Minun äitipuoli kohtelee lapsiani huonosti

  • Viestiketjun aloittaja kahden muksun äiti
  • Ensimmäinen viesti
kahden muksun äiti
En ole koskaan tykännyt äitipuolestani. Siitä asti kun olin pieni niin ollaan otettu yhteen milloin mistäkin, ja hän on aina puuttunut tekemisiini (eikä mitenkään positiivisessa mielessä).

Mulla on kaksi lasta, toinen 5v ja toinen 7v. Välimatkaa äitipuoleeni on joitain satoja kilometreja joten ei onneksi nähdä usein. Hän asuu siis isäni kanssa jonka kanssa minulla ei ole ongelmia. Mutta tämä nainen......Ei koskaan halua lapsiani sinne mutta lapset joskus silti menevät, koska isäni haluaa lapset sinne. On aina ollut hyvä ukki. Nainen pitää itseään kuitenkin mummona vaikka ei välitä lapsistani pätkääkään. Huutaa heille siellä ja jos jotain sattuu, esim. pissavahinko niin huutaa silloinkin. pakottaa syömään kaiken ruoan ja molemmat lapseni ovat oksentaneet liiasta syömisestä siellä. Ja siitäkös huuto vasta tuleekin.

Ahdistaa laittaa lapset sinne mutta kun isäni haluaa ne sinne, niin olen sitten välillä laittanut esim. viikonlopuksi. tosin toinen muksu sanoi nyt ettei halua sinne enää ikinä. Onko tämä teidän mielestä normaalin kuuloista??

Naisella on omia lastenlapsia jotka ovat hänelle tottakai rakkaita. Mun lapset on ilmaa. ostelee omilleen kaikenlaista, mun lapset saa vaan isältäni jotain jos saavat. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Laittaisitteko enää lapsia sinne ja varsinkaan, jos toinen ei edes halua? Tilanne on ollut niin kauan päällä että sokeudun tilanteelle enkä enää osaa ajatella järkevästi.... :(
 
"krista"
En pistäisi omia lapsia kärsimään vaikka kuinka oma isukki haluaisi heidät sinne. Keskustelisin oman isukin kanssa siitä, että et halua et sun lapsia kohdeltaisi huonosti.
 
harmillista ja ikävää
Tosi ikäviä nämä uusperhe "äidit". Tullaan mummoksi ja vielä erotellaan lapsenlapsetkin, aivan viattomat. Puhuisin ehdottomasti isäsi kanssa, miksi et lapsiasi heille halua. Isäsihän voi tavata lapsiasi teillä.En haluisi lapsiani paikkaan, joista heistä ei tykätä.
 
viera.s
En tosiaan laittaisi. Lasten kanssa voisin siellä kyläillä tai ukki meillä, mutta missään en jättäisi lastani yksin kylään. Pelkästään epäilykset epäasiallisesta kohtelusta olisivat olleet minulle riittävä syy olla antamatta lapsia hoitoon. En ole isällenikään antanut pyynnöistä huolimatta lasta koskaan hoitoon, aikaisintaan voin harkita sitä sitten, kun lapsi on riittävän iso soittamaan minulle jos tulee joku hätä, jolloin noutaisin hänet pois välittömästi. Isäni on ollut ihan hyvä ja mukava pappa, mutta juomistapojensa ja omien kokemusteni vuoksi en luota siihen, että olisi sellainen pidempään kuin muutaman tunnin päivällä, illalla ja yöllä voi olla jo toinen juttu. "Äitipuoli" on ihan ok, mutta ei varmasti lapsen puolta pitäisi ongelmatilanteissa, kun ei pitänyt omien lastensakaan puolia.
 
kahden muksun äiti (ap)
Kiitos vastauksista. Sain paljon mietittävää. Eniten harmittaa kun isäni tykkää niin paljon lapsista mutta itsepähän on vaimonsa valinnut. Täytyy varmasti puhua tästä ja ehdottaa, että tulisi mieluummin sitten meille. On välillä käynytkin meillä mutta tykkää kun lapset menevät ukkilaan. En vaan jaksa enää tälläistä, tuntuu että saa aina olla huolissaan kun lapset on siellä. Ja miten isäni voi katsoa sellaista touhua vaimoltaan?? On tosin aina ollut kynnysmattona kun on niin kiltti :(
 
vieras*
Alkuperäinen kirjoittaja kahden muksun äiti (ap);30224168:
Kiitos vastauksista. Sain paljon mietittävää. Eniten harmittaa kun isäni tykkää niin paljon lapsista mutta itsepähän on vaimonsa valinnut. Täytyy varmasti puhua tästä ja ehdottaa, että tulisi mieluummin sitten meille. On välillä käynytkin meillä mutta tykkää kun lapset menevät ukkilaan. En vaan jaksa enää tälläistä, tuntuu että saa aina olla huolissaan kun lapset on siellä. Ja miten isäni voi katsoa sellaista touhua vaimoltaan?? On tosin aina ollut kynnysmattona kun on niin kiltti :(
Mikä estää sinua menemästä lasten kanssa yhdessä?
 
kahden muksun äiti (ap)
Se nainen estää :( On aivan kamala ja arvostelee mua jatkuvasti. Ulkonäköä, parisuhdetta, kaikkea. En vaan kestä sitä eikä lastenkaan tarvi enää kärsiä, jos musta on kiinni. Ajattelin vaan että ylireagoinko jos en päästä enää lapsia sinne.
 
Vierass
Alkuperäinen kirjoittaja kahden muksun äiti (ap);30224187:
Se nainen estää :( On aivan kamala ja arvostelee mua jatkuvasti. Ulkonäköä, parisuhdetta, kaikkea. En vaan kestä sitä eikä lastenkaan tarvi enää kärsiä, jos musta on kiinni. Ajattelin vaan että ylireagoinko jos en päästä enää lapsia sinne.
Minä en laittaisi lapsia monen sadan kilometrin päähän, vaikka mummossa ei olisi mitään vikaa. Hyvin voi siis kieltäytyä pelkän välimatkankin vuoksi. Tuossa tapauksessa ei tarvitsisi edes harkita.
 

Yhteistyössä