Lähdössä ruotsin risteilylle (viking line) tarttisin hiukan nyt neuvoa...

  • Viestiketjun aloittaja enskertalainen
  • Ensimmäinen viesti
enskertalainen
Henkkarithan riittää,mutta entä kun mulla on 10v lapsi,pääseekö lapsi ilman henkkareita?

Entä lähteekö siitä viking linen satamasta joku bussi millä pääsee keskustaan ja turvallisesti takas,ennen kun laiva lähtee takasin suomeen?
 
viera.s
Lapselle riittää tavallinen kuvaton Kela-kortti. Ei sitäkään kyllä kysytä, mutta periaatteessa laivayhtiön ohjeistuksen mukaan pitäisi olla mukana.

Busseista en tiedä, itse olen kävellyt satamasta keskustaan.
 
enskertalainen
Lapselle riittää tavallinen kuvaton Kela-kortti. Ei sitäkään kyllä kysytä, mutta periaatteessa laivayhtiön ohjeistuksen mukaan pitäisi olla mukana.

Busseista en tiedä, itse olen kävellyt satamasta keskustaan.
Ok,kiitos tiedosta! :)

Eli ilmeisesti matka ei ole pitkä satamasta keskustaan,kun voi mennä kävellenkin.

Tosi noloa,mutta kun en ole koskaan matkustellut (edes ruotsissa!) en todellakaan halua eksyä sinne ja vielä lapsen kanssa :D voi nolous...
 
enskertalainen
[QUOTE="Maarikka";30220285]Lähdettekö Turusta vai Helsingistä? Se on aika oleellinen tieto kun kysytään neuvoja julkiseen liikenteeseen.[/QUOTE]

Joo,Helsingistä tosiaan.
 
Ken guru
Ok,kiitos tiedosta! :)

Eli ilmeisesti matka ei ole pitkä satamasta keskustaan,kun voi mennä kävellenkin.

Tosi noloa,mutta kun en ole koskaan matkustellut (edes ruotsissa!) en todellakaan halua eksyä sinne ja vielä lapsen kanssa :D voi nolous...
Ei siinä ole mitään noloa. Olet vaan elänyt omalla tavallasi, eikä elämääsi ole tähän mennessä sisältynyt matkustelua.

Mutta laivallakin on esitteitä (sisääntulo"aulassa") ja reittioppaita, että miten helpoiten pääsee mihinkin. Ette te siellä varmasti eksy.

Mukavaa matkaa :)!
 
viera.s
Joo,Helsingistä tosiaan.
Onko satama Tukholmassa eri Turusta ja Helsingistä lähdettäessä? Minä olen matkustanut Turusta, mutta ajattelin Tukholman sataman olevan sama ja ainakin siitä, johon Turun laivat menee on ihan kävelymatka keskustaan. Siis toki sellainen puolen tunnin matka, eli päivän päätteeksi väsyneen lapsen kanssa voi joku kulkuväline olla ihan paikallaan.

Varoitus takseista. Osassa on ihan ryöstöhinnat, joten jos niillä liikkuu, pitää hinnat tarkistaa etukäteen. Keltaiset miljö-taksit on ainakin kohtuuhintaisia, vaikka nekin kyllä jonkin verran kalliimpia kuin taksit Suomessa.
 
enskertalainen
[QUOTE="Maarikka";30220303]Äh, väsyneenä luin väärin ja huolimattomasti. Sori. Me ollaan Tukholmassa kävelty keskustaan koska ei matka ole kovin pitkä ja samallahan siinä näkee vähän maisemia.

Helsingissä raitiovaunu 4T on se jolla pääsee lähelle terminaalia.[/QUOTE]

Helsingin päässä löydän kyllä laivaterminaaliin,täällä tunnen paikat todella hyvin,mutta tosiaan jänskättää vähän se Tukholma...etä varmasti löydän takas laivalle sitten...:D

Kiitos kaikille hyvistä neuvoista vielä :)
 
"oooooo"
Tukholman takseista sen verran, että siellä on "normaalihintaisia" takseja ja takseja, jotka maksaa ihan kamalasti. Jos aikoo taksia käyttää kannattaa olla tarkkana ja kysyä neuvoa vaikka laivan infosta. Matkaa satamasta keskustaan noin pari kilometriä. Vikingillä on myös oma bussi, jolla pääsee keskustaan ja takaisin, laivan infossa myyvät lippuja sinne.
 

Yhteistyössä