Millä ihmeellä mä osaan ostaa sopivankokoisia rintaliivejä?

  • Viestiketjun aloittaja vaikeeta on
  • Ensimmäinen viesti
vaikeeta on
Erään nettikaupan ohjeiden mukaan mittasin, ja sen mukaan mun liivikoko ois 110 ja kuppikokokin joku ihan käsittämätön. Viikonloppuna poikkesin Cittarissa ja nappasin mukaani kokoa 100D olevat kun en suurempiakaan löytänyt. Sovitin niitä ja hyvin menivät. Nyt vasta kotona mä tajusin, että ne on ihan liian suuret mulle. Rinnat ei pysy kupeissaan, vaan valahtavat alas jos nostan käsiä ylöspäin. Ja kuppikokokin saisi sitten olla isompi. Eli mun oikea koko oiskin joku 95 tai jopa pienempi? Miten ihmeessä sitten sen nettikaupan kokotaulukko antoi mulle noin suuren koon? Mistä mä nyt tiedän, minkä kokoiset on mulle sopivat ja oikeen kokoiset?

Ahdistaa tämmöinen.
 
Viereas
No se numerohan on vaan senteissä rintakehän ympärysmitta rinnan alapuolelta. Sehän on helppo mitata.
Vaikeampi on saada sitä rinnan päältä mittaa luotettavasti varsinkin jos on riipputissit. Mut voithan sä sovittaa useaa eri kuppikokoa kunhan saat sen rinnanympäryksen ensin kohalleen.
 
Mulla on ympärys liiveissä 65 vaikka mitaamalla rinnan alta tulee kyllä enemmän senttejä. Niiden kuuluu olla todella napakat aluksi. Kuppikoko on jokaisessa merkeissä eri eli ei sitä tiedä kuin sovittamalla.
Ehdottomasti on mentävä liivikauppaan jossa myyjä tuo sulle niitä liivejä ja kattoo, että ne istuu hyvin.
 
vierass
Mittaat ympärysmitan rintojen alta tiukasti ilman että röyhistät sitä tai vedät keuhkot täyteen ilmaan. Sen voit ottaa lähtökohdaksi ja lähdet kokeilemaan liivejä. Toisen mitan otat sitten rintojen päältä, niin voit vaikka netin perusteella vähän haarukoida oikeaa kuppikokoa.

Ensin etsit oikean ympärysmitan, liivien pitää yltää nätisti kiinni uloimpaan hakaseen, että pystyt hengittämään ja saat sinne vähän kättäkin väliin, mutta liikaa ei saa olla löysää. Sen jälkeen sitten vaan etsimään sitä kuppikokoa, rintojen pitää istua sinne kuppeihin nätisti, ei saa pullotella tms. Mallejakin on monia, usein käy, ettei läheskään kaikki istu, vaan ihan muutama.

Helpoimmalla ehkä pääset, että käyt liiviliikkeessä ja pyydät heitä auttamaan sopivan koon etsinnässä. Pakko ei ole edes ostaa, vaikka vinon pinon kokeilisi, tosin hyvät istuvat ostaa mielellään.

Kokokin vaihtelee ihan valmistajan mukaan, itse liikun normaalisti 80F-85E linjalla, mutta eräältä sai juuri ja juuri tuon 85:n kiinni, 90 oli naftin tuntuinen. Ja ihan liiviliikkeessä olin.
 
bbierass
Tokihan saat itse mitattua ja sovitettua, eikä,tarvi mennä erikoisliikkeeseen kynittäväksi. Tissien alta jämäkkä mitta. Ja sitten vaan sovittelemaan kuppikokoja, vaikkapa d alkaen, jos rinnat isot.
 

Yhteistyössä