Jos sairaalassa saa tupakoitsijan verta niin tuleeko itsestäkin tupakoitsija?

  • Viestiketjun aloittaja vieras*
  • Ensimmäinen viesti
aloittaja*
[QUOTE="huoh";30206247]Tupakoitsija ei saa edes luovuttaa. Huono provo.[/QUOTE]

Tämä ei pidä paikkaansa. Eksmieheni luovutti verta parikymmentä vuotta ja on aina ollut armoton tupakoitsija.

Hänellä on myös harvinainen veriryhmä ja monesti pyydettiin luovuttamaan verta.
 
"Terveys"
Niin en usko jotta tupakoitsiaksi ryhtyy tuosta syystä mutta fyysisiä vieroitusoireita saattaa kyllä tulla koska veressä olisi nikotiinia. Mutta siinä vaiheessa kun tarvitaan lisäverta olo on muutoinkin hutera niin ei siinä vieroitus oireet varmaankaan tunnu. Itse poltin aikoinani 14v ja nyt olen ollut 3,5v ilman. Uskon jotta polttaminen on enemmänkin psyykkinen ongelma ja se estää ihimisiä lopettamasta nimittäin pelko siitä miten arki sujuu jos mahdollisia vieroitus oireita tulee. Lopeta rakas ihminen nyt kun psyykkinen riippuvuutesi on vielä tod. näk. pieni. Älä jatka typerää ja vaarallista leikkiäisi. Kukaan ihminen ei tarvitse elääkseen tupakkaa. Jos itse polttaisin yhden tupakan vielä tai edes maistaisin niin ennen pitkään polttaisin taas säännöllisesti. sen takia totaalinen kieltäytyminen kannattaa.
 
Turmaliini
Sairaalassa oli kerran aikoinaan seinäjokelainen mies, joka joutui leikkaukseen ja sai myös verensiirron. Heti jonkin verran toivuttuaan hän alkoi valittaa että kuinka kalliiksi tämä kaikki oikein tulee ja joko hän pääsisi pian kotia, vaikka ei ollut vielä kunnolla toipunut. Sitten huomattiin, että hän oli saanut verensiirrossa laihialaista verta.
 

Yhteistyössä