Kyllä ihmetyttää ne vouhottajat joiden mielestä lapsen on paras olla kotona jos vanhempikin on...

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
..vaikka vanhempi olisi sairaslomalla.

Miten sairas ihminen järjestää joka päivä leikki-ikäiselle lapselle virikkeitä, jos jaksaa sairautensa takia olla vain noin 3 h päivässä jalkeilla? Itsellä tämä tilanne, että olen pitkällä sairaslomalla, (ehken palaakaan enää entiseen työhöni) ja lapseni on joka päivä päiväkodissa, 8.30-14.30. Olen sopinut hoitoajan pk:n hlökunnan kanssa, ja heistä se on täysin Ok, itse tätä aikaa ehdottivat Kun lapsi on päiväkodissa, lepään, ja kun haen hänet, teen ruokaa, kotitöitä, leikin lapsen kanssa yms. Jos olisin lapsen kanssa päivät, illat vain makaisin sängyssä.

Ja ei ole masennus, vaan eräs harvinainen sidekudossairaus joka vie toimintakykyä aika tehokkaasti, iän myötä koko ajan enemmän. En tiedä edes kauanko olen yleensäkään enää työkykyinen. Ottaa vähän vaan aivoon ne jotka ovat sitä mieltä että minun todellakin pitäisi pitää lapseni kotona. Se nopeuttaisi 100% varmasti pyörätuoliin joutumistani.

Yllättävän paljon on kuitenkin ihmisiä joiden mielestä teen väärin kun lepään muutaman tunnin päivässä, että jaksaisin olla perheeni kanssa iltapäivällä/illalla.
 
Vierass
Jos tämä liittyy siihen eiliseen viestiketjuun niin on täysin ymmärettävää, jos moni sanoi, että lapsi voi olla kotona. Kerroit avauksessa, että mies vaatii, että lapsi täytyy viedä pitkän matkan päähän päiväkotiin 5 kertaa viikossa ja itse olisit valmis kolmeen kertaan viikossa. Vasta myöhemmin ketjussa tuli ilmi, että sairautesi vuoksi et jaksaisi hoitaa lasta kotona. Kaikki vastanneet tuskin lukivat koko ketjua ja eivät sen vuoksi tienneet tilanteesta.
 
"Mii"
Työttömyys ja sairaus on kaksi eri asiaa.
On myös eriasia olla kykenemätön hoitamaan lasta ( oli syy mikä tahansa) , kuin se että laiskuuttaan haluaa " omaa aikaa".
Kannattaa miettiä ( yleensäkin) tekojensa motiivia. Jos motiivi on hyvä ja rehellinen muuttuu näennäisesti huonokin asia hyväksi ja toisin päin.
 
dlfjnk
Jos jaksaminen on vähissä olkoon sairaus sitten mikä vain niin lapsen on parempi olla hoidossa että saat levättyä. Ei se tee sinusta huonoa vanhempaa.
Älä vertaa itseesi muihin tai anna heidän mielipiteen vaikuttaa. Arvostelijat ovat todennäköisesti terveitä eivätkä osaa kuvitella itseään sun tilalle.
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen

Yhteistyössä