painajaiset ja niiden tuoma stressi - pää sekoaa

  • Viestiketjun aloittaja mitätehdäenää
  • Ensimmäinen viesti
mitätehdäenää
Vuosi sitten mieheni päätti viiden vuoden yhdessäolon päätteeksi kertoa ettei hän haluakaan jatkaa suhdettamme enää. Koko maailma romahti tuolloin ja olin aivan varma, että hänellä oli joku muu, mutta hänen mukaansa ei todellakaan. Pari päivää myöhemmin mies sanoi ettei haluakaan erota ja yritetään vielä. Yritimme ja tässä ollaan edelleenkin - valvetilassa onnellisimpia kuin koskaan, MUTTA olen nähnyt oikeastaan jokayö tämän viime vuoden ajan painajaisia. Yleensä niissä mies pettää minua ja huudan ja sekoan niissä unissa ihan täysin ja toisina öinä painajaiset voivat olla kauhunsekaista juoksua karkuun jotakin (mitä milloinkin).
Ja niinkuin sanoin, valvetilassa olemme onnellisia ja en ajattele näitä asioita silloin niin miten nämä tulevat uniini?

Tässä kohtaa alkaa vaan tuntua siltä, ettei mielenterveys pysy enää koossa kun ei saa yhtäkään normaalia yöunta. Muistan elävästi siis joka aamu kaikki painajaiset ja välillä herään niihin öisinkin. Mitä tämä on ja mitä tälle voi tehdä?
 
..no
Sun pitää käsitellä ne asiat jotenkin valveilla ollessasi, menkää vaikka pariterapiaan tms. Selvästikään ei riitä ettet päivisin ajattele niitä, kun puskevat sitten öisin pintaan alitajunnasta.
 
  • Tykkää
Reactions: HoitoonVaan
aiegugåh0reHN
Joo, ei sun ongelma ole unissa, tai unien tuomassa stressissä, vaan stressissä joka tuottaa noita unia. Usein unet ovat ns. harjoittelua tosielämän kauhuskenaarioita varten, ja sulla on nyt tuo pelko päällä. Lähde sitä purkamaan, valitsemallasi tavalla. Kirjoittamalla, puhumalla, jne. Luottamus mieheesi ei varmaan ole vielä palautunut, vaikka järjellä ajatellen siltä tuntuisikin.
 

Yhteistyössä