Huutiksesta, onko mun siis annettava palautteeksi

  • Viestiketjun aloittaja tympii
  • Ensimmäinen viesti
tympii
positiivinen vaikka myyjä ei koskaan lähettänyt ostamaani juttua? Eikä vastaa viesteihinkään. Kyseessä onneksi pikkusumma, mutta tympii antaa positiivinen sen takia etten halua kostonegaa : /
 
"Tappura"
No mieti niin, että olisiko oma kauppasi jäänyt tekemättä, jos aiemmat ostajat olisivat antaneet rehellistä palautetta.

Itse olen sen verran pahapäinen ämmä, että rikosilmoituksella uhkaisin.
 
vierass
Pistät vaan negan menemään kommentilla, ettei ostettua juttua ei ole tullut maksusta huolimatta. Jos negan saat takaisin, niin kommentoi samalla lailla.


Tai jätä palautteet antamatta.
 
tympii
Olen ostanut huutiksesta paljon kaikenlaista eikä mulla ole ainuttakaan negaa tai neutraalia palautetta. Eli kai mun on sit jätettävä se palaute antamatta, kommentin olisin kyllä halunnut kirjoittaa mutta sehän ei onnistu. Rikosilmoitusta nyt en alle viiden euron menetyksen takia ilkeä tehdä.
 
tottakai
Tottakai annat rehellisen palautteen ja jos et koskaan tuotetta saanut ja myyjä antaa negan niin palautetta vaan ylläpidolle niin poistavat sun saaman aiheettoman negan. Sit jos myyjä antaa sulle negan niin toivottavasti selittää siinä miksi ei lähettänyt koskaan tuotetta niin saat edes jonkun vastauksen.
 
palautetta
Voit myös olla antamatta mitään palautetta. Ei sitä ole pakko antaa. Ainakin parempi vaihtoehto muita ostajia ajatellen että et valehtele ja muutkin menee sitten häneltä vielä huutelemaan.
 
"Tappura"
Voit myös olla antamatta mitään palautetta. Ei sitä ole pakko antaa. Ainakin parempi vaihtoehto muita ostajia ajatellen että et valehtele ja muutkin menee sitten häneltä vielä huutelemaan.
Muita ostajia ajatellen se nega nimenomaan kannattaisi antaa. Aika harva huomaa/tajuaa antamatta jääneitä palautteita, ja jotkut unohtelevat niitä ihan muuten vaan.
 
tympii
[QUOTE="huoh";30220106]vittu ap mikä nyssykkä olet. pelkäät noin paljon jotain vitun kostonegaa? on sullaki vittu ongelmat![/QUOTE]

Kirjoitustyylistä päätellen taidatkin olla juuri se tyyppi jolta ostin ne pari pikku juttua :)
 
minäkin vässykkä
En antanut palautetta vielä tyypille jolta ostin hameen. vetoketju selvästi rikki jo lähetettäessä, sen kyllä huomasi. Myyjän kuvauksessa lukee " annan samanarvoisen palautteen takas" Noh mitä siinä voi tehä?! Antaa negan niin saa negan!!??
 
"Tappura"
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin vässykkä;30220127:
En antanut palautetta vielä tyypille jolta ostin hameen. vetoketju selvästi rikki jo lähetettäessä, sen kyllä huomasi. Myyjän kuvauksessa lukee " annan samanarvoisen palautteen takas" Noh mitä siinä voi tehä?! Antaa negan niin saa negan!!??
No kirjoitat vastaukseksi, että "Sain rikkonaisen tuotteen ja vielä kostoksi negatiivisen palautteen, kiertäkää kaukaa tämä myyjä".

Jos jollain, jonka kanssa harkitsen kaupantekoa, on 1-2 neutraalia tai negatiivista palautetta, luen ne selityksineen. Jos ne ovat tulleet kostopalautteina, se on mielestäni merkki rehellisyydestä. Enemmän epäilyttää, jos jollain on 1000 positiivista eikä yhtään negaa.
 
HÄH?
täh? Siis jos myyjän kuvauksessa lukee että annan samanarvoisen palautteen takaisin niin ilmoita nyt ihmeessä Huudon ylläpidolle, sillä eihän se nyt niin mene tietenkään. Eivät kerro että sinä ilmoitit vaan antavat myyjälle huomautuksen. Mistä noita idiootti tyyppejä tulee?
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
"uskomatonta"
Siis ap oikeastiko tällaisia mietit? Negaa tietysti ja rikosilmoitus perään tai vähintäänkin ilmoitus huutonetin jonnekin ylläpidolle kyseisestä myyjästä! Tuollaiset huijarit pitää saada pois sieltä ihan kaikkien yhteistä etua ajatellen! Kun pikkusummia kerää vaikka 100 ostajalta on siinä jo kuukauden tienestit kasassa, jotewn älä katso läpi sormien.
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
vierass
:headwall: :headwall: :headwall:

Miksi ihmeessä niitä kostonegoja pitää pelätä? Ehkä, jos kyse ihan ensimmäisistä kaupoista, eikä itsellä ole mitään palautteita, niin silloin ehkä.
Mutta joku nega tai neutraali useampien palautteiden joukossa harvoin mitään haittaa. Minä ainakin käyn katsomassa aina, mistä ne on tullut ja mitä on kommentoitu puolin ja toisin. Jos kostonegan saaja äityy saamastaan kostonegasta, niin se ei ole hyvämerkki, mutta asiallinen kommentointi saa jättämään sen huomiotta.
 
negassa
Ei kai kukaan niitä pelkää, mutta niitä tulee väkisinkin jos enemmän kauppaa tekee niin ei turhaa niitä kannata ottaa. Niitä tulee tilanteista joissa ollaan eri mieltä esim. tuotteen kunnosta ja se on mielipide kysymys ainakin joskus ja niihin ei ylläpito voi vaikuttaa. Itse en ainakaan suostu ottamaan negaa esim. lunastamattomasta tuotteesta kun se on niin helppo ylläpidolla poistattaa. Kostonegathan kertoo kyllä paljon ihmisestä.
 
vieras_
Mä olen saanut yhden negan ja kyllä tuosta negasta näkeekin, ettei antaja ole ihan tolkuissaan. Olen yhdellä lauseella kuitannut ja uskon ostajien tajuavan, mistä on kyse. Ei ainakaan ole vaikuttanut kaupankäyntiin.
 
miunmau
Itse tein joku vuosi sitten riskosilmoituksen reilun kymmenen euron paidasta. Olin sen maksanut, mutta myyjää en saanut kiinni eikä paitaa minulle lähetetty.

Poliisi sanoi selvittävänsä jutun ja sanoi, että näistä pitäisi aina tehdä ilmoitus että tällaiset myyjät saataisiin lopettamaan toimintansa.

Poliisi oli soittanut myyjälle ja parin päivän kuluttua paita lähetettiin minulle.
 

Yhteistyössä