Mistä apua? Minne säntään?

  • Viestiketjun aloittaja pakko kehdata
  • Ensimmäinen viesti
pakko kehdata
Nyt en enää epäile.
Meinaan sitä, että ilmavaivatko ne mahassa möyrii. Joo. Ei ole mitään pikku perhosia vatsassa vaan ihan ison alueen liikettä ja välillä tunnen "sen" myös pysähtyneenä.
Nämä on viikkojen aikana voimistuneet ja nyt mun on alettava jo uskoa, iski suorastaan paniikkikin kun pohdiskelin vaihtoehtoja, että mikä siellä liikkuu. Jopa lapamatoa!!!
Älkää kysykö miksi en ole testannut. Olen niin vakavissani uskonut, että se olisi kuvittelua ja tietyllä tavalla en ole halunnut pettyä. Nyt tunne on jo niin voimakas, että mikään testi ei minua rauhoita vaan pakko saada kuulla lääkäriltä.
En ole uskonut siksikään kun minulle on tehty vuosia sitten sterilisaatio ja menkatkin on ollut nyt pari kertaa(keväällä oli pois, eikä ole vaihdevuodet), ajattelin, että se on silkkaa hulluutta.
Yritin löytää netissä tietoa, mutta joka paikassa vaan puhutaan perhosista ja kuplinnasta vatsassa. Tämä ei ole kuplintaa eikä pyrähtelyä vaan missä tahansa asennossa havahduttava liikesarja.
Olen aina tuntenut liikkeet hyvin ja arvioisin, että tälläiseltä tuntuisi jossain 25.viikon paikkeilla.

Tiedän siis, että tunteeni ei ole normaali, mutta minne menen ensin? Minua tuskin otetaan ihan normaalisti vastaan jos varaan selittelemättä ajan ultraan yksityiselle.
Toisaalta jos kuvittelen, että selitys ei löytyisikään ultralla vaan olisi jotain muuta (mitä?)niin minne sitten? Kestäisinkö odottaa.
Olen kerinnyt olla jo aivan kauhuissanikin kun mietin olenko saattanut vahingoittaa mahdollista lasta (en juo, mutta syön säännöllisesti lääkettä perussairauteeni).
Täälläpäin aikoja ultraan tuskin saa ihan heti eli menee luultavammin ens viikolle. Toisaalta päivä sinne tai tänne tuskin enään vaikuttaa.

Olisi helpotus kuulla olevansa raskaana kun, että se olisi jotain muuta, varsinkin kun tiedän, että jotain siellä on.
 
Vierass
Lääkäri on oikea osoite.

Kun olin viimeiselläni raskaana jouduin käymään sairaalassa, kun vauva ei liikkunut. Hoitaja totesi, että liikkuuhan se nytkin, vaikka itse en tuntenut yhtään mitään. Sen sijaan raskauden jälkeen lapsen synnyttyä tunsin paljonkin vauvan liikkeitä. Melkoista elämää oli vatsan alueella, vaikka mitään vauvaa ei ollut. Uskon, että sinulla on sama vaiva eli normaalia suoliston vellomista. Mutta käy toki lääkärissä, niin saat asialle varmistuksen.
 
No ihan ensin teet raskaustestin. Jos se on plussaa, soitat neuvolaan. Jos se on Nega, niin soitat omalle lääkärille ajan. Joskus omassa mahassa elää kans joku kuplimassa ja heilumassa. Ne on suolet jotka siellä mekastaa. Kannattaa selvittää syy mahan möyrimiselle. Voi olla ummetusta.
 
vierass
Minäkin suosittelen ihan ensimmäiseksi raskaustestiä. Jos siitä tulee nega, niin varaat sitten vaikka ajan yksityiselle gynelle. Et siis varaa aikaa ultraan, vaan gynekologin tutkimukseen. Se on nopein tapa päästä asiantuntijalle ja tuskin siitä tutkimuksesta mitään haittaakaan on, aika-ajoinhan sitä neuvotaan käymään. Heillä on kyllä ultraäänilaite käytettävissä, jos siihen on tarve.
 
