Lumia 625, tekstiviestit tulevat monta kertaa, aargh!!

  • Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti
"argh"
Mikä tuossa kännykässä oikein on vikana, kun viestit tulevat minulle monta kertaa? Lähettäjinä on monta eri henkilöä, joten vika on minun luurissa. Eilen tuli yksi viesti 8 kertaa pitkin päivää, lähetyskellonaika kuitenkin sama kaikissa. Nyt yksi tekstiviesti on jo tullut 3 kertaa, katsoo kuinka monta tuo vielä pimputtelee.

Onko asetuksissa joku (tosi tyhmä!?) asetus minkä takia viestit tulevat monta kertaa, vai onko Soneralla joku häikkä? Ärsyttää kun tahtois kuulla uudet viestit, mutta tuo jatkuva timtidim toisaalta alkaa häiritsemään :D
 
ap.
Eikö kenelläkään ole kokemuksia vastaavasta? Siitä olen kuullut että puhelin voi lähettää viestiä monta, monta kertaa, mutta tässä tapauksessa taitaa olla vastaanottajassa se vika :D

Voiko olla virus? Minkälaiset suojat teillä on lumioissa käytössä?
 
vierass
Perinteisesti noin käy, kun jostain syystä puhelin ja verkko eivät kuittaa viestiä perille menneeksi.

Kokeilisin ensimmäisenä sammuttaa puhelin ja poistaa vaikka akunkin hetkeksi ja laittaa sen uudestaan päälle, usein teknisiin ongelmiin auttaa boottaus.
 
ap.
Kokeilisin ensimmäisenä sammuttaa puhelin ja poistaa vaikka akunkin hetkeksi ja laittaa sen uudestaan päälle, usein teknisiin ongelmiin auttaa boottaus.
Kyllä tuo minusta on tässä välissä joskus ollut kiinnikin, ja akkua ei saa irti ilman ruuvaria jos sittenkään, niin en oikein tiedä uskallanko minä sitä alkaa irrottelemaan...

Mutta juu, täytyy kaitsoa jos sammuttelu auttaisi. Sen ison lumia-päivityksen jälkeen tämä kuitenkin on alkanut.
 
Pertti Perusjätkä
Ei ole puhelinongelma, vaan operaattorilla mm. Soneralla on omissa järjestelmissä bugi. Noita tekstiviestejä tuli mm. äitini vanhaan Samsungiinkin vaikka kuinka paljon.
 
"lumppa"
mulla lumia 925. 8.1 päivityksen jälkeen mullekkin alkoi tuleen kaikki viestit moneen kertaan. ei auta puhelimen sammuttaminen. jossain vaiheessa, yleensä 10 viestin jälkeen loppuu..
 
ap.
Oho! Eli on "onneksi" muillakin tuo ongelma. Itsellä se on nyt helpottunut, en tosin tiedä onko ongelma korjaantunut kun hirmu vähän muutenkaan tulee tekstailtua tuolla :D

Eli jotenkin kai sitten liittyy tuohon päivitykseen...
 
"Jaana"
[QUOTE="argh";30217784]Mikä tuossa kännykässä oikein on vikana, kun viestit tulevat minulle monta kertaa? Lähettäjinä on monta eri henkilöä, joten vika on minun luurissa. Eilen tuli yksi viesti 8 kertaa pitkin päivää, lähetyskellonaika kuitenkin sama kaikissa. Nyt yksi tekstiviesti on jo tullut 3 kertaa, katsoo kuinka monta tuo vielä pimputtelee.

Onko asetuksissa joku (tosi tyhmä!?) asetus minkä takia viestit tulevat monta kertaa, vai onko Soneralla joku häikkä? Ärsyttää kun tahtois kuulla uudet viestit, mutta tuo jatkuva timtidim toisaalta alkaa häiritsemään :D[/QUOTE]

Itsellä sama vika ja raivostuttaa aivan helevetisti
 
"Jaana"
Ei ehkä liittymästä kiinni vaan puhelimesta. Tekisi mieleni heittää koko Lumia jokeen!! Päivityksen jälkeen meni aivan keturalleen koko ohjelmisto. Että ottaa aivoon!!
 
"Pera"
Itselläni on Samsung Galaxy S ja se alkoi puolitoista viikkoa sitten lähettämään samaa viestiä moneen kertaan. Akun irrottaminen ei auttanut. Netistä olen koettanut etsiä syitä. Yksi lupaavalta näyttävä ehdotus, jota koetin oli tällainen "Try performing a manual network selection. if its set to automatic and not connecting properly, the phone texting you can keep tyring to send untill it does go through, and then they will all come through". Nyt odotellaan, auttoiko tuo.
 
"petri"
mulla lumia 625, liittymä saunalahti ja päivityksen jälkeen tullu useammalta lähettäjältä viesti yleensä 7 kertaa päivän mittaan lähetys aika pysyy aina alkuperäisenä
 
Hei,

jos viestit tulevat monta kertaa on ongelma yleensä puhelinlaitteessa. Jostain syystä se ei lähetä verkkoon kuittausta, että viesti on tullut perille. Voi koittaa sitä, että sammuttaa puhelimen, ottaa akun ja sim-kortin irti ja antaa olla 20 min. Ja tietysti tehdasetusten palautus on yksi keino.
Myös lähettävä puhelin olisi hyvä sammuttaa, joskus vika on siinä.
Toki vika voi myös olla verkossa ja jos ei itse löydä syytä, voi olla hyvä tarkistaa operaattorilta tilanne.
Sitten viimeisenä se tieto, että viesti vanhenee 3 vrk kuluessa, minkä jälkeen se ei enää tule.


Mervi / Palstatiimi
Elisa - Palsta
Saunalahti - Palsta
 
ap.
Täällä edelleen sama ongelma, tulee siis vain välillä, esim. tänään.
Ei auta sammuttaminen, eikä verkon vaihtaminen.
Mitään tehdasasetuksia en viitti alkaa työpuhelimesta laittamaan... Kai tuota pitää vain sietää, mutta on kyllä mitä ärsyttävin ongelma!

Outoa ettei tästä ole isompaa haloota tullut, vaikka näköjään aika monella tämä ongelma kuitenkin on.
 

Yhteistyössä