Älypuhelin,jossa kalenteri näyttää tapahtumat heti aloitusnäytössä?

  • Viestiketjun aloittaja "tumpelo"
  • Ensimmäinen viesti
"tumpelo"
Hei. Eli missä malleissa (uudemmissa) puhelin näyttää heti sen päivän tapahtumat (mitkä siis itse kalenteriin olen merkinnyt) kun avaat puhelimen? Nokia 520 ainakin mutta etsin vähän parempaa mallia. Onko missään samsungissa? Nyt mulla siis samsung galaxy s plus ja siinä ei ole. Uusi puhelin pitäs hankkia mutta nokia vai samsung?Ja tuo kalenteri juttu ois hyvä jos ois...
 
Koff
Androidiin saa kalenteri-widgetin (pienoisohjelman) jonka voi laittaa vaikka aloitusnäyttöön. Muutoin Android on erityisesti Samsungin TouchWiz-käyttöliittymän kanssa melkoisen ankea laginen paska. Minulla siviilissä Windows Phone (Lumia 925) ja töissä Samsung Galaxy S4, joten helppo verrata.
 
Catalyst Control Center
Android ei ole sama kuin samsung.
Google on tehnyt androidin.

Android ei ole "laginen paska".
Onko Nokian kaikkein halvimmat älypuhelinmallit oikein viimesenpäälle "ei lagisia paskoja"?
Jos osaisit googlettaa reaalitestejä, niin huomaisit että android on applea nopeampi.

Mutta asiaan, joka ainoaan androidilla varustettuun puhelimeen saa kalenterin alkunäyttöön, ja voit valita vaikka viisi alkunäyttöä joita voi vaihdella vaan pyyhkäisemällä ruutua.
 
Catalyst Control Center
Sä et antanut mitään lisäinfoa.
Laginen paska. Just.

Taitaa päässä olla paskaa, S4 on edelleen top10 listalla jos nopeimmista kapuloista puhutaan.

Lisäksi touchwizistä pääsee erittäin helposti eroon, kun googlettaa cyanogenmod installer, lataa sen tietokoneelle ja seuraa ohjeita. Käytännössä next-nappulan rämpytystä. Samalla lähtee aivan kaikki samsungin ja googlen ylimääräiset ohjelmat.
 
Catalyst Control Center
Huomautettakoon vielä, että voit ladata jonkun kalenterin google play kaupasta ja sitten vaan lisäät widgetin alkunäyttöön. Et tarvitse uutta puhelinta.
 
Koff
Sä et antanut mitään lisäinfoa.
Laginen paska. Just.
Käsitykseni mukaan kerron Androidiin saava tarvittavan widgetin ja siten vastasin aloittajan kysymykseen.

Taitaa päässä olla paskaa, S4 on edelleen top10 listalla jos nopeimmista kapuloista puhutaan.

Lisäksi touchwizistä pääsee erittäin helposti eroon, kun googlettaa cyanogenmod installer, lataa sen tietokoneelle ja seuraa ohjeita. Käytännössä next-nappulan rämpytystä. Samalla lähtee aivan kaikki samsungin ja googlen ylimääräiset ohjelmat.
S4 on raudaltaan ihan ok, mutta se ei poista tosiasiaa, että ilman roottausta Samsungin TouchWiz ja Samsungin oma bloatware tekevät puhelimesta todella ankean käyttää. Lumia 520 on itseasiassa käytettävyydeltään ja toiminnoiltaan nopeampi kuin tuo S4. Se, että 520 ei sitten jaksa pyöritellä mitään suuria pelejä tai muuta raskasta tavaraa, on eri asia. Turha avautua näistä minulle, kun tiedän nämä asiat todennäköisesti kohtuullisen paljon paremmin kuin palstan keskivertopätijät!
 
"Nuuh"
[QUOTE="zxc";30219964]Mä olen ollut siinä uskossa, että älypuhelimiin voi itse luoda haluamansa aloitusnäytön. Eli valita mitä haluaa katsella.[/QUOTE]

Juu aloitusnäytön, mutta entäs lukitusnäytön. Sen jonka näet ekana kun otat luurin käteen. Olisi nopempaa tarkastaa esim lääkäriaika kännykastä ilman että tarvitsee avata luurin lukitusta.
 
Jorma69
Androidit on kyllä lagisia paskoja. Miten vitussa voi esim. Galaxy S3:ssa sähköpostiohjelman viestinäkymän scrollaus tökkiä? Tök tök tök vaan. Tai nettisuvun scrollaus. Tök tök tök tök.
 
"Nuuh"
Androidit on kyllä lagisia paskoja. Miten vitussa voi esim. Galaxy S3:ssa sähköpostiohjelman viestinäkymän scrollaus tökkiä? Tök tök tök vaan. Tai nettisuvun scrollaus. Tök tök tök tök.
Mulla ei ole koskaan sposti tökkinyt, ja nettikin vain jos kenttää on huonosti. Mutta tietty mun puhelin on vasta kaksi vuotta vanha.

Vain yksi ominaisuus samsungista puuttuu, ajastettu äänettömyys.
 
"Lumia"
Edellinen puh oli lumia ja siinä näky aloitusnäytössä kalenterimerkinnät. Siis huomisen asiat tänään. Nyt mulla on iPhone enkä saa kalenteria etusivulle!! Aikeissa vaihtaa takas nokialaiseen
 
"tanjuska"
Väittäisin, että kaikkiin noihin Lumioihin, mitä täällä näkyy saa kalenterimerkinmät aloitusnäyttöön: http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/lumia/. Niitä ihan ekojahan tuolla sivulla ei enää olekaan.

Oma Lumia 820 toimii hyvin ja ton kamerasta tykkään. Ei ole 1,5 vuodessa ongelmia aiheuttanut. Nythän siihen saa whatsappin, instagramin ja pinterestin appsit, joten ei oo kiirettä sitä vaihtamaankaan.
 
Koff
Riippuu mitä haluaa, Lumia 930 taitaa olla ainoa, missä ei ola ap toivomaa Glance screen -ominaisuutta ei ole. Tämä johtuu 930:n spesiaalista näyttöteknologiasta. Mikäli tarvitsee optisella vaikaimella olevaa hyvää kameraa, niin suosittelisin jo vanhahtavaa mallia eli Lumia 925:a. Siinä on mukana uusin 8.1 WP-versio eli käytettävyysin 1:1 sama kuin uusimmissa Lumia malleissa. Tuo on muutenkin hyvin slimmi ja helposti kuljetettava, mutta siitä huolimatta kohtuullisen isolla näytöllä. Ainoa ongelma 925:a on, että se on muotoiltu vähän turhan smoothiksi eli liukas kädessä (vähän samaan tapaan kuin S-sarjan Samsungit (S3, S4, S3 4G jne.)
 

Yhteistyössä