Viera.s
No ihan ensin teet raskaustestin. Jos se on plussaa, soitat neuvolaan. Jos se on Nega, niin soitat omalle lääkärille ajan. Joskus omassa mahassa elää kans joku kuplimassa ja heilumassa. Ne on suolet jotka siellä mekastaa. Kannattaa selvittää syy mahan möyrimiselle. Voi olla ummetusta.
Jos raskaus on jo pitkällä, testi saattaa näyttää negaa.

Ultraan mä lähtisin. Yksityiselle kun menee, niin ei tarvi edes selitellä mitään.
Ja jos sieltä kohdusta elämää löytyy, niin yhteys neuvolaan. Jos ei raskautta olekaan, niin sitten sinne omalle lääkärille aikaa.
 
Vie ras
Jos raskaus on jo pitkällä, testi saattaa näyttää negaa.

Ultraan mä lähtisin. Yksityiselle kun menee, niin ei tarvi edes selitellä mitään.
Ja jos sieltä kohdusta elämää löytyy, niin yhteys neuvolaan. Jos ei raskautta olekaan, niin sitten sinne omalle lääkärille aikaa.
En ole koskaan kuullutkaan, että pitkälle edetessään raskaus lopettaa raskaushormoonin erittämisen.
 
  • Tykkää
Reactions: Lokki
"haloo"
Kai se voi olla raskauskin vaikka mahdollusuus teoriassa pieni kun ster. tehty. Tai ehkä jopa noilla tiedoilla paha valeraskaus...miksi ihmeessä ei tekisi testiä muuta kuin siitä syystä että pelkää sen olevan negatiivinen? Eli järki nyt käteen ja tee raskaustesti. ...aika hassuna pitäisin jos joku tulisi raskausultraan eikä olisi tehnyt testiä ensin. Erikoista jos olisi oikeasti nega eli ei minkäänlaista viivaa jos paksuna on. Keskenmenojenkin jälkeen kestää viikkotolkulla että testi alkaa näyttää negaa.
 
alkup. aloittaja
että sinne lääkäriin on mentävä.
Joku puhui valeraskaudesta ja negan pelostani. Se pelko negasta on siksi, koska raskaus olisi ainoa järkeenkäypä ja sillä tavalla iloinen selitys kaikelle ja jos se olisikin nega niin en tiedä minne pääni laittaisin, koska tämä tunne on hyyvin erilainen kun ilmavaivat. Pelottaisi.
Eli ei sen kummempaa selitystä negan pelolle löydy. Lapsia mulla on neljä ja olen kokenut myös nuo suolenliikkeet raskauksien jälkeen joskus. Nyt nuorinkin on jo eskarissa eli viimeisimmästä raskaudesta on aikaa.
Kun tässä asiaa mietin niin minulla on mahdollista mennä gynelle vasta silloin ensiviikosta, sillä en aio pitää käynnistä etukäteen kovaa meteliä. Testin voin tehdä sitten juuri ennen sitä käyntiä ettei tarvitse sen mahdolisen negan jälkeen pelätä enemmän.
Olen tosissani laittanut nämä vielä kk sitten ilmavaivoiksi, vaikka muuta sellaiseen liittyvää ei ole ollut, nyt se alkaa olemaan lähes mahdoton ajatus. Välillä se jokin liikkuu oikealle tai vasemmalle ja on niin jotenkin sivussa, että vatsakin on pinkeänä n.nyrkin kokoisella, ehkä hieman pienemmällä alueella ja se tuntuu ja näkyy ulospäin. Sitten se hitaasti laskeutuu ja vaihtaa paikkaa, mutta ei se koko ajan tuolla tavalla pintaan nouse enkä tunne liikkeitä joka sekunti koko päivän vaan etenkin jos olen hetken paikallaan. En edes kuulostele enkä mieti asiaa vasta kun se tunne katkaisee muut ajatukseni. Nyt kahtena päivänä olen kiinnittänyt enemmän huomiota ja illalla olin tosi väsynyt ja ne tuntemukset tuli niin vahvoina, että jossain sisimmissäni tiedän, että se ei ole tavallista.
Ummetuksesta en tietääkseni kärsi sillä suoli toimii kuten ennenkin ja päivittäin. Keväällä menkat jäi pois ja oli poissa yli 2kk:tta kunnes ne käynnistettiin keltarauhashormonilla ja nyt ne on tullut melko säännöllisesti ja ovat normaalit tai niukat. Keväällä oli kaikenlaista oiretta, mutta oletin sen johtuvan vaan siitä, että menkat oli poissa. Tuolloin sain testiin haalean viivan, mutta omalääkäri tyrmäsi asian tyystin ja meinasi, että näin kolmekympin korvilla voisi olla vaihdevuodet alkaneet. No, eipä ole. Olen koittanut hoikistua tässä viime aikoina, mutta vatsa on ja pysyy hassun mallisena, sanoisin, että hoikkana raskausmahana, joka lähtee melko ylhäältä. Bmi on mulla normaali.
Vielä hetki jännitystä ennen tietoa. Sen tiedän, että jos tämä olisi suolivaivaa niin se on sittenkin outoa. Minua ei naurata vaan huolettaa.
 
