Onko niin, että kirppistavara ei kuulu sinulle ennen kuin olet maksanut sen?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Näin minulle tänään väitettiin. Poikani löysi legopaketin jonka halusi, ja päätin ostaa, kun hintakaan ei ollut paha. Poikani katseli ja tutki pakettia, piti siis sitä kädessään. Siitä meni ohi äiti kahden lapsen kanssa, toinen suunnilleen samanikäinen poika kuin minulla, nelivuotias.

Yhtäkkiä poika nappasi legopaketin poikani kädestä ja lähti juoksemaan!! Poikani alkoi itkeä, toisen pojan äiti ei reagoinut mitenkään. Sanoin naiselle, että olimme ostamassa legopakettia, poikasi otti sen poikani kädestä, voisitko hakea sen pojaltasi ja palauttaa sen meille.

Nainen tokaisi "ei kirppiksellä mikään ole omaa ennen kuin on maksettu". Poika oli ja pysyi piilossa, ilmeisesti piileskeli meitä. Sanoin naiselle, että aika huonoille tavoille hän opettaa poikaansa, jos opettaa ottamaan toisen kädestä. Nainen tuumasi, että no, ei voi mitään, legot tulevat kuitenkin heille.

Toista poikaa ei näkynyt enää koko aikana kun ko. paikassa olimme, kyseessä on valtava kirppis. Sain poikani rauhoittumaan, ja löysimme muuta tilalle, mutta opetin hänelle, että edes kirppiksellä ei saa ottaa toisen kädestä mitään tavaraa, ei missään tapauksessa.

Oliko teistä tuo toisen pojan äiti oikeassa? Vai vaan itsekäs ja huonotapainen, ja kasvattamassa lapsestaan/lapsistaan samanlaista? Turha ehkä mainitakaan kumpaa mieltä itse olen...
 
"Kirppu"
No olipas harvinaisen röyhkeää porukkaa ja lapsikaan ei kyllä tule oppimaan tuolla tyylillä minkäänlaisia käytöstapoja :(

Mutta ei se tavara toisaalta teidänkään ollut vielä...
 
Noi on noita asiakkaiden ihan keskinäisiä käninöitä, jotka saatte selvitellä ihan keskenänne. Se, joka tavaran lopulta lunastaa kassalla, on uusi omistaja. Jos et saa yhtä lego-pakettia itsellesi, niin ole sitten ilman.
 
voihan
No voihan helvata sentään! Toivon että tämä tarina ei ole totta, voiko noin junttia edes olla?
Olisin kyllä pitänyt puoleni tuossa tilanteessa, ja jankannut niin kauan että legopaketti olisi palautettu poikani käsiin.
 
Omena ei kauas...
No voihan helvata sentään! Toivon että tämä tarina ei ole totta, voiko noin junttia edes olla?
Olisin kyllä pitänyt puoleni tuossa tilanteessa, ja jankannut niin kauan että legopaketti olisi palautettu poikani käsiin.
Kyllä tätä valitettavasti näkee :( ihmetyttää vaan tuon äidin käytös.
Leikkipuistossakin varmaan oma hellantelttu saa viedä muilta tavarat kädestä, mutta antis olla jos tilanne olis toisinpäin... niin nähtyä :/
 
"sipsi"
Alkuperäinen kirjoittaja Kiltti nainen yleensä;30226625:
Mä olisin mennyt kassojen tuntumaan vaanimaan ja ottanut kobraniskulla takaisin sen legopaketin.

Ihan oikeasti.
Samoin. Ja ihan aikuisena olisin tuolta tenavalta sen paketin tempaissut. Todennut, että joo, mikään ei täällä ole omaa ennen kuin on maksettu :) Ja lyönyt rahat tiskiin.

Herranen aika, näen sieluni silmin, kuinka seuraavalla vaateostoreissulla tempaan joltain tunikan kädestä ja menen maksamaan.

Ihmeellistä. Kaikenlaisia kasvattajia se leipä elättää - ja tällä tarkoitan tuota paketinviejän äitiä.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"Vvvv"
Samalla periaatteella voisi sitten kaupassakin repiä esim vaatteet toisen kädestä. Pitääpä muistaa, kun alemyynneissä kulkee, etti kukaan vaan tee moista.
Röyhkeää toimintaa kyllä.
 
"LaMamanMorbid"
Voi luoja mikä idarimamma...ja parit vastaajat moraaleineen. Maailma on just niin paska ja epäoikeudenmukainen kuin joksi te sen teette. En kyllä olisi jonkun kämäsen legopaketin perään juossut, mutta olisin kyllä suureen ääneen niin lapselleni kuin tuon pikkuvarkaan äidille todennut miten kuppasen teon lapsi teki ja miten surkea kasvattaja hänen äitinsä on. Voi säälittävää.
 
Aika rauhallinen olet.
Itse olen sen verran vittumainen että menisin etsimään sen pojaan ja olisin revenyt takas, ei mun eikä mun lasten käsistä kukaan repii mitään mitä kuuluu melkein meille! Hurr.. pistä vihaiseksi sun puolesta.
 
No jo on mielenkiintoista: / Olisipa jännää jos kaikki alkaisikin ottaa vaikka toisen ostoskärryistä tavaraa kaupassa.Eihän ne ole sen kun ei ole maksettu...Kerran kun ostin jotain alennuksessa olevia joulusuklaita yksi ihminen tuli kysymään saako hän osan kun just halusi jotain laatua.No en antanut kuitenkaan.
 

Yhteistyössä