Miksi vauvan vaatteet ovat niin kalliita kirppiksellä?

  • Viestiketjun aloittaja tuore äippä
  • Ensimmäinen viesti
tuore äippä
Minun oli tarkoitus ostaa vauvalleni vaatteet kirpputorilta, mutta kesän alennusmyynneistä tuli ostettua muutama body 3 eurolla, ja nyt olen huomannut, että kirppiksellä bodyjen ja housujen hinnat ovat 1-3e ja haalareiden ( joita olisi tarjouksesta saanut kaupasta parilla kympillä) hinta on 10-20e. EIvätkä suinkaan ole mitään uudenveroisia vaan ihan tavallisia käytetyn näköisiä. Tuntuu tyhmältä maksaa niin paljon, kun ajattelin, että hinnat olisivat olleet jotain 50 sentin luokkaa per vaate.

Te, jotka olette myyneet 1-3 eurolla sisävaatetta niin menevätkö ne oikeasti kaupaksi siihen hintaan?
 
Ken guru
Meilläpäin ainakin kirppispöytien hinnat ovat nousseet viime aikoina tosi paljon. Ehkä siksi.

Mutta en minäkään enää mitään kirppikseltä osta kun uutta saa samaan hintaan. Tai ainakin lähes samaan hintaan.
 
näää
Ei kannata ostaa kirppiksiltä. Olen huomannu, että samaan hintaan saa uudet vaateet kun osaa ostaa ne oikealla hetkellä, aleprosentit ovat 70% luokkaa kaupoissa sesongin ulkopuolella.
 
Ken guru
[QUOTE="Tuppura";30224015]Kyllä mä maksan hyväkuntoisesta ja silmää miellyttävästä merkkibodysta kirppiksellä enemmän kuin henkkamaukan alebody maksaisi. Miksi en?[/QUOTE]

Minä en löydä kirppikseltä kolmella eurolla tuollaisia.
 
aaapee
Siis toki välillä kirppikseltäkin löytyy oikeasti edullista, kuten yksi päivä ostin sellaisen Lindexin "karhupuvun" 4 eurolla ja sitten tänään huomasin, että samanlainen Lindexin puku oli toisessa pöydässä 12 eurolla! En tiedä, kuinka paljon se on uutena maksanut, mutta aika kallis oli tuo 12 e, kun 4 eurollakin joku raaski myydä.
 
Juuri purnasin blogissani pitkät pätkät siitä, miten kovia hintoja kirppiksillä nykyään on.

Tosin mä puhuin siis OIKEASTI kovista hinnoista, enkä siitä, että body maksaa tyyliin euron enemmän, kuin mitä olisin siitä valmis maksamaan.

Jos vaate maksaa 50 senttiä ja pöytävuokra on 30€, niin saat myydä 60 vaatetta, jotta saat viikon pöytävuokran katettua. Tosin tuohon tulee vielä provikat päälle, joten muutama vaate pitää vielä myydä, jottei jää velkaa.

Jos sulla on 60 vaatetta, jotka myyt hintaan 50 senttiä/kpl, jää käteen alle 30 euroa. Aika vähän. Varsinkin, kun kuluja on tullut siitä, että ajelet siivoamaan loosia parin päivän välein. Ja onhan siinä hinnoittelussa melkoinen duuni. Ei suju ihan vartissa. Jos haluat saada käteen reilut 50€, pitää myytäviä vaatteita olla 90 kpl.

Mä en pidä 3 euron bodya järin kalliina. Tai siis toki, jos se on nukkainen, paskainen jne. niin onhan se silloin kallis. Moiselle bodylle, kun mielestäni ei pitäisi laittaa hintalappua lainkaan, vaan sillä pitäisi luututa lattia.

Mikäli se 3 euron body on siisti ja pidän sen ulkonäöstä, ostan sen. Joten kyllä, ne menee kaupaksi. Mä ostan niitä. Ja myyn niitä. Ei tosin nyt heti tule mieleen, että olisin bodysta pytänyt 3€, sillä mulla on tapana pyytää niistä 1-2 euroa. Mutta eilen viimeksi myin 8 bodya hintaan 16€. Housut myyn yleensä 1-3 eurolla, eikä yhdetkään ole myymättä jäänyt.

Alet kannattaa ehdottomasti hyödyntää. Mutta ainakaan itse en löydä alesta kaikkea sitä, mitä tarvitsen. Joten siksi kirppistelen paljon.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Oisku
"..."
Tiedän, että ap puhuu vauvanvaatteista, mutta vastaan kuitenkin. Itse ostan esim. tällä hetkellä tytöilleni kokoja 92 ja 104.

