Voiko 3,5kk vauvalle antaa

  • Viestiketjun aloittaja tietämätön mummo
  • Ensimmäinen viesti
viera.s
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön mummo;30226340:
Lisään vielä: vauva itkee kakkaamattomuutta.
Mistä näin päättelet? Mitä vauva syö ja koska on viimeksi kakannut?

Minä en ainakaan antaisi 3,5 kk vauvalle kuin rintamaitoa, D-vitamiinitipat ja mahdolliset lääkärin määräämät lääkkeet. Jos vauva vaikuttaisi kipeältä, veisin hänet lääkäriin.
 
tietämätön mummo
Mistä näin päättelet? Mitä vauva syö ja koska on viimeksi kakannut?

Minä en ainakaan antaisi 3,5 kk vauvalle kuin rintamaitoa, D-vitamiinitipat ja mahdolliset lääkärin määräämät lääkkeet. Jos vauva vaikuttaisi kipeältä, veisin hänet lääkäriin.
Syö pelkkää rintamaitoa. Ei ole kipeä. Minusta tuo on jo ummetusta! 12pv sitten kakannut.
 
vierass
Ummetuksen takia lääkäriin, haloo joku? Saa vauvan ummetusta hoitaa, aineet ja annostus kannattaa tarkastaa ammattilaisilta. Jos siis luumu ei auta. Itsekin olen antanut luumuvettä muuten täysimetetylle vauvalle joka selvästi ähistänyt ja ollut ärtynyt ja vatsakipuinen kun kakka ei tullut, enkä edes viikkoa odottanut. Jos ei ole mitenkään vaivaantunut kakkaamattomuudesta niin normaaliahan se on tissimaidolla olevalle.
 
tietämätön mummo
Jos ei ole viikoon kakannu niin voi antaa. Mun piti omalle muutan kerran antaa tuota, että lähti vatsa toimimaan ja sääntö on, että jos ei viikoon kakkaa niin sitten PITÄÄ auttaa.
Kiitos! Minulla ei ole ummetuksesta kokemusta. Lapsenlapsi kyseessä. Neuvolassa olivat sanoneet, että voi olla kaksikinviikkoa kakkaamatta! Ei vissiin illalla kannata antaa?
 
"muuan"
Kannattaa kokeilla seuraavaa.

Lapsen kanssa suihkuun, mielellään ihan istumaan. (ammekylpykin voi tehota) Vauva syliin sellaiseen asentoon, että peppu jää alimmaiseksi ja reidet 'painaa' vatsaa.... Suolen toiminnan kannalta malko tehokas asento. Sitten suihkuttelee peppua lämpimällä vedellä useita minuutteja, jonk jälkeen pesee ihan kädellä peppureiän päältä jonkin aikaa. Tämä ärsyttää peräaukkoa sen verran, että kakkaaminen käynnistyy.

Kuumemittaria voi kans kokeille, mut siinä kakkaamisasento ei tietenkään ole niin hyvä.

Koittaisin ennemmin noita 'mekaanisia' keinoja, kuin antaisin noin pienelle mitään ylimääräistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön mummo;30226531:
Kiitos! Minulla ei ole ummetuksesta kokemusta. Lapsenlapsi kyseessä. Neuvolassa olivat sanoneet, että voi olla kaksikinviikkoa kakkaamatta! Ei vissiin illalla kannata antaa?
Mä annoin sitä kaks päivää, ennen kuin auttoi eli se yksi annos 5ml ei välttämättä riitä ja sitten voi mennä muutama päivä kunnes helpottaa.
 
Dfgtresdf
Jos ei ole viikoon kakannu niin voi antaa. Mun piti omalle muutan kerran antaa tuota, että lähti vatsa toimimaan ja sääntö on, että jos ei viikoon kakkaa niin sitten PITÄÄ auttaa.
Nähtävästi eri sääntojä... esikoinen oli 13 vrk kakkaamatta eikä neuvolan th:n eikä lastenlääkärin mielestä ollut vielä kiire avittaa.
Luumuvesi ja mallasuute auttoi meidän vauvaa :)
 

Yhteistyössä