Vauva 3kk ja äiti pian kalju! onko hiusten lähdölle mitään tehtävissä!?

  • Viestiketjun aloittaja kaljupää
  • Ensimmäinen viesti
kaljupää
Imetystä ei kestänyt kuin yksi kuukausi. Joten se on siis loppunut jo pari kk sitten. Raskausaikana hiukset olivat tosi tuuheat ja hyväkuntoiset. Nyt olen kohta ohimolta aivan kalju. Hiuksia lähtee aivan järjetön määrä ja harventumisen todella huomaa. Liru ponnari tulee enää :(

Mitään hormonaalista ehkäisyä ei nyt ole. Kohta aloitan ehkä zoely e-pillerit, vaikuttaakohan ne tuohon mitenkään?

Vai tartteekohan tässä lähteä peruukkiostoksille :|
 
vieras...
Voih, tiedän. Mutta en ole koskaan kuullut, että sille mitään todellista olisi tehtävissä. Koska raskausaikana hiuksia lähtee erityisen vähän eli hiukset on tavallista tuuheammat synnytyksen aikaan, niin kontrasti tuossa tilanteessa on erityisen suuri. Mutta kyllä se hiustenlähtö kohta loppuu ja uutta hiusta tulee tilalle. Se on seuraava kamala vaihe, kun saa on täynnä sitä muutaman sentin uutta hiusta joka hiustyypistä riippuen saattaa pörhöttää hiusrajassa, jakauksessa tms. Mutta sekin vaihe menee ohi. Hiuspuuteri ja pieni mallinmuutos voi auttaa. Mulla on leikattu molempien synnytysten jälkeen rikottu otsis vähän tavallista leveämmäksi ja paksummaksi ettei ohimokaljut paista kun hiukset on kiinni.
 
viera.s
Sama ilmiö oli minullakin, eikä sille tietääkseni voi oikein mitään tehdä. Imetyksellä ei ole vaikutusta, vaan johtuu siitä, että kaikki raskausaikansa elinkaaren pään saavuttaneet hiukset irtoaa kaikki synnytyksen jälkeen nopeasti.

Mutta ei niitä hiuksia loputtomiin lähde, etkä varmasti kaljuunnu. :) Se voi olla vähän hassun näköistä kyllä sekin, kuin kaikkien irronneiden hiusten tilalle alkaa samaan aikaan kasvaa uudet ja ne kaikki lyhyet hiukset erottuu joukosta selvästi.
 
monen äiti
Mulla on monta lasta ja aina just tuossa vaiheessa on sama juttu. Kyllähän tuo ärsyttää... nyt juuri vauva on 3.5 kk ja hiusta lähtee hirvittävästi! Tätä kestää jonkin aikaa.. ja kohta kasvaa sänki.. :D Ap, siis ihan normaalia ja sille ei mahda mitään. :( Kyllä sullakin varmaan kohta helpottaa se :)
 
"Mä kans"
Täällä toinen samanikäisen vauvan äiti, jolla tukka lähtee päästä melkeinpä tupsuina. Aika hirveetä, toivottavasti loppuu kohta ja alkaa kasvaa uutta. Mulla on pitkät hiukset, mutta kohta varmaan pakko leikkauttaa lyhyemmäksi, kun ei kestä katsoa pitkää ohutta piiskaa
 

Yhteistyössä