Miksi maahanmuuttajaperheen pitää hankkia uudet rattaat sosiaalituella?

  • Viestiketjun aloittaja hähähä
  • Ensimmäinen viesti
"Jepjep"
Eli niissä muslimimaissa mistä nämä mamu-uskovaiset tulee kaikki köyhätkin perheet hankkivat tai saavat kaikille kymmenelle lapselleen kaiken tarvittavan uutena sillä uskontonsa kieltää käytetyt tavarat?

Kertokaa nyt joku tähän vielä käytännön esimerkki siitä tutustanne joka oli köyhä, työttömäksi jäänyt yh jonka lapsi sairastui vakavasti eikä sossu suostunut maksamaan lääkkeitä ja sitten seuraavana päivänä näki ikkunasta kuinka se samainen sossuntäti kantaa naapurin mamuperheelle uusia rattaita, polkupyöriä, telkkaria, tietokonetta tai mitä milloinkin.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja hähähä;30226196:
"- Sitä en voi tietää, ketkä näistä maahanmuuttajataustaisista perheistä ovat saaneet sossulta rahaa näihin uusiin vaunuihin. Mutta jotkut ovat ehkä saaneet."
Eikö oikeasti kaikki huomaa tätä kohtaa? Puhutaan asiasta, mistä ei ole mitään tietoa eikä varmuutta. "En minä mistään tiedä, mutta joku on ehkä voinut saada. Ja se on tosi väärin."

:D
 
luul
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30227006:
Eikö oikeasti kaikki huomaa tätä kohtaa? Puhutaan asiasta, mistä ei ole mitään tietoa eikä varmuutta. "En minä mistään tiedä, mutta joku on ehkä voinut saada. Ja se on tosi väärin."

:D
Niinpä, juuri tuo idioottimaisuus. Käsittämätön rimanalitus ihmiseltä, joka istuu mm. perustuslakivaliokunnassa.
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30227006:
Eikö oikeasti kaikki huomaa tätä kohtaa? Puhutaan asiasta, mistä ei ole mitään tietoa eikä varmuutta. "En minä mistään tiedä, mutta joku on ehkä voinut saada. Ja se on tosi väärin."

:D
Mutta ne muutaman perheen EHKÄ saadut vaunut sieltä sossusta ovat PALJON tärkeämpiä kuin vaikkapa nuorisotyöttömyys, töiden siirtyminen ulkomaille ja iäkkäämpien työttömyys, pidentyvät opiskeluajat, nuorten syrjäytyminen, vuokrien hinnat pk-seudulla ja elämän kallistuminen niin että pienituloisilla alkaa oikeasti olemaan tiukkaa tai kansainväliset kysymykset kuten Venäjän ja Ukrainan toimet. Ne muutaman somaliäidin EHKÄ sossusta saadut vaunut ovat nyt se tärkein asia joka suomalaisia kiinnostaa ja kaataa kohta koko Suomen talouden.
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Aika monet tutut tuntuvat ostelevan noita vähän halvempia rattaita mukuloilleen, melko harva paukuttaa uutena noita 900€ vehkeitä mitä mamuilla on,.
Täällä Helsingissä (missä niitä "mamuja" (tässä tosin taidetaan puhua pakolaisista?) eniten asuu) ei kyllä näy kalliita vaunuja selkeästi muualta pakolaiskiintiössä tulleilla.
Pikemminkin vanhoja kärräilevät, tai sitten uusia "halpismerkkejä" (esim. ABC Design on yleinen).
Bugaboota ym. kalliimpaa näkee ainoastaan valkoisilla, länsimaalaisen näköisillä ihmisillä, jotka kulkevat ilman huntua ymv.

Kyllä, olen sen verran katsellut ympärilleni, että tämän huomaa. :D
"Mamujen lastenrattaista" ollut ennenkin kätinää ja tullut sitten ihan varta vasten katseltua, että onko niillä todellisuudessa jotain luksusvaunuja.
 
