Miten pitkäkestoinen linja-automatkustaminen onnistuu pienen vauvan kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja puupa
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Vöitähän ei inja-autossa ole välttämättä lainkaan. Itse olen kiinnitysliinoilla kiinnittänyt kaukalonpidikkeen penkkiin, ei sen turvallisempaa vaihtoehtoa ole, en tiedä riittäisikö tämä lannevyö kiinnittämiseen, jos sellainen olisi.
 
"Kkkkkkkkkk"
Miten pitkä matka ja miten pieni vauva.
Me matkustettiin alkuun paljonkin 300km matkoja kun ei ollut autoa. Hommattiin bussimatkoille sellanen "makuukaukalo" en muista nyt nimeä... mutta vauva makasi selällään siinä niin ei rasittunut selkä kuten kaukalossa.
Kiinnitettiin se "kaukalo" hihnoilla penkkiin aina miten saatiin se tukevan tuntusesti kiinni.
Pidemmän tauon aikana imetin vauvan. Ihan hyvin suju kun toinen nukku matkat.
 
"alkup."
[QUOTE="Kkkkkkkkkk";30219076]Miten pitkä matka ja miten pieni vauva.
Me matkustettiin alkuun paljonkin 300km matkoja kun ei ollut autoa. Hommattiin bussimatkoille sellanen "makuukaukalo" en muista nyt nimeä... mutta vauva makasi selällään siinä niin ei rasittunut selkä kuten kaukalossa.
Kiinnitettiin se "kaukalo" hihnoilla penkkiin aina miten saatiin se tukevan tuntusesti kiinni.
Pidemmän tauon aikana imetin vauvan. Ihan hyvin suju kun toinen nukku matkat.[/QUOTE]

3kk ikäinen. Ei ole tuollaista makuukaukaloa. Matka 400 km ja samana päiväna takaisin. Vauva ei mitenkään nauti matkustamisesta. Äh, en ehkä rupea tuohon kuitenkaan. Matka ei ole pakollinen, vaan lähinnä huvittelua...
 
Vierra
Linja-autoiss on usein etupenkissä kolmipistevyöt. Lisäksi takimmaisennrivin keskipaikalla voi olla. Näihin oon survonu kaukalon kiinni vaikka vöiden rittäminen on ollut hyvinkin vaikeaa(kaukaloa on jotunit painamaan pehmeään penkkiin riittävän syvälle että vyö menee kiinni. Oon joutunu myöskin lannevyöllä kaukalon kiinnittämään mutta eihän se mitään kolaria siinä kestä.
400km ees taas yhtenä päivänä.. Lentokoneella voisin lähteä, en omalla autolla enkä varsinkaan bussilla.
 
kkkkkkk
[QUOTE="alkup.";30219094]3kk ikäinen. Ei ole tuollaista makuukaukaloa. Matka 400 km ja samana päiväna takaisin. Vauva ei mitenkään nauti matkustamisesta. Äh, en ehkä rupea tuohon kuitenkaan. Matka ei ole pakollinen, vaan lähinnä huvittelua...[/QUOTE]

800km yhden päivän aikana... en lähtis. Olis jo liikaa itellekin istumista.
Lentää voisin mutta en autolla/bussilla/junalla lähtis.
 

Yhteistyössä