Vauvan hampaan muoto?!

  • Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti
vieras...
Vauvalla (7kk) on neljä hammasta, joista kolmen kärki on tasainen/suorahko. Neljäs hampaista kasvaa kahden muun välissä ahtaassa raossa, näyttäisi tulevan hieman vinoon, ja reuna on sellainen "piparkakkumainen" niin kuin lasten uudet rautahampaat aluksi. Onko tuo muoto tavallista maitohampaissakin? En yhtään muista esikoisen aloilta, näyttää vaan kummalta kun yksi hammas on ihan erilainen.
 
Voihan
Voihan se olla rautahammas, joka on vähän hätäinen. Kyllä voit käydä lapsen kanssa hammaslääkärissä jos se sua epäilyttää. Varsinkin jos neuvolassa ei osata sanoa mitään. Mun mielestä neuvolatäti vilkaisi hampaitakin välillä.
Mun kuopuksella ei alkanut näkyä yläkakkosia vaikka maitohammas oli lähtenyt liki vuosi aiemmin. Suvussa on lisäksi ollut tämmöistä että joku hammas saattaa puuttua. Päästiin röntgeniin ja siellä näkyi että hammas on tulossa. Mikä siinä muuten olisi ollut odotellessa, mutta ne leegot olisi oiottu ihan erilaisesti jos olisi jäännyt joku hammas välistä.
Eli kyllä mun mielestä voit kysyä "oudoista" hampaista- ei siitä mitään harmiakaan ole!
 

Yhteistyössä