LaMamanMorbid
Täällä Helsingissä (missä niitä "mamuja" (tässä tosin taidetaan puhua pakolaisista?) eniten asuu) ei kyllä näy kalliita vaunuja selkeästi muualta pakolaiskiintiössä tulleilla.
Pikemminkin vanhoja kärräilevät, tai sitten uusia "halpismerkkejä" (esim. ABC Design on yleinen).
Bugaboota ym. kalliimpaa näkee ainoastaan valkoisilla, länsimaalaisen näköisillä ihmisillä, jotka kulkevat ilman huntua ymv.

Kyllä, olen sen verran katsellut ympärilleni, että tämän huomaa. :D
"Mamujen lastenrattaista" ollut ennenkin kätinää ja tullut sitten ihan varta vasten katseltua, että onko niillä todellisuudessa jotain luksusvaunuja.
Juups. Itse kun idässä olen päikyssä duunissa on tullut nähtyä yhden jos toisenkin perheen vaunuja. Ja hei uskokaa tai älkää, kyllä ne suhteellisen kulahtaneita on olleet so far. ;)
 
"qwerty"
[QUOTE="vieraana";30227128]Mutta ne muutaman perheen EHKÄ saadut vaunut sieltä sossusta ovat PALJON tärkeämpiä kuin vaikkapa nuorisotyöttömyys, töiden siirtyminen ulkomaille ja iäkkäämpien työttömyys, pidentyvät opiskeluajat, nuorten syrjäytyminen, vuokrien hinnat pk-seudulla ja elämän kallistuminen niin että pienituloisilla alkaa oikeasti olemaan tiukkaa tai kansainväliset kysymykset kuten Venäjän ja Ukrainan toimet. Ne muutaman somaliäidin EHKÄ sossusta saadut vaunut ovat nyt se tärkein asia joka suomalaisia kiinnostaa ja kaataa kohta koko Suomen talouden.[/QUOTE]

Juuri näin, mamutus tulee helvetin kalliiksi ja noita mainittuja asioita ei pystytä hoitamaan. Mamutuksen kulut veronmaksajille n. 5 mrd vuodessa.
 
"vieraana"
Tämä sama keskustelu on käyty täällä varmaan sata kertaa.

Henkilökohtaisesti maksan mieluummin verorahoillani pakolaisperheelle kunnon rattaat (se pienokainen niissä on syytön yhtään mihinkään ja ansaitsee turvalliset lämpimät rattaat siinä missä kuka tahansa, tai kenen tahansa muunkin lapsi), kuin perseellään istuvan, viinaa latkivan ja vaimoaan läpsivän lähiöMartin keskiketterät!

Yleistää ei toki voi, mutta tiedän monta tapausta, joissa korkeasti koulutettu maahanmuuttaja (opettaja, arkkitehti) ei saa oman alansa töitä, koska ei osaa kieltä. Ja päätyy tekemään hanttihommia, kuten siivoamaan/tiskaamaan (työpaikallani kaikki siivoojat ja tiskarit ja blokkarit ovat mustia). Tiedän myös monta suomalaista, joka ei jaksa edes hankkia koulutusta. Koska "aina sossusta saa kuitenki jotain!"

Menkäähän nyt itseenne ja katsokaa peiliin. Sieltä katsoo rasisti - ei mikään muu.
Hirveää rasismia se on kun katsoo minkä verran Suomen valtio ottaa vuodessa velkaa. Sinähän voit henkilökohtaisesti maksaa ne naapurin maahanmuuttajaperheen rattaat jos haluat. Verovaroilla tehtyjä hankintoja ei valitettavasti voi korvamerkitä noin.

Meillä ei valtiona ole varaa tämäntasoiseen hyvinvointiyhteiskuntaan kuin mitä nyt ylläpidämme. Ei varsinkaan niin että maahanmuuttajat toisesta maasta ja kulttuurista voivat tulla tänne tekemättä mitään ja ansaita saman sosiaaliturvan kuin koko ikänsä Suomessa töitä tehnyt.

On tosiaan kurja juttu että moni työkykyinen ja työikäinen suomalainen on päättänyt myös istua pulkassa ja odottaa että toiset tekevät töitä hänenkin edestään. Tästä huolimatta meillä ei ole varaa ottaa tänne enää yhtään enempää elätettäviä. Työperäinen maahanmuutto on mielestäni ok.

