Hei te kaikki sotien pelkääjät!

  • Viestiketjun aloittaja {vieras}
  • Ensimmäinen viesti
{vieras}
Sota tulee, jos tulee. Uskoisin kuitenkin, että ei tule.

Putinhan on kusipää - se on selkeä asia ja yrittää nyt ärsyttää Suomea sotaan.

Nyt kuitenkin on asia niin, että tälle jutulle ei vaan voi mitään. Jos tulee sota - mitä en usko - niin siinäpä te nuoret mietitte omia arvojanne.

Onko ne niitä 'mulle_kaikki_heti' -juttuja vaan osaatteko ottaa myös muita ihmisiä huomioon?
 
livohkaan vaan
Ainoa huolettava asia olisi se, että pitäisi olla tilanteesta ajoissa kartalla ja vaihtaa maisemaa hyvissä ajoin. Mummo ja pappa mukaan, pappa on ilmoittanut että seuraavan sodan tullessa saa koko paskamaa kaatua, hän ei jää todistamaan. Mitäpä siihen lisäämään.
 
Vierras
Lähinnä mä mietin pitäiskö nostaa säästöt käteiseksi(ja ehkä vaihataa osa dollareiksi). Mies miettii mihin sen pitä ilmoittautua jos tulee liikekennallepano(sillä ei oo mitään hajua mitä putäis tehä jos sota tuloo)
 
hyhaho
nuoret tuntuu osaavan paremmin kuin pullamössösukupolvi, joka sai kaiken. Puoli-ilmaisen koulutuksen, halvat omistusasunnot ja työn.

Nykyään on hyvä, jos vuokralla voi asua ilman, että on velkaa oikealle ja vasemmalle. Pätkätyöt ja opintolainat niskassa, työ on nykyään 24/7 kun on kännykät ja sähköpostit. Itse koen, että sota saattaisi jopa tehdä jotain hyvää tälle hullulle nykymaailmalle. En sitä silti halua, tietenkään.
 
hyhaho
Noista puheista päätellen et kamalan suoraan kasvanut, mitä ainakin itse oletan sellaiselta, joka on miellyttävän elämän elänyt. Sellaisten ei tarvitse sättiä muita. Ehkä olet sydämeltäsi ikinuori...
 
"heta"
Lehtien otsikot kuulostaa tietty uhkaavalta, mut eiköhän ne oo taas niitä kärjistettyjä juttuja, kuten joskus se jonkun tutkijan veikkaus "Jos sikaflunssa muuntautuu ilmateitse tarttuvaksi ja tulee immuuniksi kaikille rokotteille, niin 1/3 maapallon ihmisistä kuolee" -uutinen. Kyllähän mikä tahansa kuulostaa pahalta, kun sen muotoilee niin.

Täytyy myöntää, että itsekin elokuvia ja sarjoja kattoneena huolestun jostain uutisista, mutta oon huomannut että ne on yleensä vain yhden ihmisen mielipiteitä. Mutta jos sota tulisi, niin mä pakkaisin omat ja lapsen kamppeet ja ajaisin ulkomaille. En mä tänne jäis. Tietenkin toivoisin, että myös läheiset sukulaiset ja ystävät tulis mukaan/pääsis turvaan. Mies jäis sotimaan.
 
.vieras.
nuoret tuntuu osaavan paremmin kuin pullamössösukupolvi, joka sai kaiken. Puoli-ilmaisen koulutuksen, halvat omistusasunnot ja työn.

Nykyään on hyvä, jos vuokralla voi asua ilman, että on velkaa oikealle ja vasemmalle. Pätkätyöt ja opintolainat niskassa, työ on nykyään 24/7 kun on kännykät ja sähköpostit. Itse koen, että sota saattaisi jopa tehdä jotain hyvää tälle hullulle nykymaailmalle. En sitä silti halua, tietenkään.
Jos joku on pullamössö, niin sinä. Te paskahousut juoksette karkuun, jos sota syttyy.
 
hyhaho
hauska, kun sukupolvi joka ei itsekään ole sotaa käynyt, uhoaa sitten toiselle samanmoiselle. Nykysukupolvi tietää sentään tulevaisuudettomuudesta ja ahdingosta jotain, toisin kuin te.
 
hyhaho
Minusta on vielä hauskempaa, että armeijaa käymätön siiderivalas kuvittelee asiasta jotain tietävänsä.
Juu se on teilläkin niin tuoreessa muistissa, elintasokumpu täristen kerrotaan inttitarinoita elintasopattiin sisustetussa vierasolohuoneessa istuskellen.

Helppo elämä, ei tarvitse käyttää aikaa pärjäämisen miettimiseen, voi vain muistella elämän suurinta ponnistusta; armeijaa.
 

Yhteistyössä