Verensekainen limainen vuoto rv 24+1?!

  • Viestiketjun aloittaja Huoli
  • Ensimmäinen viesti
Huoli
Mistä voi johtua? Tätä vuotoa on ollut viikolta 18 lähtien, ultrassa löyty pikkunen hematoomakin ja laitettiin sen piikkiin. Nyt viime sunnuntaina mulla oli selittämätön mahakipu kohtaus, ultrattiin, tutkittiin ja mitään ei löytyny kaikki kunnossa ja paikat kiinni, henatoomaakaan ei enää näkynyt...no nyt sitten taas tänä aamun limainen veriklöntti, ehkä noin teelusikallinen, ja nyt pyyhkeessä paperiin jää vaaleanpunaista veriviiruista vuotoa.. Mistä ihmeestä toi voi johtua..mitään ohjeita ei annettu kuinka toimia jos vielä tulee tai vuotaa..kuitenkin sunnuntaina kaikki oli kunnossa, labrat pissat ja kohdunsuu kiinni ja kanavaa 4cm jäljellä. Oma pääkoppa vaan ei kestä tämmöistä murehtimista.
 
tsemppiä
Voiskohan olla vain kuivat ja ohentuneet limakalvot? Se on käsittääkseni aika yleistä ja aiheuttaisi juuri vähän vuotoa. Mutta teelusikallinen kuulostaa toki aika runsaalta. Kirjoita ylös kaikki kysymykset, joita sulla on, ja soittele sitten äitipolille/neuvolaan. Äläkä lopeta puhelua ennen kuin olet saanut vastauksen! :)
 
viera.s
Onko supistuksia? Oletko harrastanut seksiä ennen tämänkertaisen vuodon alkamista?

No ole joka tapauksessa yhteydessä äitiyspoliin ja kysy, onko syytä huoleen. Mielestäni ei ole, jos ei ole supistuksia ja muutama päivä sitten on varmistettu että kaikki on ok, mutta en ole lääkäri.
 
Huoli
Mulla mielestäni ei ole kuivat limakalvot, päinvastoin. Aikaisemmissa raskauksissa on kyllä ollut ja nyt ei ole sellaista, tuntuu että kokoajan vuotaa ja valuu jotain. Kaikki hiivatulehduksetkin katottiin sillon sunnuntaina, ei mitään. On tää kyllä...
 
Huoli
Toissa päivänä tuli miehen kanssa touhuiltua. Johtuskohan sitten siitä? Vuoto kyllä on kirkasta verta, ei rusehtavaaä. No parempi niin että johtuisikin vaan tuosta. Varsinaisia supistuksia ei kyllä ole, selkää nyt jomottelee ja harkkasupistuksua välillä mutta se kai nyt on normaaliakin.
 
"yks vaan"
Tsemppiä. Mulla oli tuota samaa, kun odotin kaksosia. Meinasin tulla huolesta hulluksi. Mulla oli kaikki kiellettyä, seksi, sauna, siivous. Meni melkein makoillessa koko aika. Ikinä ei kunnolla selvinnyt, että oliko kohdussa hematooma vai mikä... Kaksoset syntyi sitten Rv.34. Kaikki ok.
 
Huoli
Kyllä on liikkeetkin tuntunut.

Jotenkin "hävettää" soittaa sinne, sunnuntainakin kun mitään ei löytynyt syyksi ( mikä tietysti oli ihan hyvä kun kaikki oli kunnssa) tuli jotenkin olo että pitävät ihan hörhönä ja vainoharhaisena.
 
toinen murehtija
Soita neuvolaan ja selitä huolesi terkalle. Kyllä hän osaa arvioida, pitääkö sun mennä näytille. Mulla on ollu pitkin raskautta kaikenlaisia vuotoja... Nyt on ollukin niiden takia sit yhdynnät kielletty, uimiset ym. Voi tosiaan siitä yhdynnästä hyvinkin johtua nyt tuo vuoto ja on ihan normaalia, kun on niin turvoksissa ja herkät ne limakalvot raskaana ollessa.

Äitipolille eivät varmaan tuollasen pienen vuodon takia kehota menemään, jos sinne soittaa. Itelle ainakin sanottiin, et verta pitää tulla (kirkasta) ihan kunnolla siteeseen saakka tai kovin supistella tai olla kipuja, ennen kuin on päivystysasia.

Mulla on ollu polyyppi kohdunsuulla, joka ilmeisesti vuotanu siellä, mut viimeks lääkärissä sisätutkimuksessa sitä ei enää siellä näkyny, et on ilmeisesti vuotanu pois. Mulla nyt vko 31 menossa.

Kylllähän sitä sit parempi on näytilläkin käydä, kuin että kovasti ressaa ja miettii iteksee, ei oo vauvalle hyväksi sellainen murehtiminen ainakaan.
 

Yhteistyössä