Pakolaisten ongelmat pitäisi kyetä ratkaisemaan lähempänä heidän lähtömaataan ja myös elintasoltaan lähellä entistä, tai vain hiukan parempana. Moni maahanmuuttaja saa täällä lähtömaahansa verrattuna käsittämättömän hyvän elintason ilman että tarvitsee tehdä mitään. Motivoiko se palaamaan kotiin jos olot paranevat? Tekemään työtä?

Suhtaudut alkoholiongelmaa kuin se olisi ihmisen oma valinta. Näinhän se ei läheskään aina ole. Sairaus hallitsee ihmistä eikä ihminen sairautta.
 
lieksassa tapahtuu
Tietääksemme Lieksan maahantuoduodussa väestönosassa on aika vähän työssäkäyvää väkeä, ja itsekin jo puolisen vuotta sitten ihmettelin miten voi olla uutuuttaan kiiltävät Emaljungat käytössä, ja perheet Cittarissa latjaa tavaraa kärryihin sitä tahtia että luulisi olevan paksutkin tilipussit taustalla. Jos nyt yhtään kansalaisella leikkaa 1+1 niin sitä alkaa kyseenalaistaa näitä täälläkin jatkuvia säästöjä, kaupungin lomautuksia ja koulujen lakkautuksia. Meillä tyhmille vielä selitetään ihan vakavissaan että eihän ne maahanmuuttoon käytetyt rahat ole meiltä pois, ehei! Valtiohan ne maksaa :D
 
"vieraana"
Tietääksemme Lieksan maahantuoduodussa väestönosassa on aika vähän työssäkäyvää väkeä, ja itsekin jo puolisen vuotta sitten ihmettelin miten voi olla uutuuttaan kiiltävät Emaljungat käytössä, ja perheet Cittarissa latjaa tavaraa kärryihin sitä tahtia että luulisi olevan paksutkin tilipussit taustalla. Jos nyt yhtään kansalaisella leikkaa 1+1 niin sitä alkaa kyseenalaistaa näitä täälläkin jatkuvia säästöjä, kaupungin lomautuksia ja koulujen lakkautuksia. Meillä tyhmille vielä selitetään ihan vakavissaan että eihän ne maahanmuuttoon käytetyt rahat ole meiltä pois, ehei! Valtiohan ne maksaa :D
Platonia siteeraten: Valtio olemme me.
 
alle keskituloiset
[QUOTE="Öhöm";30226244]Täh?

Olen itse keskituloinen, ja kyllä mulla on ollut aina varaa just sellaisiin kärreihin tai puhelimeen kuin olen halunnut.

En tosin juo enkä tupakoi enkä shoppaile täyttääkseni tunnetyhjiötä. En siis ole perussuomalainen?[/QUOTE]

Minä olen alle keskituloisen perheen toinen vanhempi, kaksi lasta. En minäkään polta, en käytä alkoholia, enkä juo kahvia, en käy kampaajalla, baareissa tai kahviloissa, meille ei ole tilattu maksullisia sanomalehtiä, emmekä matkustele, paitsi kesälomalla käymme siskoni mökillä. Meillä ei ole ollut koskaan lapsilla upouusia vaunuja, pyöriä, huonekaluja yms, puhumattakaan mistään puhelimista.

Miksi ihmeessä työttömänä lorvivien ihmisten pitäisi saada kaikki hienoudet upouutena, kun työssäkäyvilläkään ei siihen ole varaa? Ymmärrän sen, että minimitoimeentulo kustannetaan, mutta nykyinen meno ei ole sitä. Nykyään monilla työssäkäyvillä perheillä, jotka maksavat itse kaiken, on huomattavasti alempi elintaso ja vähemmän rahaa käytössä kuin näillä työtävieroksuvilla täysihoitolaisilla.
 