Kyllä ainakin mulla näkyy välillä ihan ilmakin päällepäin, juurikin tuollaisena hitaana kohoamisena ja laskemisena. Ja noita "potkuja" tuntunut pitkään. Ja joo, raskaana olen, mutta vasta 8+5 viikoilla ja eilenkin tunsin näitä "potkuja" :D Ihan on vaan suolentoiminnasta liittyvää tuo.. Ootko lukenu haamupotkuista?
 
V.ieras
Oi, oliskin aika ihanaa jos siellä vauva möyrisi! =) Tai siis tuli niin ikävä omia raskauksia kun kuvailit noita liikkeitä :heart:

Ja siis sähän olet jo positiivisen raskaustestin tehnyt tuolloin keväällä..
 
vieraskin.
Siis ap on saanut keväällä testiin positiivisen tuloksen eikä ole asiaan reagoinut soittamalla neuvolaan. Siis apua sentään. Jos testi näyttää positiivista niin eihän lääkäri voi sanoa ettei se pidä paikkaansa. Hoitovirhe lääkärille. Nyt heti soitto neuvolaan sitten, kun testikin ollut positiivinen.
 
ap vielä
En koe niiden olevan varsinaisesti mitään potkuja vaan isompia tuntemuksia. Onko haamupotkut muilla tuntuneet myös ihan tuolla häpyluun ja kohdunsuun tienoilla?
Olen lukenut ja kokenut haamupotkuja. Nehän tulee yleensä siitä, että raskauden aikana suoli väistyy sivuille ja synnytyksen jälkeen suoli lähtee oikenemaan omille paikalleen ja asettumaan. Tuosta aiheutuu nykimistä ja liikettä. Mun suoli on asettunut jo useita vuosia sitten. Yleinen vaikutelma mulla on, että se mikä tuolla liikkuu on jotain 20cm arviolta eli ei ihan pieni pieru.
Alkuun tosiaan ajattelin ilmavaivoiksi ja jätin koko asian sikseen, että se siitä menee joskus kyllä ohi. Ei mene vaan vahvistuu. Taidanpas napata kuvan mun mahasta sillä äsken sitä katsoin ja se on ihan just sen näköinen, että sinne olisi muutettu.
 
"zxc"
Mäkin olen kuvitellut, että välttämättä hcg:tä ei erity sen jälkeen, kun istukka ottaa hoitaakseen raskauden. Mutta laskeeko se sitten niin pienelle tasolle, ettei raskaustesti sitä pongaa, en osaa sanoa.

AP:lle sanoisin, että nopeasti vain aika gynelle, jolla on ultralaitteet, niin sillähän siitä selvän saa.
 

Yhteistyössä