Pitkiä työpäiviä tekevänä äitinä en todellakaan jaksa juosta alennusmyyntien perässä. Lisäksi vauvoille niistä aleista vielä toki löytyykin, mutta leikki-ikäisille harvemmin saa mitään enää edes alesta ihan parilla eurolla. Jotain 92 kokoa vielä löytyy, mutta siitä ylöspäin on eri juttu.

Eri asia on sitten hyödyntää esim. Kappahlin alekupongit yms. Harvoin silläkään tavalla tosin saa pitkähihaisia tai housuja paljon kymppiä halvemmalla. H&M:llä ne maksaa sen kympin alun alkaenkin, mutta aleissa siellä harvoin on mitään ostettavaa, omat kokemukseni lähinnä Helsingin Aleksin lastenmyymälästä.

Käyn isolla lastenkirppiksellä ehkä 3-4 kertaa vuodessa ja ostan useamman kassillisen vaatteita kerralla. Ostokseni maksavat helposti 70€, eikä mukana välttämättä ole juurikaan ulkovaatteita. Maksan silmää räpäyttämättä 3€ uudenveroisesta sisäpaidasta tai esim. 6€ farkuista. Kuluneista en maksa kun euron-kaksi ja ainoastaan, jos kuosi on erityinen. Merkistä en maksa.

Käytännössä vaatetan lapseni sisävaatteiden osalta täysin kirppistavaralla ja uskon kyllä säästäväni siinä useita satasia vuodessa. Lisäksi säästän aikaa kun ei tarvitse käydä kyttäämässä aletankoja harva se viikko. Siihen minulla ei kerta kaikkiaan olisi aikaa.
 
suht. halvalla
Kertokaapa muuten muutkin millä hinnoilla myytte vauvanvaatteita? Chef kertoi myyvänsä bodyn 1-2 eurolla, entäpä muut vaatteet?
"Tylsimmät" perusbodyt eli yksiväriset tai jollain pienellä kuvalla olevat (mutta silti ehjät ja tahrattomat, likaista tai nukkaista en edes myy) laitan maksimissaan 0,50€. Värikkäämmät tai kuviolliset bodyt 1-2€ ja jotkut Popin bodyt olen laittanut 3-5€.

Vauvojen housuja mulla oli viimeksi hyllyllinen 50-62cm ja kaikki meni parissa päivässä. Velouria ja tavallisia housuja, hintaa maksimissaan 2€/kpl.

Mekkoja olen myynyt 0,50-3€, välikausihaalari oli 6€, vauvan toppapussi 4,50€, äitiyspakkauksen haalari tumppuineen (käyttämätön) 2,50€, jotain meandin vaatteita alle kympillä. Kaikki meni kaupaksi ja nopeasti.

Itse en jaksa hinnoitella vaatteita yli ja käydä sitten ihmettelemässä siellä kirpparilla, että miksi kukaan ei osta mitään. Tarkoitus on päästä niistä eroon ja saada mielellään hiukan vaivanpalkkaa siitä. Viimeksi sain kahdelta viikolta 250€ käteen kahden viikon vuokran jälkeen. Mulla oli 5 "ikeakassillista" mennessä ja yksi tullessa. Kallein vaate pöydässä taisi olla meandin velourhaalarit 9€.
 
"Veera"
Olen huomannut että etityosesti itsepalvelu lastenvaatekirppiksillä on aika kovia hintoja. Perustuu varmaan siihen, että viikkovuokra on aika kova ja lastenvaatteet yleensä ovat kuitenkin halvempia kuin aikuisten vaatteet. Viime viikolla näin äitiyspakkauksesta saadun potkuhousuja myytävän neljällä eurolla.

Viime kesänä ostin vauvanvaatteita maks 0.5e hintaan kirppiksiltä. Monella oli myynnissä vaatteita esim 4 kpl eurolla. Tori.fi:stä olen ostanut vaatepaketteja, joissa vaatteen hinnaksi tulee se 50c maksimissaan. Myyn niitä samaan hintaan eteenpäim.
 
Kertokaapa muuten muutkin millä hinnoilla myytte vauvanvaatteita? Chef kertoi myyvänsä bodyn 1-2 eurolla, entäpä muut vaatteet?
Bodyt tosiaan sen 1-2€, housut 1-3€, puolipotkarit 0,50-1€, t-paidat 1€, shortsit 1-2€, pitkähihaiset trikoopaidat 1-2€, hupparit, neuletakit jne. 1-3€, fleecepuvut 3-5€, takit 3-6€, ulkohousut 3-6€, ulkohaalarit 5-15€.

Poikkeuksen noihin em. hintoihin tekee ns. merkkivaatteet. Ticketin toppapuvun myin 30 eurolla. Kunnoltaan oli lähes uudenveroinen ja hinnoittelu oli selvästi kohdillaan, koska puku myytiin samana päivänä, kun sen kirppisloosiini myyntiin olin vienyt.