Tietääksemme Lieksan maahantuoduodussa väestönosassa on aika vähän työssäkäyvää väkeä, ja itsekin jo puolisen vuotta sitten ihmettelin miten voi olla uutuuttaan kiiltävät Emaljungat käytössä, ja perheet Cittarissa latjaa tavaraa kärryihin sitä tahtia että luulisi olevan paksutkin tilipussit taustalla. Jos nyt yhtään kansalaisella leikkaa 1+1 niin sitä alkaa kyseenalaistaa näitä täälläkin jatkuvia säästöjä, kaupungin lomautuksia ja koulujen lakkautuksia. Meillä tyhmille vielä selitetään ihan vakavissaan että eihän ne maahanmuuttoon käytetyt rahat ole meiltä pois, ehei! Valtiohan ne maksaa :D
Lieksan tapahtumat eivät koske koko maata. Ilmeisesti siellä väki on sellaista joka hyväksikäyttää muuta Suomea. Enkä tarkoita pelkästään mamuja siellä.
 
vvvvieras
Yhden vauvan vaunuja löytyykin helposti käytettynä/halpisversioina, mutta jos tulossa on vaikka kaksoset tai lapset hyvin pienellä ikäerolla, niin kaksostenvaunut on aika ehdottomat. Ja kaksostenvaunuissa monella se hankintakriteeri on se, että ne mahtuvat esim. kerrostalon vaunusuojan ovesta/hissin ovesta sisään.

Ei niitä aina kirpparilla vastaan kävele.
 
nohh
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30227006:
Eikö oikeasti kaikki huomaa tätä kohtaa? Puhutaan asiasta, mistä ei ole mitään tietoa eikä varmuutta. "En minä mistään tiedä, mutta joku on ehkä voinut saada. Ja se on tosi väärin."

:D
Huomasin ja hämmennyin.
 
"Ritu"
Minä voin antaa ihan ilmaiseksi vanhat 90-luvun vaunujen renkaat ja leipäkorin. Niistä voi joku mamu kyhätä itselleen vaunut. Etsii metsästä jonkun risun työntöaisaksi. Voin lahjoittaa vielä vanhan jesarin, millä voi laittaa kärrit kasaan. Postikuluja en tosin maksa, niihin voi varmaan hakea sossusta tukea? Laittakaa sana kiertämään jos on joku mamu vaunujen tarpeessa.
 
säpäle harmaana
Mistä muuten näkee, että vaunut ovat uudet? Itse juuri myin meidän vanhat vaunut ja ostaja sanoi, että ovat todella hyvässä kunnossa ja näyttävät aivan uudelta. 50 euroa hän noista maksoi. Onneksi en myynyt niitä maahanmuuttajille, ettei tule sanomista.
 
sdfdfdf
Lieksan tapahtumat eivät koske koko maata. Ilmeisesti siellä väki on sellaista joka hyväksikäyttää muuta Suomea. Enkä tarkoita pelkästään mamuja siellä.
Juu ei, Hesan mamut käyvät paljon kalliimmaksi veronmaksajille. Lieksassa vuokrataso on kohtuullinen, mutta keskustakämpän vuokra Hesassa on moninkertainen.

Onko Suomessa muuten yhtään Somaliravintolaa? Luulisi näistä yritteliäistä kultamunista pistäneen sellaisia joka nurkalle? Turkkilaiset ja kiinalaiset pitävät ainakin ahkerasti ravintoloita, somput eivät viitsi/osaa?
 
Juu ei, Hesan mamut käyvät paljon kalliimmaksi veronmaksajille. Lieksassa vuokrataso on kohtuullinen, mutta keskustakämpän vuokra Hesassa on moninkertainen.

Onko Suomessa muuten yhtään Somaliravintolaa? Luulisi näistä yritteliäistä kultamunista pistäneen sellaisia joka nurkalle? Turkkilaiset ja kiinalaiset pitävät ainakin ahkerasti ravintoloita, somput eivät viitsi/osaa?
En tiedä somalialaisten tilanteesta, mutta maahanmuuttajien perustamia ravintoloita on pilvin pimein. He taitavat olla kantasuomalaisia taipuvaisempia yrittäjyyteen. Varsinkin Aasiasta lähtöisin olevat. Moni suomalainen elää ennemmin toimeentulotuella kuin perustaa yrityksen.
 

Yhteistyössä