Loppuraskaus ja painetta ja ilmaa alapäässä

  • Viestiketjun aloittaja "ilmatar"
  • Ensimmäinen viesti
"ilmatar"
Onko kellään muulla ihan viimeisillä viikoilla raskaudessa tuntunut alapäässä ilmaa ja painetta, varsinkin vauvan möyriessä? Tuntuu, kuin ilma koittais pyrkii alapäästä ulos. Virtsarakkoon myös sattuu hieman ja rakko täyttyy muutenkin pissasta ainakin tunnin välein. Voiko vauva pamauttaa näin lapsivedet? Voiko enteillä synnytystä?
 
NohNoh
Taitaa olla eka lapsi? :)

Kohtu painaa rakkoa ja silloin sitä pissattaa useammin.. aivan normihomma.
Se paineen tunnekin tulee siitä, kun sulla on sitä "tavaraa" sisuksissa enempi kuin ei-raskaana ollessa.
Itse juoksin veskis useasti jo reippaasti puolivälin jälkeen.. Pienikokoinen kun olen.

Kyllä Sä huomaat sitten kun ne vedet tulee.. ;)
 
.........
Se että lapsiveden tulon huomaa, ei TODELLAKAAN ole itsestäänselvää. Itselläni alkoi lapsivettä tihkua jo 27 viikolla ja en sitä todellakaan tajunnut. Juuri siksi että kaikki sanoivat että on normaalia juosta koko ajan vessassa ja että "kyllä sä sitten huomaat kun ne vedet tulee".

Ei. Tuon tyyppisesti voi olla synnytys alkamassa. Itselläni se alkoi samanlaisilla tuntemuksilla 34 viikolla.

Jos olet jo pidemmällä, kannattaa käydä äitiyspolilla tarkistuttamassa onko virtsan mukana lapsivettä. Sitä voi tihkua hitaasti ja lapsi voi olla syntymässä. Voi tietysti olla ettei synny vielä viikkoon tai pidempäänkään aikaan, mutta tarkistaa kannattaa ehdottomasti. Myös lisääntynyt paineen tuntu enteilee synnytystä.

Tsemppiä! Olet hienon asian äärellä! Mutta pidä itsestäsi ja vauvasta huoli ja käy ajoissa sairaalassa!
 
"Ilmatar"
Ensisynnyttäjä olen ja viikolla 39. Vettä ei tietääkseni ole kumminkaan vielä tihkunut. Tarkistan asiaa jatkuvasti vessapaperiin pyyhkimällä ja katsomalla ja välillä ihan sormella alapäätä kokeilen, onko märkää. Lisäksi pidän pyyhettä allani aina nukkuessa ja istuessakin päivällä.
 
madan
Paineen tunnetta aiheuttaa, jos vauva on laskeutunut eli pää on alhaalla. Ilmasta en tiiä, mutta kyllähän raskaana ollessa alapää muuttuu. Vedet menee sitten, kun synnytys on alkamassa tai käynnissä, ei vauvan potkut pelkästään sitä riko. Vedet voi tulla tippa kerrallaan tai litrakaupalla:) Onnea synnytykseen!
 
ap....
Emättimessä tuntuu, kuin ilma koittaisi pyrkiä ulos, mutta mitään ilmaa ei tule. En ole treenannanut lantiopohjanlihaksia muuten, kuin kokeilumielessä muutaman kerran raskauden aikana. Luulen kumminkin, että mulla kyseiset lihakset on aika hyvät, koska olen aina saanut seksin aikanakin 2-5 orgasmia ja niissä lihaksien tulee olla hyvät.

ap
 

Yhteistyössä