Häät: Minkä väriset sukkahousut mekon kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja ei tyylitietoa
  • Ensimmäinen viesti
No jos laitat mustan pitkimekon häihin, niin lieneekö niiden sukkahousujenkaan tyylitajun kanssa mitään väliä.
Miksi? Ei nykyisin musta mekko häissä tarkoita automaattisesti tyylirikettä. Jos hääparin mielestä se on ok, niin miksi ei voisi laittaa? Kaikki hääparit eivät muuten ole kuulleetkaan tuollaisesta värikiellosta. Ja kaikki eivät ole niin perinteisiä.
 
V.ieras
[QUOTE="niin";30220236]Sukat ei ole mikään ongelma tuossa. Vaan musta mekko! Häihin EI mennä mustissa, jos vähänkään kunnioitat hääparia![/QUOTE]

Hyvin voi mennä mustassa mekossa!
Meneehän miehetkin mustassa puvussa..

Mutta kannattaa kyllä asusteilla loihtia vähän väriä juhlalookiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"niin"
No joo, sulla ei tosiaankaan ole sitä tyylitajua. Ihan vapaasti saat nolata itses.
Yritettiin tässä vaan olla avuksi, mutta jakeluosastolla on näköjään ruuhkaa siellä vastaanottavassa päässä.
 
ei tyylitietoa
Enhän minä ole mitään sanonut, etten voisi laittaa jotain muun väristä mekkoa! :D Mitä ihmettä täällä hermotaan? Jollain super huono päivä tai jotain? Mutta kiitos vinkeistä teille, jotka jaksoitte olla asiallisia. :)
 
Jo keski-ikäinen tyylitypy
90-luvulla (kun olin nuori) käytettiin mustia sukkahousuja vaikka vaaleapohjaisen kukkamekon kanssa. 2000-luvun alussa taas piti laittaa ihonväriset sukkahousut kaikkialle, ja sitten sitä valkeaa silavaa salamavalon loisteessa näkyi sen ajan pikkujoulukuvissa.

Haluaisin ajatella, että nykyään voi laittaa ne kokonaisuuden kannalta kauneimmat sukkikset, mustat, ihonväriset tai vaikka värikkäät, jos mekko ja asusteet ovat yksinkertaiset. Jos valitsee mustat, kannattaa ottaa ohuet ja ehkä koristellut, niin välttää hautajaislookin.
 
Olenko minä ainoa, joka inhoaa mustia sukkiksia? Minusta ne näyttää suoraan sanoen huorahtavilta, siis sellaiset läpikuultavat ja ohuet. Paksut mustat on sitten erikseen, mutta ne ei ole juhlapukeutumiseen kuitenkaan.
 
Jo keski-ikäinen tyylitypy
Olenko minä ainoa, joka inhoaa mustia sukkiksia? Minusta ne näyttää suoraan sanoen huorahtavilta, siis sellaiset läpikuultavat ja ohuet. Paksut mustat on sitten erikseen, mutta ne ei ole juhlapukeutumiseen kuitenkaan.
Ootko ihan tosissasi, vai kaikuuko sun päässä vielä 90-luku?

Kuvittele: polvipituinen LBD venepääntiellä, pieni nuttura, helmet kaulassa, pieni musta "no logo"-laukku, ranskalainen manikyyri ja mustat saumasukat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jo keski-ikäinen tyylitypy;30220397:
Ootko ihan tosissasi, vai kaikuuko sun päässä vielä 90-luku?

Kuvittele: polvipituinen LBD venepääntiellä, pieni nuttura, helmet kaulassa, pieni musta "no logo"-laukku, ranskalainen manikyyri ja mustat saumasukat.
Pilaa kokonaisuuden. Paitsi hautajaisissa, mutta pilaa siltikin.
 
