Tienaatko alle 2600/kk?

  • Viestiketjun aloittaja nyt kaikki mukaan
  • Ensimmäinen viesti
mä...
Joko ymmärrätte, että Kokoomus ei taida olla ihan tavallisen kansalaisen asialla???
Eiköhän tämä ole aika selvää pienituloisille. Mutta kun ne rikkaat porvarit jälkeläisineen niitä äänestää, me muut muita puolueita. Jos olisi vain kaksi eri puoluetta, Kokoomus ja joku toinen niin kyllähän enemmistö äänistä menisi silloin tuolle toiselle. Mutta niin kauan kuin me pienituloiset jaamme äänemme monelle eri taholle, niin kauan rikkaat ryöstävät köyhiltä kokoomuksen voimin.
 
nyt kaikki mukaan
Niin ihan varmaan juuri tuosta ministerin lausunnossa oli kyse. Pitäis tietty ministerin opetella vääntämään ratakiskosta lausuntonsa, että rahvaskin tajuaisi.
Ja selitäppä sinä miten voi ymmärtää väärin Rädyn lasunnon jossa sanoo, että Suomessa ei ole kovin montaa alle 2100 tai 2600e/kk tienaavaa vanhempaa?
Jos sulla siis itsellä on taito vääntää ratakiskosta rahvaalle...
 
mä...
Brutto tietenki. Veroprosentti ja vähennykset on jokaasella omanlaasensa.
Tuosta tulikin mieleeni, että tietääköhän Räty edes, miten paljon Kelan tuissa on tilastoja kaunistavia euroja? Tukisumma saadaan näyttämään isolta, kun siihen lätkästään pirunmoiset verot. Itse opiskelen työttömyysrahalla ja bruttona se on n. 1000e. Siitä sitten pois 24,5% veroja.
 
miksi pitäisi
Tienaan mutta en ymmärrä mitä varten pitäisi alkaa sellasta mainostamaan. Kokoomusta tai rkp on ainoat joita äänestän jos äänestän ja sen takia että ne on ainoat jotka yrittää ja ne on kansainvälisiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30207548:
Tuosta tulikin mieleeni, että tietääköhän Räty edes, miten paljon Kelan tuissa on tilastoja kaunistavia euroja? Tukisumma saadaan näyttämään isolta, kun siihen lätkästään pirunmoiset verot. Itse opiskelen työttömyysrahalla ja bruttona se on n. 1000e. Siitä sitten pois 24,5% veroja.
No sepä. Ja Kela ottaa huomioon aina bruttotulot ku lasketaan esim. asumistukia.
 
miksi pitäisi
Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30207378:
Eiköhän tämä ole aika selvää pienituloisille. Mutta kun ne rikkaat porvarit jälkeläisineen niitä äänestää, me muut muita puolueita. Jos olisi vain kaksi eri puoluetta, Kokoomus ja joku toinen niin kyllähän enemmistö äänistä menisi silloin tuolle toiselle. Mutta niin kauan kuin me pienituloiset jaamme äänemme monelle eri taholle, niin kauan rikkaat ryöstävät köyhiltä kokoomuksen voimin.
Suurin osa joita mä tunnen äänestää kokoomusta ja siinä on mukana myös työttömiä eikä varmaan yhtään tuon tulon ylittävää.
 
vieras*
"Tuloni" (netto):
- työmarkkinatuki 522,56€
- asumistuki 196,54€
= 719,10

Menot:
- yhtiövastike 221,25€
- putkiremonttivastike 170,81€
- vesilasku ~40€
= 295,06

Miinus sähkölasku, puhelin ja netti.
Ja syödäkin pitäisi.

Olen miettinyt käänteistä asuntolainaa, mutta se ei ole mahdollista, koska osakekirjani ovat pankin tallelokerossa erään velan panttina :(
 

Yhteistyössä