Auttaako piparminttutee tai salvia maitomäärän vähentämiseen?

  • Viestiketjun aloittaja Rollukka
  • Ensimmäinen viesti
Rollukka
Luin tuollaista, että rintamaidon määrän vähentämiseen auttaisi kuivatusta salviasta liotettu juoma, tai piparminttutee. Onko jollain kokemusta, toimiiko oikeasti, vai lipitänkö noita turhaan?

Olen lopettamassa imettämistä, kun 11kk ikäinen vauva puree nännejä, niin että on tullut vertakin pari kertaa. Vähentelin ensin kertoja, mutta nyt haluan lopettaa kokonaan, kun lapsi tuntuu vaan kärttävän rintaa, jos sitä vähän saa. Jos en imetä ollenkaan, vauva ei tunnu myöskään imetystä kaipaavan. Olen joutunut varovaisesti lypsämään tai välillä antanut vauvan imeä ihan pienen hetken ennen pullosta juottamista, jos rinnoissa on ollut aivan muhkuroita, kun ovat niin täynnä, ettei tulisi tiehyttukos tai tulehdus.
 
"henni"
Eikös ne sano että persilja, sitrushedelmät ja salvia vähentää.

Itse looetin samanlailla puremisen vuoks. Mutta tehtiin se oikeestaan kertarykäyksellä. Pari kertaa jouduin pumppaamaan, mutta en päästänyt lasta enää kertaakaan tissille.
 
Mä vähensin ensin imetystä kunnes jäljellä oli se yksi tärkein kerta. Kyllä se maito sieltä ehtyi ja tyhjäsin vaan sen mikä oli aivan pakko kunnes kroppa tajusi että tilausta ei enää ole. Eka viikko tais olla se tukalin.
 
Rollukka
Minäkin mieluusti jo lopettaisin tosiaan täysin, ettei vaavi turhaan hämmenny, mutta ongelmallista on, kun minulla on suuret rinnat, pumpulla niistä ei ikinä ole irronnut mitään, ja käsin ei tahdo saada tuolta sisempää rinnasta niitä kovia kohtia tyhjäksi, vauva saa koppurat hetkessä tyhjättyä tasaisesti. :S Eilen aioin etten imetä ollenkaan, ja lypsin suihkussa pahimpia pingotuksia, mutta yöllä toinen rinta tuli niin kipeäksi, että oli pakko, sitä oikein kirveli ja pakotti. Tänään yritän uudestaan, josko riittäisi, kun pahimmista kohdista suihkauttaa muutaman kerran käsin, ja olen juonut runsaasti tuota salvia/piparminttuteetä. Yöllä vauva ei pure niinkään, mutta jos hänen antaa kerran imeä, niin loppu yön pyörii ja kiukkuaa rauhattomasti, kun tekee mieli syöpötellä, (muuten nukkuu jo suht hyviäkin öitä) ja päivällä taas rinnat ei tunnu niin pahalta.
 

Yhteistyössä