Lapsen hankalat neuvolakäynnit

  • Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti
"viera"
Aion tehdä valituksen neuvolassa saamastani kohtelusta. Terveydenhoitaja syyttää minua tämän tästä kaikesta, vaikka oikeasti kaikki on hyvin, lapsi voi hyvin ja niin myös koko perheemme. Olen kypsynyt hänen käytökseensä, mikä ei muutu, vaikka olen tästä hänelle kertonutkin. Vaikka meillä ei olekaan mitään salattavaa, niin minua jännittää, että tämä juttu voi myös kääntyä meitä vastaan. On kai harvinaista, että kukaan tekee valituksen. En vain pääse asian yli, jos en tee valitusta ja puolusta itseäni.

Onko joku muu joskus tehnyt valituksen? Miten kävi?
 
Viereas
Eiköhän terveydenhuollon henkilökunnasta tehdä jatkuvasti valituksia, et ole ensimmäinen. Soittele osastonhoitajalle niin selvittävät sitten asiaa kokouksissaan.
Tosin helpompaa olisi vaan pyytää päästä toiselle tädille..
 
Kerro lisää
Syyttääkö hän oikeasti vai onko se vain hänen tyylinsä puhua asioista? Kerro esimerkki. Tosi ikävää tuollainen. Syyttämällä ja syyllistämällä saa harvemmin mitään hyvää aikaiseksi. Valituksen sijasta hänelle voisi pyytää työnohjausta.
 
Avaa lisää
Kirjoita ylös, mitä täti on sanonut. Voit jakaa sen tänne, ja saat mielipiteitä asiasta.
Lapsen ikä olisi kanssa tärkeä tieto. Jos lapsi on kovin pieni, niin voi olla, että olet vielä mieleltäsi herkkä synnytyksen jälkeen. Sekin voi vaikuttaa, varsinkin jos kemiat tädin kanssa eivät yhtään kohtaa.
 
no joo
Terken tehtävähän on neuvoa. Kyselee ensin ja sitten neuvoo ja ohjeistaa terveellisiin vaihtoehtoihin. Itse en koe neuvontaa ja kehoituksia ( esim. maidon ja rasvan vaihtamista terveellisimpiin ) syytöksinä, sillä hyväähän ne vaan tahtoo. Kehoittavat tekemään sitä tätä ja toimimaan näin ja noin, ihan siksi kun se kuuluu heidän toimenkuvaansa. se että tekeekö niin on ihan jokaisen itsensä päätettävissä.
 
vieraaaana
Neuvolantädit on välillä vähän, miten sen nyt sanoisi..erikoisia. Joillakin on oikeasti vähän syyllistävä tapa puhua. Mutta jos koet että et saa asiallista kohtelua niin tee valitus tai vaihda terveydenhoitajaa.
 

Yhteistyössä