Myöskin muista merkkivaatteista pyydän enemmän...ja aina ovat kaupaksi menneet.
 
Mä en ole myymyt vauvanvaatteita pitkiin aikoihin. Pääasiassa olen antanut ne kavereille juuri tuosta syytä ettei niitä paljon kannata raahata kirppiksille. Myin juuri poikien vaatteita 100 cm ylöspäin ja ne meni kuin kuumille kiville. Vaatteet olivat kyllä tosi hyväkuntoisia ja värit muuta kuin harmaata ja mustaa. Ihan peruspaitoja, housuja jne. Markettivaatteissa hinnat oli max viisi euroa ja meandi, pop jne max 10. Yllättäen halvat vaaatteet meni paremmin. Myin 95 tavaraa, niissä oli pari kalliimpaa 10 ja 20 euron, tuotto oli 270€ eli niistä muutaman euron vaatteista sain reilusti yli 200€.
En tosiaan lähtisi siihen rumbaan myymään bodyjä jollain kymmenellä sentillä. Mieluummin pistää paketiksi ja myy vaikka fb kirppiksellä.
 
"nuuh"
Menee vauvasta ohi nyt kyllä ja lujaa :D mutta just hinnottelen tässä toriin pojan 150 senttisiä vaatteita. Kannattaako ne laittaa yksitellen vai läjissä? Kun on esim 10 t-paitaa ja huppareita?
 
"Veera"
Itsepalvelukirppitorien korkeat viikkohinnat eivät johdu ahneista pitäjistä vaan niistä korkeista kuluista, joita heillekin tulee. Liiketilan vuokratkin ovat aika kovia, lisäksi kaikki muut kulut sähkö, vakuutus, palkat ja ne verot.
 
Joopa joo
Mua taas ihemetyttää miksi helvetissä kirppiksille tungetaan ihan täyttä paskaa nykyään myyntiin? Huvittaa katsella kun joku reikäinen umpipaskainen body ja hintalapussa 1€ tai vastaavaa.. Luuleko joku urpo että se oikeasti saadaan vielä myytyä?
 
"Nasu"
Mulla oli juuri pöytä kirppiksellä ja möin perus h&m,lindex yms. lasten vaatetta.melkein kaikki meni.
Kaikki vaatteet siistejä ja todella hyvässä kunnossa ja hintaa kalleimmilla tais olla 2.50€
Kallein vaate mitä möin oli reiman ulkohaalari 15€.
Ja pöytävuokra oli 39€ plus 5% provikkaa loppusummasta.

Kiertelin huvikseni tuolla samaisella kirppiksellä ja ihmiset tuntuu myyvän järjetönta kamaa hirveällä hinnalla.Esimerkkinä oli ticketin plain rain-asu joka oli täysin likainen ja siinä oli hintapyynti 30€.
 
Fattiga Mamman
Itsekin kiertelen kirpputoreilla paljon, sen takia että säästäisi rahaa. Ostin jonkin aikaa sitten lämpimän piletakin yhdelle perheen lapsista, joka maksoi 4,5 e ja oli aivan kuin uusi (kaupassa maksaa 14,99e). Tämä on todellakin maksimihinta minulle!
En ole valmis maksamaan perusvaatteista kahta euro enempää (koska ei ole paljon rahaa)
Reilu hinta käytetylle vaatteelle on mielestäni 0,50-3 e. Ulkovaatteet saa tietysti maksaa enemmän, mutta rajansa kaikella.
Olen myynyt kerran itsepalvelukirppiksellä ja pyysin perusvaatteista 0,30e- 2,5 e. Ulkohaalarista pyysin 25 e.
http://fattigamaman.blogspot.fi
 
"Veera"
Paikallisilla mll kirppiksillä sekä muissa kirppistapahtumissa missä myyjä itse on paikalla myymäs hintataso on usein edullisempi kuin itsepalvelukirppiksillä.
Tori.fi ja huuto.netissä löytyy yleensä edullisia perusvaatepaketteja kun vähän viitsii kyttäillä(toki siellä myydään myös ylihintaisia paketteja joissa on pari merkkivaatetta ja loput nukkavieruja)

Minusta 1e-2e bodysta on ihan käypä hinta. Jos köytää jonkun vaatteen minkä haluaa niin on se nyt sitten ihan sama maksaako se euron enemmän tai vähemmän. Kuitenkin 12 euron uuden bodyn hinnalla saat 6 bodya ja 25 eurolla koko yhden koon vaatteet(bodyt, yökkärit, housut, sukat). Ei minusta ole kallista.

Myöskin se 3 euron alennusbody on parin pesun jälkeen 'käytetyn' näköinen, joten siihen ei sinänsä kannata verrata. Mitään venyneitä, nyppyisiä ja kuivausrummussa pilattuja ei toki kannata ostaa.
 

Yhteistyössä