Taas täällä mä mietin sitä miestä vaan koko ajan, töitäkin pitäisi yrittää tehdä

  • Viestiketjun aloittaja Ikkunaprinsessa
  • Ensimmäinen viesti
Ikkunaprinsessa
en pysty keskittymään töihin, teen jatkuvasti huolimattomuusvirheitä. :ashamed:

Siis oikeesti! Voiko tällaisen asian kanssa mennä oikeasti johonkin terapiaan? Vaikka kuinka yritän häätää sitä pois mielestäni, se vaan pyörii ja pyörii. Tänään nähnyt sen jo 2krt. ohimennen ja molemmilla kerroilla aloin ihan tärisemään ja sydän heitti volttia hetken. Mitä tämä on? :( Mitä voin tehdä tälle?
En voi kuollaksenikaan paljastaa tunteitani sille miehelle, vaikka tuossa aikaisemmin olin jo melkein lipsauttaa.

Yritän keskittyä muihin asioihin, mutta mitä enemmän yritän, sitä enemmän vain tämä asia tuntuu pakkomielteeltä. :(
Olen tämän asian kanssa aivan toivoton. Hitto!
 
Thilda
Kyllähän se terapia voisi olla jo yksi vaihtoehto jos tunnet, että tämä asia invalidisoi elämääsi (aikaisempien kirjoitustesi perusteella näin on). Rohkeasti vaan hakemaan apua.
 
Ikkunaprinsessa
No mut mitä niin kun käytännössä voin tehdä? Mihin soitan?

Nehän nauraa ihan oikeasti mulle päin naama?!

Olen pitänyt aikaisemmin itseäni melko järkevänä ihmisenä, mutta nyt tuntuu, että en tunne enää itseäni ollenkaan. Koko tämä vuosi on ollut yhtä kärvistelyä tämän asian kanssa. :(
Ei mulla ole ollut tapana seota jostakin ihmisestä tällä tavalla. No joskus teininä, kun muutenkin kävi läpi voimakkaita muutoksia. Mutta että nyt enää, kun ikää on jo yli 30 vuotta.
 
Ikkunaprinsessa
[QUOTE="Ööh";30220395]Siis mikä juttu tämä on?[/QUOTE]

Pitkä tarina, mutta lyhykäisyydessään:

Olen toivottomasti ihastunut yhteen mieheen. Aluksi en tiennyt, että se on varattu ja sillä on lapsiakin, suunnittelin jättäväni miehen auton tuulilasille viestilappusen. Mies ei tiedä tunteistani mitään, enkä aio kertoa, koska varattu.

En tiedä mikä tässä on, tunnen tosi voimakasta vetoa hänen puoleensa. Eikä hän nyt varmaankaan vihaa minua, on tosi nasta tyyppi. Voih. :heart: Helmi!
 
Ikkunaprinsessa
[QUOTE="sini";30220645]Onko sulle tuttua limerenssi? Siitä taitaa olla kysymys. Ja oikeasti siitäkin voi "parantua". Ota ihmeessä yhteyttä ammattiauttajaan, jos alkaa häiritä elämää.[/QUOTE]

Voi että! Olen koko eilisen illan miettinyt tuota asiaa ja googlettelin aiheesta. Tämä on pakko olla tätä. Ei voi olla muu kyseessä, aika hyvin nuo "oireet" viittaa tähän.
En ollut koskaan aikaisemmin kuullutkaan tuosta, että siihen on oma diagnoosinsa, vaikka monissa tv-sarjoissa ja elokuvissakin tuota aihetta käsitellään. Niissä leffoissa ja sarjoissa vaan aina tälle ihastujalle käy huonosti tai se tappaa sen ihastuksen kohteensa. hui! :(

Mutta nyt sitten mietin, että miten tästä eteenpäin. Voiko oikeasti soittaa johonkin tk-päivystykseen ja sanoa, että kärsin omasta mielestäni limerenssistä, tai että oireeni viittaavat vahvasti limerenssiin ja haluan apua?
 
Thilda
Käyt tk:ssa tapaamassa lääkäriä tai hoitajaa. Kerrot, että tarvitset lähetteen paikalliselle psyatrianpoliklinikalle (kulkee eri paikkakunnilla eri nimillä mutta tietävät kyllä tk:ssa mitä tarkoitat). Muista kertoa, että olet harkinnut asiaa pitkään ja tullut siihen tulokseen, että et selviä tilanteessa eteenpäin yksin. Että olet sitä mieltä, että kysymys alkaa olla jo pakkomielteestä joka vaikeuttaa joka päiväistä elämääsi ja voimasi alkavat kohta loppua.
Voi olla, että lääkäri haluaa sinun tapaavan ensin tk:n psykiatrista sairaanhoitajaa muutaman kerran ennen kuin tekee lähetteen polille. Mutta ei se mitään, siitä voi olla hyötyä myös.

Eli rohkeasti vain asian kanssa eteenpäin. Aikaa varatessa voit sanoa vain, että sinulla on henkilökohtaisia ongelmia ja uskot tarvitsevasi lähetteen psyatrianpolille.
Stemppiä!
 

Yhteistyössä