Oletko himohamstraaja? siis lastenvaatteiden suhteen..

  • Viestiketjun aloittaja ....?
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
[QUOTE="Heinekeeni";30226165]MÄ olen tuollaisen vastakohta. Saamme ison osan lasten vaatteista käytettynä ilmaiseksi veljeltäni (hyväkuntoisia vaatteita) ja silloinkin minulle tulee aina stoppi eteen kun en halua mitään turhuuksia. Tarkoitan siis sitä että jos veljen perheellä on 3 isoa laatikkoa pieneksi jääneitä vaatteita, niin otan niistä ehkä kolmanneksen kun en koe meidän kaikkia tarvitsevan. Uusien vaatteiden kanssa sama juttu, yksillä kunnollisilla ja toisilla huonoilla ulkovaatteilla ollaan talvi yleensä menty.

En ole lainkaan pihi, en vain tykkää turhasta tavarasta.[/QUOTE]

Ai vastakohta? No voin kertoa että kaikki eivät saa ilmaiseksi hyväkuntoisia vaatteita sukulaisilta tai tuttavilta vaan ne joutuu ihan itse ostamaan kaupasta. Silloin saattaa mennä 200 euroa esim. kahden lapsen sisävaatteiden ostoon näin syksyllä. Eikä sillä rahalla vielä mitään järjetöntä kasaa vaatteita saa, vaikka ostaisi Lindex ja H&M tyylistä tavaraa.
 
"vieraana"
[QUOTE="pauliina";30226549]meidän 5- ja 7-vuotiaat lapset käyttävät serkkujen vanhoja vaatteita ja toki osan ostan itse ketjuista ja marketeista. Näissäkin pyrin tekemään usein ale-löytöjä.Meillä ei todellakaan tarvitse olla merkkivaatteita lapsilla. Hyvin on näillä pärjätty eikä missään nimessä haluta kasvattaa lapsista mitään pinnallisia tyhjäpäitä, jotka luulevat olevansa jotenkin parempia merkkivaatteissaan.

Samoin itse inhoan tätä nykyajan kulutushysteriaa ja hamstraamista, ahdistaisi jos kaikki nurkat olisivat täynnä tavaraa. Se taitaa olla monelle tämän päivän ihmiselle keino täyttää jotain tyhjää "koloa" elämässään..[/QUOTE]

Tuleeko ihmisestä "pinnallinen tyhjäpää" jos vanhemmat eivät saa hänelle serkkujen vanhoja vaatteita vaan joutuvat ostamaan vaatteet kaupasta. Mun aika ei työssäkäyvänä äitinä riitä siihen että metsästäisin kaiken kirpputorilta. Lisäksi unohtuu näissä kommenteissa se että jokuhan ne vaatteet on uutena joskus ostanut sinne serkkujen perheeseen.

Meiltä käytetyt vaatteet lähtevät kyllä kiertoon eli annan tai myyn ne pois. Mutta ei nyt satu olemaan sukulaisia tai tuttavia joilta saisin vaatteita. Siksi ostan ne kaupasta, ja miksei samalla vaivalla sellaisia mitkä ovat minun tai lasteni mielestä kauniita?
 
vain kahden äiti
Kirpulta oon löytäny tosi hyviä ulkoiluvaatteitakin tolle ja vedenpitäviä. Ei mitään syytä ostaa kaupasta uutta 100e haalaria.
Sun kannalta järkevää, mutta ilmeisesti se joku "pinnallinen tyhjäpää" on sitten ostanut sen haalarin uutena?

Logiikka puuttuu, sillä jos kukaan ei osta uutta, ei kirppareilta löydy käytettyä. Siksi pitäisi olla iloinen siitä että joku toinen ostaa ne tarvitsemansa tavarat uutena ja laittaa kiertoon kun ei enää niitä tarvitse.

Minäkin ostan käytettyä jos löydän hyväkuntoista. Usein en löydä, ja silloin ostan tarvitsemani uutena.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
"Tyttöjen äiti"
Ostan aina uutta, en koskaan käytettyä. Mutta ostan aina tarpeeseen ja tarkkaan harkitusti. Ostan sellaista mikä yleensä kestää lapselta toiselle ja myyn pois kun jää pieneksi. Osan vaatteista laitan kiertoon jo ensimmäisen lapsen käytön jälkeen ja ostan nuoremmallekin jotain uutena. Alesta saatan ostaa yksittäisiä seuraavan koon perusvaatteita säästöön. Joskus saamme myös sukulaistytöltä käytettyjä vaatteita ja niistä käytämme sellaisia mitkä ovat vielä käyttökelpoisia. En koe itseäni hamstraajaksi. En osta vain ostamisen vimmasta tms. vaan tarpeeseen ja laitan tarpeettomat kiertoon.
 

Yhteistyössä