kuinka todennäköistä on saada rd,jos

örrimöykky
se tulee helposti myös sitte seuraavissa raskauksissa. Mulla oli rd esikoisen odotusaikana. Kun tulin uudelleen raskaaksi, rukkasin ruokavaliota heti alussa paremmaksi. Söin siis säännöllisesti ja suht terveellisesti ja liikuntaa lisäsin myös. Silti rd tuli myös kuopuksen odotusaikana.

Mut ei se kai väistämätöntä oo, että uusiutuu. Tutullani oli rd keskimmäisen lapsen odotusaikana mutta viimeisimmän raskauden aikana hälle ei sitä tullut.
 
"mama"
Esitän tähän yhden lisäkysymyksen, mitä olen miettinyt. Eli miten rd huomataan ellei odottavaa äitiä laiteta sokerirasitukseen? Silläkö vain, että vauva alkaa kasvamaan kovaa vauhtia?
 
viera.s
Jos lähtötilanteesi on muutoin sama tai rd:n kannalta riskialttiimpi, niin kyllä se melko lailla varmasti taas tulee. Siinä tapauksessa on kohtuullisen hyvä mahdollisuus se välttää, jos edellisessä raskaudessa on ollut rutkasti ylipainoa ja sen jälkeen on tehnyt elämäntaparemontin ja laihtunut merkittävästi.
 
sg
Kukapa sitä rd:tä haluaakaan.
Mutta pitäskö sinun nyt ekana varmistua siitä raskaudesta ja että jatkuuko raskaus.
Murehdi sitten vasta muita asioita kun tiedät onko kohdussa elämää.
 
"Memoire"
Mulla ei ole ainakaan rd näkynyt pissassa. Rd todettiin varhennetussa sokerirasituksessa, johon menosta kysyin itse neuvolassa, kun äidilläni ollut aikoinaan rd. Ensimmäinen arvo oli ihan vähän koholla, joten sain rd diagnoosin, jossa ruokavaliohoito. BMI ennen raskautta 19. Pissanäyte ollut aina normaali (katsottu nyt viisi kertaa raskauden aikana). Nyt rv 29+0
 
huolehi vaan, että syöt vähähiilarisesti. itsellä oli ekassa raskaudessa, nyt ei. viimeksi painoa tuli n.15kg, nyt tullut kuutisen kiloa, rv 33+ :) ja mullahan se johtu ihan syömisestä, joskus se voi tulla vaikkei mässäiskään päätoimisesti..
 

Yhteistyössä