Jo keski-ikäinen tyylitypy
Ja vielä ihonvärisistä sukkahousuista. Jos ne ovat ohuet, pitää olla tosi täydelliset sääret. Niin täydelliset, että voi vetää kesäjuhlissa jo vaikka paljain säärin. Ja jos ne ovat paksut, niin terveisiä naapurin Tertulle 82 vee. Se sävyn valitseminen on aika mahdotonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jo keski-ikäinen tyylitypy;30220423:
Ja vielä ihonvärisistä sukkahousuista. Jos ne ovat ohuet, pitää olla tosi täydelliset sääret. Niin täydelliset, että voi vetää kesäjuhlissa jo vaikka paljain säärin. Ja jos ne ovat paksut, niin terveisiä naapurin Tertulle 82 vee. Se sävyn valitseminen on aika mahdotonta.
Ei ne sääret muutu mustissakaan sukkahousuissa täydellisen muotoisiksi, ainoastaan suonikohjut ja mustelmat ym. häviää kankaan alle. Jos kokee tarvetta peitellä huonoja kohtiaan niin ok, minä en häkelly muiden suonista tai arvista enkä aio niitä itsekään peitellä :)
 
Jo keski-ikäinen tyylitypy
Heh, sehän oli reilu vertailu :D Verkkoa kaikissa raajoissa...

Tietty jos on ykköskuvan sääret, voi pistää jalkaan vaikka ne naapurin Tertun sukkikset.
 
Jo keski-ikäinen tyylitypy
Olen 32-vuotias. Meinaatko, että kun täytän viisikymmentä, pukeudun jo mielelläni kuten aikaisemman viestini toisen kuvan lady?
Olen jotakuinkin samaa ikäluokkaa kanssasi. Se on hassua havaita, miten sitä menee muodin mukana. Vielä pari vuotta sitten inhosin mustia sukkahousuja paitsi jonkin villamekon kanssa, nyt tajuan että kohtahan ne taas tulevat. Ja noin neutraalisti miettien näyttävät monella vähintään yhtä hyviltä kuin ne väärän väriset "ihonväriset".

Meinaatko sinä, että kakkoskuvan leidistä tulisi identtinen ykköskuvan kanssa, jos hän älyäisi vaihtaa sukkikset?
 
Jo keski-ikäinen tyylitypy
Ei ne sääret muutu mustissakaan sukkahousuissa täydellisen muotoisiksi, ainoastaan suonikohjut ja mustelmat ym. häviää kankaan alle. Jos kokee tarvetta peitellä huonoja kohtiaan niin ok, minä en häkelly muiden suonista tai arvista enkä aio niitä itsekään peitellä :)
No se on totta, hyväsäärinen voi tosiaan käyttää mitä vain tai olla kesällä ilman. Tai miksei tarkemmin ajatellen huonompisäärinenkin, jos kerran ei ole tarkoitus peitellä mitään sukkahousuilla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jo keski-ikäinen tyylitypy;30220453:
Meinaatko sinä, että kakkoskuvan leidistä tulisi identtinen ykköskuvan kanssa, jos hän älyäisi vaihtaa sukkikset?
En meinaa, omituinen ajatus. Oletko sinä siis sitä mieltä, että kaikkien pitäisi näyttää ylemmän kuvan nuorelta mallivartaloiselta, ja jos eivät näytä, ei pitäisi pukeutua... jotenkin, niin, miten? Mutta juu, oletkin niitä naisia, joita kartan. Sen kertoo se, että olet kolmenkympin puolella mutta pidät itseäsi keski-ikäisenä :D

Minä en ole koskaan pitänyt mustista, ohuista sukkahousuista, en edes lapsena (muistan, mitä ajattelin tätien tyylitajusta jossain mummonserkunkummin hautajaisissa).
 
"Miia"
Ihon väriset kiiltävä pintaiset, ja mustia mekkoja on tänä päivänä joka häissä miltei puolet. Musta hoikistaa ja on aina tyylikän onhan melkei aina sulhasellakin musta puku!!
 

Yhteistyössä