillä metallinen/tunkkainen.
 
"hmmm"
Itse olen raskaana ja juuri hoidettiin samankaltainen tulehdus. Näytteessä oli leukosyytit (?) koholla, ei muuta. Diagnoosi epäspesifi emätintulehdus. Oireita oli ensin harmahtava, maitomainen vuoto, mutta raskauden edetessä se muuttui kellertäväksi. (raskaana yleensä tulee kellertävää vuotoa monella). Haju oli tympeä, en osaa sanoa oliko kalamainen mutta paha. Lievää kutinaa, välillä kirvelyä ja "kuivaa" oloa, vaikka valkkaria tulikin paljon.

Voit kokeilla lactal kuuria tai sen käyttöä jatkuvasti ennaltaehkäisynä, mutta yleensä jos tuo on päässyt etenemään jo niin siihen ei auta kuin antibioottikuuri.
 
"haisuli"
uskaltaisikohan maanantaille odotella tämän kanssa ettei päivystykseen taritsisi mennä? Kuitenkin reilun viikon mittaan jo tuo vuoto ollut ja vaihdellut. Alkuun lähinnä siis seurailin, että miksi muuttuu.
 
"yks"
No kyllä se vaan raskausaikana on päivystysasia, koska tulehdus voi aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen.

Ei tuo kuvaus munkaan mielestä lapsivedeltä kuullosta, mietin vaan et jos on korkea vedenmeno ja siihen sekoittunut valkovuotoa (joka mulla ainakin raskausaikana on hyvinkin keltaista)
 
hmmmm
Hoitamaton vaikea bv voi kyllä aiheuttaa esim. ennenaikaisen synnytyksen, mutta en alkaisi panikoimaan. Ellei sinulla sitten ole jo ollut ennenaikaisia supistuksia, kohdunsuu auki tms. On kuitenkin harvinaista. Maanantaina gynelle meno riittää. Itse olen aina saanut ajan samalle tai seuraavalle arkipäivälle, ja sitten vielä labran tuloksissa menee se päivä tai pari eikä kukaan lääkäri ole ollut asiasta huolissaan että se km tapahtuisi ihan äkkiä. Tai voithan sinä tietty soittaa päivystykseen ja kysyä, ei se mitään maksa. Mutta halusin vain sanoa, että älä panikoi :)
 
"haisuli"
Supistuksia on ollut jo aikasista viikoista, mutta ihan niitä harjoitus suppareita. Neuvolalääkärissä kaksi viikkoa sitten paikat oli hienosti kiinni ja kohdunkaulaa runsaasti. Toki tässä hieman huolestuttaa, mutta ei ihan kamalasti innostaisi mennä 6h ajaksi istumaan päivystykseen viikonloppuna.
 
Etköhän sä voi odottaa. Mulla oli läpi raskauden emätintulehduksia, hiivaa ja strepto b:n aiheuttamia ongelmia ja ihan hyvin kaikki meni. Milloin oli Flagylia, milloin Dalacinia, milloin Canestenia. Nitrofur C loppuvaiheessa suun kautta kun ei muut tuntuneet auttavan. Mies hoidettiin myös Flagylilla ja silti vain tulehdus uusi.

Jos selkä kipeytyy hurjasti, tulee kovia menkkamaisia kipuja ja/tai olo heikkenee niin sitten päivystykseen. Muutoin kyllä sinuna odottaisin maanantaille. Varsinkin kun paikat kiinni ja ok.
 
aunus bembola
[QUOTE="waldemad";30208112]Itelläni se oli kerran aanuksessa.[/QUOTE]

se on kyllä tosi paha olen kuullut... ei mitään parannuskeinoakaan siihen... tsemppiä sulle!
 

Yhteistyössä